מונדיאל 2018: המדריך לווינר המתחיל

פעם בארבע שנים הוא מפציע ומכניס אותנו לכוננות שיא. הברים בעיר מפוצצים, הארונות מתמלאים בחטיפים והמקררים בבירות. אם אתם כבר מרוחים על הספה ולא עומדים לצאת מהבית בחודש הקרוב - לא כדאי שתלמדו איך לעשות מזה כסף? המדריך לווינר המתחיל

מונדיאל רבותיי, מונדיאל. צילום: שאטרסטוק
מונדיאל רבותיי, מונדיאל. צילום: שאטרסטוק
13 ביוני 2018

תוכן שיווקי | Winner

קל כמו פיצוחים: איך מתחילים?

בין שאתם לא מבינים על מה כל המהומה ובין שאתם לא יכולים לחכות כבר לתחילת המשחקים, המונדיאל הוא אחד האירועים העולמיים המרתקים שיש: פוליטיקות, יריבויות, הפתעות, בכי, צעקות. מי צריך סדרות אקשן בנטפליקס כשיש את זה?! עם 32 נבחרות, 64 משחקים וגביע אחד שכולן רוצות להניף – אין פלא שתושבי העולם מתאגדים לחודש אחד עם שיר בלב ונבחרת אהודה. ההיסטוריה של המונדיאל ארוכה כמו רשימת הנבחרות שמנסות להיכנס אליו (200 במספר!), אך תתפלאו לדעת שמאז 1930 ובמשך 20 המונדיאלים שחלפו להם זכו בגביע העולם שמונה נבחרות בלבד. בגלל המספר המועט של הטוענות הרציניות לכתר, השיח בדבר התוצאות נהיה עניין שבשגרה. בין שזה בהתערבות בין חברים בזמן המשחק או בצורה מבוססת יותר – כולם הופכים לפרשני כורסה ובטוחים שהם יודעים מי תניף את הגביע.

[tmwdfpad]אנחנו בטוחים שאת השם Winner כבר שמעתם. אם לא, וכדי שלא תצאו פדחנים מול חברים מביני עניין, זוהי התשובה הישראלית ליודעי הדבר שבטוחים שהזכייה שלהם, ושגם מאפשרת לאוהדים (ולאלה שסתם מרגישים בני מזל) לעשות מהמונדיאל כסף.

איך עושים ממנו כסף?

כמה ימים לפני המשחק, הטוטו מפרסם את יחסי הזכייה למשחקים. את יחסי הזכייה קובע צוות מומחים שמכירים כל פרט ופרט על הנבחרות ועל השחקנים. המומחים, או האנליסטים בשמם המקצועי, קובעים יחס זכייה לניצחון של כל אחת מהנבחרות וגם למקרה שהמשחק יסתיים בתיקו. בעצם מכסים לכם את כל האפשרויות.

איפה אתם נכנסים?

ככל שיחס הזכייה נמוך יותר ולנבחרת סיכויים גבוהים לנצח (לצורך העניין: ברזיל, שרבים טוענים שתיקח את המונדיאל) – כך תזכו בפחות כסף. אך כאשר תשימו את כספיכם על האנדרדוג (נניח פנמה. כי בואו, אף אחד לא חושב שפנמה תנצח), כלומר, על הנבחרת שיש לה פחות סיכויים לזכות, יחס הזכייה שלה גבוה יותר, וכך תוכלו לקבל יותר כסף על כל סכום אותו תשקיעו. מרגישים שאתם יודעים מי תנצח? כמה קרנות יהיו? כמה שערים יובקעו ואיזה שחקן יבקיע יותר? מעולה, כל עוד אתם מעל גיל 18, אתם במקום הנכון. כך או כך, יש לכם סיכוי להיות החבר הזה שאשכרה עשה כסף מכל הפעמים שהוא צעק מול הטלוויזיה כאחוז דיבוק "ידעתי!!! ידעתי שזה יקרה!!! מה אמרתי לכם?!?!?!". ב־2018 יש אפשרויות רבות לשליחת טופס ה־Winner שלכם – בתחנות, בדרך לעבודה או לבית הקפה הקבוע או באמצעות אתר האינטרנט והאפליקציה.

תקראו טוב טוב: איך עושים מזה כסף ומי תהיה אלופת העולם? 

ללכת עם הראש

אם שואלים את המומחים של Winner, הפייבוריטית הגדולה לזכייה היא ברזיל, שעד עתה הניפה את גביע העולם יותר מכל נבחרת אחרת. יחס הזכייה שאותו יקבלו המהמרים עליה יהיה נמוך יחסית לנבחרות אחרות, שכן הסיכוי של הברזילאים לזכות בגביע הוא טוב משל כולם. נבחרת הכוכבים שבנה המאמן צ'יצ'ה (איזה שם, אה?) בהחלט מפוארת ומבטיחה וכוללת שחקנים נהדרים מהקבוצות הגדולות באירופה, כגון גבריאל ז'סוס (אלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי), רוברטו פירמינו (ליברפול), וויליאן (צ'לסי), פיליפה קוטיניו (אלופת ספרד ברצלונה) וכמובן הכוכב הגדול ניימאר מפריז סן ז'רמן הצרפתית, שחוזר לאחר פציעה שהשביתה אותו למשך כמה חודשים. הברזילאים מתכוננים להניח בצד את כוסות הקאפיריניה, לרוץ כל הדרך לגביע ולהחזיר עטרה ליושנה. מי לא יהמר עליהם?

