אליפות או נמות: כללי הזהב בדיאטת הברזל של טום בריידי

הוא חזק, הוא מהיר, הוא יפה והוא אלוף. איך טום בריידי שומר על גוף של שחקן פוטבול בגיל 39 ומהם המזונות שהוא לא מכניס לפה בשום אופן?

טום בריידי. צילום: גטי אימג'ס. עיבוד תמונה: רוי גיא
טום בריידי. צילום: גטי אימג'ס. עיבוד תמונה: רוי גיא
6 בפברואר 2017

עם שוך סערת גמר הפוטבול לשנת 2017, אמריקה מתעלפת מטום בריידי, האתלט בן ה-39 שממשיך לנפץ שיאים ולסחוט מחמאות מענקים אחרים כמו לברון ג'יימס וקובי ברייאנט. בריידי, שהוא גם בעלה של דוגמנית העל ג'יזל ואחד הספורטאים האהובים בארצו של הדוד סם, ידוע בשל משטר התזונה הקפדני להחריד שלו, שזיכה אותו בהסתלבטות של התקשורת מצד אחד והערכה מהולה בפליאה מצד שני.

עכשיו כשהפך לאלוף בפעם החמישית, נראה כי המצקצקים עומדים בתור בסופר ליד המדף של הצ'יה ומחסלים את הספירולינה. כולם רוצים לדעת איך הברייד באנץ' (גם ג'יזל והילדים חזק באורח החיים הזה) מצליחים לשמור על כושר ואושר. ובכן, השף של בני הזוג, אלן קמפבל, פיזר קצת טיפים למי שמעוניין לאכול כמו ספורטאי או דוגמנית, אבל כדאי שתדעו שזה די קשוח.

ומי שלא טוב לו יום טוב לו. צילום: גטי אימג'ס
ומי שלא טוב לו יום טוב לו. צילום: גטי אימג'ס

בריידי אוכל 80 אחוז ירקות טריים (אורגניים) ודגנים מלאים כמו קינואה, אורז מלא וכו'. ה-20 אחוז הנוספים שנכנסים לבריידי לגוף מגיעים מבשר רזה כמו סטייק אורגני (שעשוי מפרה שאכלה רק את העשב המובחר ביותר. נשבעים), מעט עוף או ברווז ולרוב – סלמון אפוי. אהבתם? הנה כללי הזהב לתזונת הברזל של האלוף:

בלי קפאין

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר? לא שותה קפה, אם קוראים לך טום בריידי ואתה מתכוון לשמור על הגוף השרירי הזה. אלכוהול הוא שותה רק באירועים נדירים ומים הם חברים טובים שלו.

ירקות אורגניים בלבד

המלפפון שחיזק אותי. צילום: גטי אימג'ס. עיבוד תמונה: רוי גיא
המלפפון שחיזק אותי. צילום: גטי אימג'ס. עיבוד תמונה: רוי גיא

השף של בני הזוג מבשל להם תבשילים ממגוון ירקות אורגניים בלבד. "אם זה לא אורגני, אני לא נוגע בזה", כך הצהיר קמפבל. גזר, מלפפון, ירקות ירוקים שהם אנטי-דלקתיים – הכל הולך כל עוד שום ריסוס לא עבר ליד פרי האדמה.

בלי ירקות ממשפחת הסולניים

ביג נו נו. צילום: גטי אימג'ס. עיבוד תמונה: רוי גיא
ביג נו נו. צילום: גטי אימג'ס. עיבוד תמונה: רוי גיא

אם אתם חציל, עגבניה או פלפל – אתם יכולים לשכוח מכניסה למטבחו של בריידי. ואם אתם פטריות אז בכלל חבל לכם על הזמן. ולמה לא, אתם שואלים? מכיוון שאין לכם השפעה אנטי-דלקתית ומסתבר שספורטאים פחות מתחברים לזה. זה לא אתם, זה הוא.

שמן זית לתיבול, שמן קוקוס לבישול ואפיה

דווקא כן שם זית. צילום: גטי אימג'ס
דווקא כן שם זית. צילום: גטי אימג'ס

אצל הבריידיז לא משתמשים בשמן זית או שמן קנולה לבישול ואפיה (אפילו אל תחשבו על המילה "טיגון") מכיוון שהשומן שלהם הופך לשומן טראנס בטמפרטורה גבוהה. את שמן הזית מזליפים רק על מאכל טרי ואם צריך משהו לאפות איתו, משתמשים בשמן קוקוס.

בלי תותים

אתניקס התקשרו, הם זועמים. צילום: גטי אימג'ס
אתניקס התקשרו, הם זועמים. צילום: גטי אימג'ס

עובדה מוזרה על טום בריידי: הוא מעולם לא טעם תותים ולא מתכוון לעשות זאת לעולם. אין לנו מושג למה הוא ככה אבל כנראה שכל גאון הוא גם קצת משוגע ואם זה מה שעושה לך טוב אבאלה, שיהיה לך בכיף.

רק מלח הימאליה, בלי סוכר לבן, בלי קמח לבן

אתם מוזמנים לקחת את המלח המתועש שלכם ולדחוף אותו היישר אל פח הזבל, לצד הקמח הלבן והסוכר הלבן שהזכרת שמם אצל משפחת בריידי עלול לזכות אתכם בתביעה על הוצאת דיבה.

בלי מוצרי חלב

המילקשייק של טום בריידי וג'יזל בונדשן מביא את כולם לחצר שלהם, והם אפילו לא שותים חלב! קוסמים, זה מה שהם.

הגשה בקערות

זה פשוט כיף ומנחם יותר לאכול ככה את תבשיל הקייל והקינואה שלכם.

ספירולינה עם השייק

ספירולינה טרמפולינה. צילום: ג'טי אימג'ס
ספירולינה טרמפולינה. צילום: ג'טי אימג'ס

ספירולינה, היא בכל מקום. גם בתוך הגוף של טום בריידי, שאוהב אותה בשייק של אננס ובננה.