מכת בחורות: קורסי ההגנה העצמית המומלצים בתל אביב

בעולם שבו מרחבן האישי של נשים אינו מוגן באמת - ויעידו על כך התקיפה לאור יום בדרום העיר לפני כשבועיים והטרדות יומיומיות של נשים במרחב הציבורי - לאימוני אמנויות הלחימה השונות יש ערך מוסף שמתעלה על כל חיטוב. אספנו בשבילכן את המקומות והקורסים שבהם תוכלו למצק את הישבן וגם לשמור עליו. אוס!

אגרוף תאילנדי עם עדי רותם. צילום: איליה מלניקוב
אגרוף תאילנדי עם עדי רותם. צילום: איליה מלניקוב

ללוחמות אמיתיות

קבוצת האגרוף התאילנדי של עדי רותם וסמינר הגנה עצמית

עדי רותם, אלופת העולם (כן, העולם) באגרוף תאילנדי מקצועני לשנים 2009־2011 ו־2012־2013, מנצחת ביד רמה וברגל נטויה על קבוצת מתאגרפים ומתאגרפות שמתאספים שלוש פעמים בשבוע על מנת לפנק זה את זה בזיעה, באגרופים ובמוטיבציה במועדון בכיכר אתרים, שלוחה של מועדון ה־Vos Gym באמסטרדם, שבו התחנכה האמזונה המרשימה. כאן תוכלו ללמוד אגרוף תאילנדי בסגנון ההולנדי (הולנד היא מעצמת אגרוף תאילנדי ובית חרושת לאלופי עולם זה שנים רבות), בקומבינציות שמשלבות עבודת ידיים ועבודת רגליים. בקבוצה גברים ונשים שביומיום אמנם מחממים כיסא במשרד, אך שלוש פעמים בשבוע הם מחממים מנועים, מחליפים את הסטילטו ואת המכנסיים במגני אשכים ושיניים, ומתייצבים במכון לתת (ולקבל) בראש. בימי שני ורביעי מתקיימים אימונים טכניים עם בן/בת זוג שבהם לומדים טכניקה ומקיימים קרבות אימון שבהם מיישמים אותה – ללא ספק חוויה מאתגרת לאלה שהתרגלו להרביץ עד כה רק לשק. הקינוח הוא אימון השק של יום שישי, שבו חוזרים על טכניקה, על קומבינציות ועל התניות מאותו השבוע, ולומדים ששנ"צ הוא נחלתם של חלשים. מלבד שיפור הכושר הגופני והעבודה על קואורדינציה ועל תזמונים, הפן הפסיכולוגי משחק פה תפקיד חשוב: מול פרטנר בשר ודם יש תחרות, ועייפות איננה משהו שתרצו לשדר לו. התוצאה: אימונים בעצימות שלא הכרתם, כושר קרבי, ניתוק מוחלט מהעולם החיצון במשך שעה ורבע וחוויה פיזית ורוחנית שאי אפשר לקבל בשום מכון כושר. מלבד זאת, ב־23.5 תפתח רותם במועדון עם ברנרדו קונטררס, מאמן קרב מגע של יחידות מובחרות בארץ ובחו"ל ומדריך הגנה עצמית לנשים, סמינר הגנה עצמית בן שישה מפגשים לקבוצות שמספר המשתתפות בהן לא יעלה על 20.

[tmwdfpad]רמת הקושי: גבוהה.
למי מתאים: למי שמספיק פתוח ורוצה ללמוד את התחום מבלי להתפנק. הפסקות שתייה תעשו בבית.
מחיר: 320 ש"ח לחודש (3 אימונים קבוצתיים בשבוע), 60 ש"ח לאימון שק חד פעמי, 300 ש"ח לאימון אישי. סמינר הגנה עצמית – מ־23.5, 09:00־10:15, 450 ש"ח.

עדי רותם, אגרוף תאילנדי Vos Gym Tel Aviv, הירקון 167, כיכר אתרים (בתוך קרוספיט תל אביב), adikickboxing.com; להרשמה לסמינר: ברנרדו 5335639־052; עדי 8409983־052

צילום: איליה מלניקוב
צילום: איליה מלניקוב

חכמת רחוב

אימוני קרבות רחוב והגנה עצמית עם אולגה רובין

בשיעורי האגרוף המטרה היא הפלת היריב לרצפה, ואילו בג'יוג'יטסו הקרב מתחיל בה. אולגה רובין, אלופת הארץ בג'יוג'יטסו ברזילאי, מלמדת נשים הגנה עצמית עם דגש על פעולה מהירה, אינסטינקטים חדים ותגובות המתאימות למצבי קיצון ברחוב. במילים אחרות: חניקה עם הירכיים, תגובות מהירות עם הידיים, נקודות תורפה כואבות במיוחד והיחלצויות ממצבים קיצוניים (על הרצפה, מול נשק וכיוצא באלו). לא עלינו, חס ושלום, טפו טפו, אבל חשוב לדעת.

