32 מעלות בצל: יצאנו לנסות את ההוט בר

הדור הבא של הביקראם יוגה, האימון הכי מיוזע בהיסטוריה של הזיעה, הוא ההוט בר, שמשלב יוגה ואירובי ומתרחש בסטודיו שמפעיל את המזגן על חום אימים כל השנה. איך זה שאף אחד לא מתעלף?

הוט בר, סטודיו סול. צילום: דנה כספ לביא
הוט בר, סטודיו סול. צילום: דנה כספ לביא
30 באוגוסט 2016

לפני כשלושה חודשים נפתח ברחוב גרוזנברג מקום חדש בשם סול. גולת הכותרת שלו היא הוט בר. לא מדובר בסצנת פיק אפ ברים חדשה בעיר, אלא בסטודיו שמוקדש כולו לשיעורים המתקיימים בטמפרטורה של 32 מעלות לכל הפחות – מחשבה מרתיחה בפני עצמה לנוכח העובדה שמדובר באמצע פאקינג אוגוסט. בסטודיו מתקיימים שיעורי ביקראם יוגה, בפטיסט יוגה, יוגה קלאסית, פילאטיס והוט בר, אשר לשמו נתכנסנו. השיעור מורכב מתרגילי יוגה ואירובי ומתרגילים המשלבים אלמנטים מעולמות האירובי והמחול המתבצעים על בר עץ של בלט קלאסי.

עוד כתבות שיגרמו לכם להזיע: 
אירה דולפין פתחה את פינק רום צפון
פילאטיס וירטואלי: יש דבר כזה
מרימים את הקרש: אימון המשלב TRX וסקייטבורד

הוט בר, סטודיו סול. צילום: דנה כספ לביא
הוט בר, סטודיו סול. צילום: דנה כספ לביא

האימון מסתמן כמאתגר כבר מרגע הכניסה לסטודיו: גל החום המפתיע והניחוחות שהותירו אחריהם המתאמנים מהשיעור הקודם, דוחקים בבאי המקום לסור אל עמדת בקבוקי המים המוצבת בכניסה לרווחת הקהל ולהירגע מתחת למזגן.

"זהו לא סתם גימיק", מבהיר אחד מבעלי המקום אמנון גורפונג, שעוסק ביוגה מזה 17 שנה והשתלם בתחום הביקראם בלוס אנג'לס. "האימפקט של כל אימון סטנדרטי מועצם כשהוא מתקיים בחדר מחומם, משום שהוא שומר על חום השרירים בזמן התנוחות הסטטיות. למעשה אימון בחום יוצר אפקט אירובי מבלי לקיים פעילות אירובית".

כושר, אבל מסריח. הוט בר בסטודיו סול. צילום: דנה כספ לביא
כושר, אבל מסריח. הוט בר בסטודיו סול. צילום: דנה כספ לביא

שגעת החום התחילה בשנות ה־70 המוקדמות, עם גילויו של הביקראם יוגה בעולם המערבי. בעשור האחרון התפשטה בשורת האימונים החמים בתל אביב, ואיתה לא מעט התרעות מפני סכנות בריאותיות כגון התייבשות והיפותרמיה. "לאימונים בחום יש דווקא יתרונות בריאותיים משמעותיים. הם מסייעים בין היתר במניעת מחלות ודלקות פרקים ובהורדת רמות הכולסטרול והסוכר בגוף", טוען גורפונג. "החום חודר לשכבות התאים העמוקות יותר, מה שמשפר את גמישות רקמות החיבור שבגוף, מזרז את חילוף החומרים, מסייע בסילוק רעלים ומשפר סיבולת לב־ריאה ואת זרימת הדם והחמצן לתאים". עם זאת הוא מסייג וממליץ לאנשים בעלי לחץ דם גבוה או נמוך מהרגיל, לחולי לב ולנשים בהיריון להיוועץ ברופא לפני כן.

הוט בר, סטודיו סול. צילום: דנה כספ לביא
הוט בר, סטודיו סול. צילום: דנה כספ לביא

מלבד גילויים מסעירים על איברים שמעולם לא חשבתם שיש צורך להזיע בהם, שיעור ההוט בר עובד היטב על כמה רכיבי כושר בשעה אחת, בהם יציבה, קואורדניציה וכאמור – סבולת לב־ריאה כתוצאה מהשילוב בין תרגילי האירובי ובין החום שמגביר ומזרז את השפעתם. הגוף מתרגל לטמפרטורות במהירות, וגורפונג מבטיח: "קיים פער משמעותי בשרפת הקלוריות בין אימון בחלל סטנדרטי לאימון בסטודיו מחומם". בקיצור, מומלץ בחום.

 

סטודיו סול, 80 ש"ח לשיעור הוט בר בודד (שיעור ניסיון חינם), 345 ש"ח למנוי חודשי, גרוזנברג 18 תל אביב, 9022630־03