כלב צולל מטה: יוגה על גלשן כבר ניסיתם?

הכירו את הטרנד הבא: יוגה על גלשן בתוך הים. לא מרגיע?

סאפ יוגה. צילום: יורם כהן
סאפ יוגה. צילום: יורם כהן
29 באוקטובר 2014

חמישי בבוקר, מועדון הגלישה של חוף הילטון. אני פוגשת את קרן אורוסה, בחורה חטובה ושזופה שנושמת ים בחיוך כובש שמזכיר לי שאני נושמת בעיקר אספלט. יחד איתה עוד חמש בנות, אוחזות בגלשנים ובשקי חול שמטרתם לייצבו במים. מסיעים אותי על הגלשן עד לאזור התרגול כמו תיירת מפונקת בארץ זרה, אך ברגע שכולנו מסתדרות סביב קרן במעגל קטן עם הגלשנים, אני מרגישה שהגלשן שלי הוא כמו אי קטן ונפלא בממלכת הרוגע. הבלי השגרה צפים להם הרחק ממני ואני מתמסרת לתרגול עם אורוסה, שעזבה קריירת אדריכלות בעקבות ההתאהבות בסאפ. כבר שבע שנים שהיא לא מתרגלת יוגה בסטודיואים, והחלום שלה הוא להוציא את כל הפעילויות הספורטיביות למרחב הפתוח.

ניסיתי במהלך חיי כבר מנעד שלם של שיטות יוגה: ויניאסה, שיבננדה, אשטנגה, איינגר, ביקראם ומה לא, אבל היוגה הפשוטה הזאת (קרן מלמדת את היוגה הקלאסית, האטה יוגה, בשילוב אלמנטים מיוגת הלב הטיבטית), מכניסה אותך מיידית למצב מדיטטיבי מעצם היותך בלב ים. נוסף לכך, העבודה על שרירי הליבה והיציבה חזקה יותר, בשל הצורך לשמור על יציבות הגלשן בתנוחות עצמן (האסאנות) ובמעבר מתנוחה לתנוחה. העבודה על הסאפ מעשירה את תרגול היוגה באיכות אחרת – איכות התרגול באוויר הפתוח. המתרגלים נתונים לשינויי מזג האוויר וצריכים להתמודד ולתרגל מודעות ושלווה בחלל שאינו סטרילי, ממש כמו בחיים.

צילום: יורם כהן
צילום: יורם כהן

ההרפיה בשיעורי יוגה בים היא עמוקה בהרבה מזו שמתרחשת על פרקט, וגם מתרגלים לחוצים לא יכולים לא להרפות ברגע שהם מתחברים לתנודות הים. המועדון עצמו מפנק את החוזרים מהים, ובסוף כל תרגול אפשר לשתות תה צמחים ולנשנש תמרים ובננות. עכשיו הבנתי מי האנשים הללו שמחייכים לעצמם בשעות מוקדמות מדי.

ימהיוגה, 120 ש"ח לשיעור (בכרטיסייה בת עשרה שיעורים), 7:00 ו־9:00, מועדון לב הים, חוף הילטון, 4404525־052, facebook.com/YamayogaSUP