"אין דבר יותר כיף ממים וצחוקים": דנה גרוצקי מביאה את היוגה לבריכה

מגישת הטלוויזיה דנה גרוצקי חיפשה מענה יצירתי לכל אותם אנשים, שכמוה מתייבשים בחדר הכושר. הפתרון, תאמינו או לא, התגלה בהוד השרון. הכירו את אקווה פורזה - אימון יוגה שמתקיים על רטוב

דנה גרוצקי באימון אקווה פורזה. צילום: ירדן הראל
דנה גרוצקי באימון אקווה פורזה. צילום: ירדן הראל
3 במאי 2017

כמעט לא קיימת סיבה טובה מספיק בשביל להוציא אותי מהעיר. תל אביבית מבטן ומלידה שכמותי, מתקשה להשתכנע לעלות על איילון אפילו בשביל צימר בראש פינה עם ארוחת בוקר וג'קוזי, על אחת כמה וכמה כשמדובר בבריכה בהוד השרון. עם זאת, השבוע מצאתי עצמי משכימה קום ושמה פעמיי אל אותה עיר בורגנית ומנומנמת. הסיבה: אקווה פורזה, אימון חדש על מזרן בריכה המשלב בין מרכיבי כושר מעולמות היוגה, אימוני היט, פילאטיס, פיזיותרפיה ואימונים מחזוריים מבית היוצר של מגישת הטלוויזיה והדוגמנית זהובת השיער דנה גרוצקי.

גרוצקי, שטוענת כי במשך שנים הכריחה את עצמה להתאהב בכושר גופני ללא הצלחה, חשה כי הגאולה יכולה להגיע מתוך המיקס אנד מאץ' הזה. מתוך תחושת הייבוש הנ"ל היא רקחה עם בעלה, חיים שטרן, את האימון הרטוב והמשוכלל. "לא המצאנו את הגלגל", מעידה גרוצקי. "בעלי לקח אותי לכבוד יום הולדתי לאימון המשלב יוגה וגלישת סאפ בים וזה היה מושלם. התאהבתי בתחושת ההתנגדות של המים ובעבודה האינטנסיבית על שרירי הליבה".

מועדון הכושר JOY שרונים – אקווה פורזה. צילום: ארבל רובנשטיין
מועדון הכושר JOY שרונים – אקווה פורזה. צילום: ארבל רובנשטיין

מפה לשם החלו השניים לעבוד על פיתוח של שיטת אימון חדשה, כיפית ונגישה שלא כוללת חול ומדוזות. "ללכת לים יכול להיות סרט, אז חשבנו – למה לא להביא את האימון הזה לחדר הכושר הקרוב לבית?", מסבירה גרוצקי. בתום פיתוח מבנה האימון החלו גרוצקי ושטרן לעבוד על יצירת המזרן. שטרן, מעצב בעיסוקו, יצר מזרן מתנפח וקל משקל שנמצא על הסקאלה שבין מזרן ים למזרן יוגה.

על פניו נשמע סקסי. המיקום, כאמור, פחות. "חיפשנו מקום מקצועי עם מכשור מתקדם וכך הגענו להוד השרון. למען האמת. הם היו הראשונים שהסכימו לזרום עם הרעיון שלנו", מנמקת גרוצקי. נכון לעכשיו האימון נגיש רק למנויי מכון Joy, אך גרוצקי מבטיחה כי זוהי רק התחנה הראשונה. "התחלנו להפיץ את הבשורה ולשווק את האימון למקסיקו ולמקומות נוספים בעולם, ובקרוב אקווה פורזה יתרחב ויגיע לעוד מקומות בארץ, כולל תל אביב".

אז מה קורה כשעוברים מיבש לרטוב? האימון שנמשך כשעה נפתח בתרגילי חימום סטנדטיים על המזרן. כל אותם אנשים שהיציבה היא לא הצד החזק שלהם ימצאו את עצמם נופלים למים בהתחלה, לפחות עד שהם יקלטו שהמשימה מורכבת פחות מכפי שנראה. כשאני אומרת "אלה" אני מתכוונת אליי. בתום שלב החימום החלה מסכת עינויים שכללה תרגילי סקוואט תוך ייצוב הגוף על המזרן, שכיבות שמיכה, תנוחות פלאנק, עץ, כלב מביט למעלה, כלב מביט לאחור ועוד שלל קלאסיקות מהז'אנר שפירקו לי את הצורה. למרות האתגר שבדבר גרוצקי טוענת כי האימון אינו מצריך ידע קודם ביוגה או באחד ממרכיבי הכושר האחרים, אך מודה שזה בהחלט לא מזיק.

מועדון הכושר JOY שרונים – אקווה פורזה. צילום: ארבל רובנשטיין
מועדון הכושר JOY שרונים – אקווה פורזה. צילום: ארבל רובנשטיין

באותה נשימה היא מצביעה על טריגר נוסף שבגללו כדאי להעביר את המנוי מחדר הכושר השכונתי להוד השרון: "אנשים יגיעו לאימון אם יהיה להם כיף, ואין דבר כיפי יותר ממים וצחוקים", היא מתייחסת לפן החברתי שבאימון. אחרי הכל, אין דבר משעשע יותר מלראות חבר נופל – מה שהופך למרענן בהרבה כשמדובר באיבוד שיווי משקל בבריכה. "אקווה פורזה הוא אימון חברתי, וכשאני מתאמנת עם חברות אני לא מפסיקה להתפוצץ מצחוק".

אקווה פורזה, 420 ש"ח למנוי חודשי במכון הכושר Joy, קניון שרונים, הרקון 2 הוד השרון