דירת שנות ה־50 של אלכס, דניאל ותובל

קבלו הצצה לדירת שותפים מגניבה המעוצבת בהשראת מוזיקה וסרטי אימה משנות החמישים

כמו סט של סרט מאמצע המאה הקודמת. מימין: גיבסון, קולנסקי וליבר (צילום: איליה מלניקוב)
כמו סט של סרט מאמצע המאה הקודמת. מימין: גיבסון, קולנסקי וליבר (צילום: איליה מלניקוב)
27 ביולי 2017

כאן גרים: אלכס קולנסקי (25), ארט דירקטורית & דניאל ליבר (26), מוזיקאי, בונה גיטרות ועובד בחנות כלבו & תובל גיבסון (23), עובד בחומוסייה / איפה: רחוב פטאי בשכונת רמת אביב הירוקה / ותק: דניאל ואלכס – שנה, תובל – שמונה חודשים / מה הקטע: דירה בהשראת מוזיקה משנות ה־50 וסרטי אימה.

עיצוב וינטג' בהשראת שנות החמישים. צילום: איליה מלינקוב
עיצוב וינטג' בהשראת שנות החמישים. צילום: איליה מלינקוב

הכל התחיל מאלכס, דניאל ואחיו של דניאל. כשהשלושה יצאו מבית הוריהם הם החליטו לעבור לגור יחד בתור ניסיון. כשהוא הוכתר כהצלחה הם החליטו להמשיך את ההרכב המנצח גם לדירה הבאה. הם יודעים שזה יכול להצטייר קצת מוזר ששני אחים גרים עם בת הזוג של אחד מהם, אבל זה לא מזיז להם כי הדינמיקה הייתה טובה. "זה לא מוזר", הם אומרים פה אחד. לאחר כמה חודשים בדירה הנוכחית אחיו של דניאל עזב אותה לטובת מגורים עם זוגתו דאז. כשהוא עזב – תובל, חבר שלהם – נכנס. תובל הוא כמו אח, הוא מבין עניין והם מסתדרים טוב יחד. הבחירה ברמת אביב הישנה נראית קצת תמוהה גם היא, מפני שמדובר בחבורה של צעירים שאמורים להימשך למרכז העיר כברחשים לאלומת אור. אבל הם אוהבים לגור בצפון העיר. "יש כאן שקט ואנחנו במרחק המושלם מהרעש. כשרוצים אותו הולכים אליו", הם אומרים פה אחד. שלושתם מצפון העיר במקור והאזור מוכר ונוח להם. הם מכירים את מרכז העיר היטב והם יודעים שזה לא הווייב שלהם. הם יותר צ'יל. אם הם רוצים להרים, הם יידעו לאן להגיע.

>> רוצים להכיר את שאר הדירות בפרוייקט? לחצו כאן!

כמו סט של סרט מאמצע המאה הקודמת. צילום: איליה מלניקוב
כמו סט של סרט מאמצע המאה הקודמת. צילום: איליה מלניקוב

אלכס עיצבה את הדירה לפי החזון של דניאל. "הוא ממש בקטע של מוזיקה משנות ה־50 וסרטי אימה ישנים. גם אני נכנסתי לזה", היא מודה. "החלטנו ביחד לעצב בסגנון הזה". היא עיצבה את המקום כמו סט של סרט מאמצע המאה הקודמת. האמנים והיצירות ששימשו כקו מנחה בעיצוב הדירה כוללים את אלביס פרסלי, ליטל ריצ'רד, ד"ר פרנקנשטיין ודרקולה. מעבר לתפקיד המעצבת יש לאלכס תפקיד לא פחות חשוב: האימא של הבית. היא מבשלת, אחראית לניקיון וקובעת את התפקידים התפעוליים של דניאל ותובל בבית. "אנחנו מתחלקים", מסביר דניאל. "מי שיש לו יותר כוח לשטוף כלים באותו הרגע עושה את זה". דניאל מבשל לפעמים, תובל גם, אבל "לרוב אני מביא חומוס מהחומוסייה". שלא יגידו שהם לא דואגים לבטן של הבית, אה?

כבר אמרנו שאחד הדיירים מוזיקאי? צילום: איליה מלניקוב
כבר אמרנו שאחד הדיירים מוזיקאי? צילום: איליה מלניקוב

האימהות של אלכס אינה נעצרת כאן. "אני אמונה גם על הטיפול בחתולה ובכלבה", היא אומרת. בדירה גרות ננסי החתולה וצ'רי הכלבה – התינוקות של אלכס ודניאל. הם קוראים לעצמם בבדיחות הדעת "דירה של אשכנזים". כשתובל רק עבר לדירה היו להם שכנים, סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב הסמוכה. יום אחד הגיע בחור ערבי שהם לא הכירו ושאל אם יש מצב שהוא קופץ מהחלון שלהם ועובר לדירה של חבריו כי הם נעולים שם.

אשתו של פרנקיישטיין על הקיר. צילום: איליה מלניקוב
אשתו של פרנקיישטיין על הקיר. צילום: איליה מלניקוב

"הניסוח של כל הסיטואציה ישב קצת מוזר", תובל נזכר. השלישיה אמרה לו ש"בטח, אין בעיה", מה שיצר סיטואציה מוזרה בטירוף. כולם חשבו שמה שקורה כאן זה לא בסדר אבל אף אחד לא אומר כלום. מה יקרה אם הוא ייפול? האם הם האחראים על זה? אולי הוא פורץ לשכנים הביתה והם עכשיו משתפים איתו פעולה? מה יקרה אם הוא גנב? "כולם הרגישו לא בנוח והיו ממש חשדניים", מוסיף תובל. זאת גם הייתה פעולה מאוד מסוכנת והם לא הבינו למה מישהו יסתכן כל כך בשביל לגנוב לאור יום. בסוף זה היה הבית שלו, כמובן. הם סתם נלחצו. אשכנזים. אבל תכלס, אם היו גרים במרכז העיר כנראה מזמן היו קוראים למשטרה.