רמת הקושי: מותאמת למתאמנת.
למי מתאים: לכל מי שמעוניינת ללמוד הגנה עצמית בלי מניירות. ברחוב אין כללים, והמשחק פה מלוכלך (ונהדר).
מחיר: 150 ש"ח לאימון אישי.

אולגה רובין, פרטים בעמוד הפייסבוק 

לנשים בלבד

אגרוף תאילנדי עם הדס פלודה

הדס פלודה, שביומיום עוסקת בכלל בשיקום פסיכיאטרי, מעידה על עצמה שהיא "חננה אמיתית שמעולם לא עשתה ספורט", עד שבמקרה ניסתה אגרוף תאילנדי והתגלגלה לגור בתאילנד, להתאמן שם ולהשתתף בקרבות. אם אתן נרתעות מגברים מיוזעים ושריריים או מתפדחות מהעובדה שאגרופיכן מעולם לא פגשו בשק או אפילו את האוויר, הקבוצה של פלודה, שמיועדת לנערות ונשים בלבד (כרגע משתתפות בה נשים בנות 14־35, אך הקבוצה פתוחה לכולן) היא בדיוק בשבילכן. באימון, המבוסס על טכניקת האגרוף התאילנדי, משולבים אלמנטים של הגנה עצמית.

רמת הקושי: אל תדאגו, האימון מיועד לכל נערה או אישה באשר היא, ללא קשר למצבה הגופני.
למי מתאים: לנשים שמרגישות יותר נוח כאשר הן מוקפות במתאמנות עם איברי רבייה זהים.
מחיר: 280 ש"ח לחודש, לשני אימונים בשבוע (שני וחמישי ב־19:30). פרטים אצל הדס פלודה 2231706־052

בוקס לסקסיזם

מועדון האגרוף של דן נקש

מבחינת רן נקש החלוקה המגדרית באימוני כושר ארכאית ומיותרת. במכון שלו מתאמנות נשים לצד גברים בקבוצות אגרוף, והחלוקה מתבצעת לפי רמות, באגרוף תאילנדי ובקרב מגע. בעבר פעלה קבוצת אגרוף ייעודית לנשים, אך לאחר שהמתאמנות עצמן ביקשו לעבוד בקבוצות מעורבות התבטלה החלוקה המגדרית.

רמת קושי: הקבוצות מחולקות על פי רמות, וכל אחת יכולה להשתלב בקבוצה בהתאם לניסיון ולכושר הגופני שלה. יש גם אפשרות לאימון אישי.
למי מתאים: לכל מי שרוצה ללמוד אגרוף מצוות מנוסה ומקצועי ולהשאיר את התפיסות המגדריות מחוץ לדלת.
מחיר: 280־320 ש"ח לחודש לאימון קבוצתי, כ־200 ש"ח לאימון אישי.

מועדון אגרוף רן נקש, רח' בן שמן 4 פינת נח מוזס, 2283131־050

שק חבטות

אימוני שק עם מרחב מוהר

על נסיך האגרוף הישראלי מרחב מוהר הרחבנו במדור הכושר במסגרת שבוע אימוני האגרוף, כנראה אחד השבועות האינטנסיביים ביותר שידעה כותבת המדור. מוהר, מאמן עסוק שמרביץ את תורת האגרוף במיטב פוקדי מכוני העיר, הופך את מתאמניו, שהתכוונו אולי לנצל את המינוי לשיעורי זומבה, למכורים לאימון שבו יש הרבה יותר מ־50 גוונים של אפור וכחול. בקבוצות של שמונה מתאמנים בממוצע מלמד מוהר את יסודות האגרוף – ידיים, מרפקים ורגליים – בקומבינציות שמאפשרות תרגול ופרידה מאגרסיות מיותרות על השק. בתום 60 הדקות ניחוחות הזיעה בסטודיו חריפים יותר מעמבה, אך מבינות העניין יודעות כי מדובר בארומה ממכרת יותר מכל בושם של טיירי מוגלר. מלבד אימוני השק השווים ברחבי העיר, בחודש הקרוב יפתח מוהר קורס הגנה עצמית במועדון גרייט שייפ, שנותן מקום של כבוד לאגרוף התאילנדי, עם חלל ייעודי וזירת אגרוף, שזה הכי גרייט, בתכלס.