לא צריך להיות מומחה גדול בכדורגל כדי להכיר את הקלישאה "כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה מנצחת". האמת, זו לא רק קלישאה. כאמור, גרמניה היא אלופת העולם המכהנת ובשנה שעברה זכתה גם בגביע הקונפדרציות -טורניר ההכנה למונדיאל. אם זה לא מספיק כדי לעורר אימה בקרב היריבות שלה, המאמן הוותיק יוגי לב סידר למדינה נבחרת מטורפת, שעם שחקניה נמנים דום תומאס מולר (באיירן מינכן), מרקו רויס (בורוסיה דורטמונד) ועוד רבים וטובים. גרמניה אמנם משחקת נגד ההיסטוריה – שום נבחרת לא הצליחה לזכות במונדיאל פעמיים ברציפות ב־56 השנים האחרונות – ובכל זאת זו גרמניה, ואנחנו לא מצליחים לדמיין את הנבחרת הזאת נשארת מאחור בשלבים המכריעים.

ללכת עם הבטן

לא רק קרואסונים ובגטים מריחים טוב בצרפת. השנה הסיכויים לזכות בתואר מריחים לא רע בכלל. הנבחרת שבאליפות אירופה לפני שנתיים הצליחה להגיע עד הגמר, הספיקה מאז עוד לשפר את הסגל שלה ויצרה את נבחרת הכוכבים הכי גדולה במונדיאל עם שמות כגון אנטואן גריזמן (אתלטיקו מדריד), פול פוגבה (מנצ'סטר יונייטד), קיליאן אמבאפה (פריז סן ז'רמן) ועוד שמות מפוצצים. בתל אביב היא כנראה תהיה אחת הנבחרות האהודות השנה, וסביר להניח שבוגרשוב ובן יהודה יהיו ריקים מאדם בערבי המשחקים שלה, ואם תנצח יוקפץ חוף פרישמן לצלילי סנופי דיסקו בקלאב מד. חוץ מזה יש להם את ההמנון הכי רומנטי בסביבה. וויי וויי!

ליאו מסי אמנם נחשב לכדורגלן הטוב בעולם, אבל בכל הקשור לנבחרת ארגנטינה אין לו אפילו תואר אחד להתגאות בו – לא מונדיאל ולא קופה אמריקה (אליפות דרום אמריקה לנבחרות). 32 שנים חלפו מאז גביע העולם האחרון של ארגנטינה, והסיכויים של מסי לזכות עם ארגנטינה במונדיאל הם, איך נגיד, לא גבוהים. לעומת זאת מדובר במסי, ואם מסי לא יכול, מי כן?! האם הדילוג מעל הביקור בישראל יספיק לפרעוש כדי לעשות את הבלתי ייאמן? האם מסי יכול לקחת את החברים שלו לגביע?

ללכת עם הלב

רוצים להסתובב כל החודש בין כולם כיודעי סוד, כאילו גילו לכם באוזן מי הנבחרת הטובה בעולם ואף אחד עוד לא יודע? לכו על בלגיה. אחרי עשורים שהיא דשדשה מחוץ לצמרת הכדורגל העולמי, התגבשה בשנים האחרונות נבחרת הכוכבים של בלגיה והפכה מברווזון מכוער לברבור זקוף וגאה. המאמן הספרדי רוברט מרטינס הכניס אלמנטים מעניינים לקבוצה עם כמה מהשמות הגדולים כגון קווין דה ברויינה (מנצ'סטר סיטי), רומלו לוקאקו ומרואן פליאני (מנצ'סטר יונייטד) ועוד. נכון, הקבוצה עוד לא קטפה תואר עולמי או אירופי, אבל אולי דווקא הטריות, משל הייתה חצי אבטיח מאדים משוק הכרמל בשישי בבוקר, היא זו שתביא את הגביע לבלגיה? שווה לכם לנסות.

העשור הקודם היה העשור של הנבחרת האדומה, המכונה "לה רוחה", ביג טיים.
היא זכתה במונדיאל ב־2010 ופעמיים באליפות אירופה. מאז רוב הכוכבים של הנבחרת התחלפו בצעירים מבטיחים כגון איסקו שמשחק בריאל מדריד אלופת אירופה, בצד השמות המוכרים והוותיקים סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה ואנדרס אינייסטה. חושבים שהאריה הזקן הזה יכול לעשות את זה עוד פעם אחת? רוצים להרים כאילו זה 2010 שוב? יאללה, שחקו על ספרד.

Winnerים: מה חושבים בביצה המקומית על המונדיאל?

יוסי שטרית

שף ובעלים של מסעדת משייה ומסעדת קיטצ‘ן מרקט ושופט ב“משחקי השף“

"יצא לי לראות את אנגליה משחקת, והקצב שלהם מדהים. שם את כל הכסף שלי עליהם".

יוסי שטרית. צילום: איליה מלינקוב
יוסי שטרית. צילום: איליה מלינקוב

לאה לב

סטנדאפיסטית

"שמה על זה שגרמניה לוקחת שוב! למה? כי הם הנבחרת הכי טובה, וכי טובים לוקחים".

לאה לב. צילום: אילונה ינקו
לאה לב. צילום: אילונה ינקו

נועה רוזין

מגישת טלוויזיה ואושיית קולינריה

"ספרד בוודאי תיקח כי הם נראים מדהים במוקדמות והסגל שלהם מעולה, אבל למען שלום ביתו כדי למנוע את התקף הלב של בעלי – ארגנטינה, קל".

נועה רוזין. צילום: אינסטגרם
נועה רוזין. צילום: אינסטגרם

 

* יחסי הזכייה ניתנים לשינויים בעקבות תוצאות המשחקים