מייקאובר חללי: המבנה הנטוש שהופך למתחם עיצובי לוהט

המבנה הנטוש ברחוב התעשייה בתל אביב הופך לחלל מבוקש

בניין התעשייה 9. צילום: יולי גורודינסקי
בניין התעשייה 9. צילום: יולי גורודינסקי
23 ביוני 2014

מבנה ישן, נטוש ומוזנח באזור תעשייתי, קבוצת יזמים בעלי חזון, לופטים משופצים, השראות מניו יורק, לבנים חשופות – הסיפור נשמע מוכר. אז נכון, הקבוצה שעומדת מאחורי המיזם ברחוב התעשייה 9 אמנם לא המציאה אף גלגל, אבל את מה שהם עשו לבניין שעמד עזוב עשרות שנים על פינת רחוב המסגר, אי אפשר היה לעשות טוב יותר.

פעם, כשברחוב המסגר היו באמת מסגריות וכשלדרך מנחם בגין עוד קראו דרך פתח תקווה, שימש המבנה בפינת הרחובות התעשייה והמסגר כטחנת קמח. הטחנה והבניין היו בבעלות משפחתית וכשהופסקה פעילותה של הטחנה נותר הבניין נטוש וכעור באזור לא מאד יפה גם ככה. בהובלתו של משרד האדריכלים UR Platform והאדריכל אדר סקר, חזית הבניין חודשה (אם כי לא שונתה) וכל חמש הקומות קיבלו טיפול מוקפד ומדויק של תשתית חדשה ומודרנית לצד שימור אופיו התעשייתי של המבנה – לבנים, ברזל ובטון חשופים.

גודלם של הלופטים בבניין הוא בין 40 ל־110 מ"ר. הם מאובזרים במטבח, שירותים ומקלחת, ולכל אחד מהם ניתן עיצוב פנים מעט שונה, אף שסגנונם של כולם הוא הכלאה של שוק הפשפשים עם מונוכרום נקי ומודרני. בעלי התעשייה 9 מייעדים אותו למשרדים, לסטודיואים ולחללי אירועים של חברות קונספט, מעצבים ואמנים, ומקווים שכשיאוכלסו כל הלופטים יהפוך הבניין למתחם יצירתי עם אינטראקציה בין קומתית, כפי שקורה לעתים קרובות במתחמים שכאלה. אין ספק שהגג הענק המשקיף על כל מזרח העיר, והחצר ההיקפית, שבה עתיד להיפתח בית קפה קטן, יעזרו לקדם את האפשרות הזו.

התעשייה 9, 03-9650050