רמת הקושי: בינונית עד גבוהה, אך אפשר בהחלט להגיע ללא ניסיון קודם. כושר הוא דבר שנבנה, ביצ'ז.
למי מתאים: לכולם ולכולן, בהנחה שאין לכם ולכן בעיה עם זיעה בחריץ הישבן.
מחיר: בהתאם למינוי בחדר הכושר.

פיור – בן יהודה 77, אנדרגראונד – בני אפרים 228 נאות אפקה, גרייט שייפ – אבן גבירול 68, פרטים בעמוד הפייסבוק מרחב מוהר – העמוד הרשמי

צילום: יולי גורודינסקי
צילום: יולי גורודינסקי

הדבר האמיתי

אימון הגנה עצמית עם אריק גולדנברג

אפשר לרקוד סביב הנושא כמה שרוצים, אך בסופו של דבר הסיכוי של האישה הממוצעת להיקלע לסיטואציה שבה תהיה חייבת להגן על עצמה ועל גופה גבוה מנשוא. בדיוק כאן נכנס לתמונה אריק גולדנברג, שלא טורח לייפות את מטרת האימונים. הוא שילב את הידע שלו באגרוף ובאגרוף תאילנדי עם טכניקות של קרב מגע ושכלל את הכל לשיטה משלו הכוללת מינימום תנועה ומקסימום תוצאה. באימון אישי עם גולדנברג תלמדו טכניקות הגנה שמתאימות לסוגי תקיפות רבים, כך שגם כמה שעות או מפגשים יוציאו אתכן עם כלים אמיתיים לעולם המפחיד שם בחוץ. מלבד הגנה עצמית תלמדו באימונים גם התגברות על קיפאון גוף ונפש. גולדנברג לא מאמין באימונים בחדרים מוגנים וסגורים, אלא בכמה שיותר סימולציות. במפגשים איתו הוא ייקח אתכן למקומות ההתרחשות הסבירים – מעליות, חדרי מדרגות, מגרשי חניה ריקים ועוד.

רמת קושי: נמוכה. גולדנברג מבטיח טכניקה פשוטה וישימה, גם למי שאין לה ניסיון באמנויות לחימה.
למי מתאים: לכל מי שרוצה להרגיש בטוחה יותר, בקיצור – לכולנו. גולדנברג עובד גם עם נשים שעברו תקיפה.
מחיר: 250 ש"ח לאימון אישי. יש גם אפשרות לקורס של שלושה־ארבעה מפגשים של כמה משתתפות, בעלות של כ־500 ש"ח למשתתפת.

פרטים אצל אריק גולדנברג 5404025־050

זה בסיסי

הגנה עצמית אצל איציק פרנקו

איציק פרנקו הוא מדריך לחימה משולבת זה 20 שנה, ותוכלו למצוא אצלו מגוון קורסים לגילים שונים ולרמות שונות, וגם קורסים לילדים. במרכז שלו שני קורסים שמיועדים למין שמרוויח 22 אחוזים פחות – קורס הגנה עצמית ואימון קיקבוקס (עם שקים) לנערות ולנשים. בקורס ההגנה העצמית מתמקדים במצבים של תקיפות מיניות באמצעות טכניקות המתאימות לנשים ובלמידה של תרגילי הגנה. האימונים מלווים בסימולציות עם גברים שלבושים במיגון מלא, כך שאפשר להרביץ להם באמת ולא בכאילו – תרגול טוב למי שחוששת שתקפא בזמן אמת. עם זאת, פרנקו ממליץ על אימוני אמנות לחימה לאורך שנים כדי להיות מוכנות תמיד לתקיפה אפשרית, ומצר על כך שאין מספיק נשים בשיעורים הרגילים שלו.

רמת קושי: נמוכה. קורס ההגנה העצמית מותאם לנערות ולנשים בכל רמה של כושר גופני.
למי מתאים: למי שרוצה לטפל באגרסיות חבויות באמצעות חבטות בגברים עטופים בציוד מגן ועל הדרך ללמוד לדאוג לעצמה ברחוב.
מחיר: 200 ש"ח לחודש אימון קיקבוקס שבועי, 450-550 ש"ח לקורס הגנה עצמית בן 5 מפגשים.

פרנקו לחימה משולבת, רחוב בכור שטרית 10, אצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף 3603421־052