ד"ר פישר, זה בדוק: מצאנו את הכריות המושלמות לאוהבי בעלי חיים

דר פישר העלתה לפייסבוק תמונה של בובת חתול, זכתה לאלפי לייקים והיום היא בעלת עסק עצמאי שמדבר במיוחד לכל מי שחולה על בעלי חיים. וד"ש למורים בשנקר שלא אהבו

עבודה של דר פישר
עבודה של דר פישר

מכירים את זה שאתם מסתכלים על הכלב שלכם, מתמוגגים מהערצה ליצור החמוד הזה ושואלים את עצמכם איך אתם יכולים להמשיך לפאר ולהלל את בעל החיים שהפך את החיים שלכם למושלמים? ובכן, אנחנו מכירים, וגם דר פישר מכירה.

https://www.instagram.com/p/BViM7RoDvl4/

אם יצא לכם להיתקל בפיד שלכם בכל מיני אנשים שמעלים תמונות עם כריות בדמות חיית המחמד שלהם ותהיתם מי סיפק להם את כל הכיף הזה, התשובה היא פישר, או ליתר דיוק העסק שהיא הקימה ומתהדר בשם Darfish. אם פעם אנשים היו מחבקים כריות עם הדפסים של היי פייב או ליאונרדו דיקפריו, היום הם כבר קיבלו שכל והבינו שהכרית הנכונה להתכרבל בה במזגן של יולי היא כרית בדמות חיית המחמד שלהם. כי למה להתכרבל עם הדבר האמיתי כשאפשר להתכרבל גם איתו וגם עם כר פולחני קטן?

עבודה של דר פישר
עבודה של דר פישר

"אני עושה את זה כבר שנה וחצי והעסק הולך מדהים", מספרת פישר, 30, בוגרת לימודי תקשורת חזותית בשנקר. "תמיד כשאתה מסיים את הלימודים דגים אותך מייד אחרי פרויקט הגמר, אבל ראיתי שיש ווייב טוב סביב הדברים שיצרתי, סירבתי לכמה מקומות שהציעו לי עבודה והחלטתי לצאת לדרך עצמאית ולפתוח עסק. אני עובדת מהבית וההיענות פשוט מדהימה. זה מה שאני עושה כל היום, כל הלילה, כל הסופ"ש. אין לי חיים, אבל זה שווה את זה".

https://www.instagram.com/p/BVhbvchDy34/

מה שהופך את הסיפור של פישר לכיפי עוד יותר היא העובדה שהעסק שלה התחיל מפרויקט גמר שלא צלח ומורים שלא תמכו ברעיון. "היה לי רעיון לפרויקט שלא סיימתי. רציתי לעשות משהו על חתולי רחוב, יצרתי בובות אבל המרצים לא אהבו ולא התחברו", היא מספרת. "העלתי את זה לפייסבוק לקבוצה של 'חתולים ונהנים' והיה לזה אלפי לייקים. אנשים שאלו אם אני עושה עוד כאלה ואם אני מייצרת לפי הזמנה אישית. פתחתי דך עסקי והכל התגלגל משם. בסוף את פרויקט הגמר שלי עשיתי על מסעדה טיבעונית".

עבודה של דר פישר
עבודה של דר פישר

פישר עושה הכל לבד – תופרת ומדפיסה לפי תמונות ששולחים לה המזמינים. "יש גם כאלה שעושים הפתעה לחברים שלהם ואני צריכה לעשות עבודת בלשות בפייסבוק שלהם ולחפש תמונות עם חיית המחמד". למרות הצלחת הכריות, פישר לא מגבילה את עצמה לכמה פריטים ספציפיים ואומרת שלקוחות מבקשים גם דברים כמו מדבקות, גלויות, סיכות ועוד. "הלקוחות בוחרים גם את האיור וגם את הפורמט. אני עושה להם מה שהם רוצים".

עבודה של דר פישר
עבודה של דר פישר

ויש גם סיפור מרגש כמו בכל סיפור טוב – "לקוחה שגרה בניו יורק ביקשה שאכין לה כרית בדמות החתולה הפרסית השחורה שלה שנשארה בארץ. הכנתי לה ושלחתי לה לניו יורק וביום שהיא הגיעה אליה החתולה נפטרה כאן בארץ. היא רשמה לי את התגובה הכי עצובה והכי מרגשת ועכשיו זה עוד יותר מרגש", היא נזכרת.

לשאלה 'מה הדבר הכי מוזר שביקשו ממך' היא עונה בהחלטיות ש"אין ממש כזה דבר – כי מי שאוהב בעלי חיים מבקש מה שעושה לו טוב ואני מבינה את זה". טווח המחירים עומד על כרית של חתול במחיר 260 שקלים וכרית של כלב בסכום של 320 שקלים, "אבל יכולה להיות שזה יעלה כי התחלתי להגדיל את הכריות וזאת עוד עבודה".