הרבה יותר מאייטם

משולש החנויות אייטמס, וינטג' ומטרו יאפשר לכם להפוך את הקן הפרטי שלכם לכזה שמפיל כל חובב עיצוב מהרגליים

וינטג' שוק הפשפשים
וינטג' שוק הפשפשים
2 באוקטובר 2013

במרכז שוק הפשפשים ניצבת ממלכה לעיצוב רהיטים בת שלוש חנויות: בחנות הראשונה – וינטג' – עוסקים זה שמונה שנים בשיפוץ רהיטים ישנים ובמכירתם במחירים נגישים; בחנות השנייה הצמודה אליה – אייטמס – משחזרים רפרודוקציות של פריטי ריהוט קלאסיים באווירת רטרו; ובחנות השלישית – מטרו, האחות הצעירה שהתווספה למשפחה ברחוב מקביל עקב הביקוש, מתמחים בייצור רהיטים ועיצובם לפי הזמנה אישית.

[tmwinpost]

עד כאן אין חדש סביב מגדל שעון העיר העתיקה: אופנת הוינטג' חלחלה בעשור האחרון לכל חור בעיר. אם יעירו אתכם בלילה (בהנחה שאתם מהזן שאוהב לצלם חתולים או להעלות תמונות של מנות לאינסטגרם) סביר להניח ש"רטרו" תהיה בין המילים הראשונות שתמלמלו תחת שפמכם מתוך שינה. אך בשלוש החנויות, ובראשן אייטמס, השכילו לשלב את הכל יחדיו – וינטאג', רטרו וקלאסי – ובכך לדגדג את סף הגירוי הגבוה של הלקוח העירוני.

תנו לנו קצת מכל הטוב הזה! אייטמס גלרי (צילום: זיו שדה)
תנו לנו קצת מכל הטוב הזה! אייטמס גלרי (צילום: זיו שדה)

"אחרי שהקמנו את החנות הראשונה, וינטג', הבנו שיש בארץ שוחרי עיצוב רעבים שלא בהכרח גרים במגדלי יו, כאלה שמחפשים רהיטים בעיצובים קלאסיים של מעצבים גדולים אך במחירים שפויים" מסביר גלעד מושקטל, אחד מארבעת הבעלים שעומדים מאחורי החנויות. "כך החלטנו להקים את אייטמס, שמציעה עיצובים קלאסיים, בדומה לעיצובים מקוריים של אירו סארינן, ג'ורג' נלסון ואיסמו נוגוצ'י, לצד עבודות של מעצבים עצמאיים מישראל". ובאמת, בין הפריטים שגרמו לנו לרצות להעיף מהבית כל זכר לאיקאה מצאנו מרבץ לבן מפלסטיק – שבמבט ראשון נראה כמו פסל, אך בפועל משמש כספה/כורסה שמתחקה אחר העיצוב המקורי של צ'רלס איימס, אבזור ורסטילי של אמן העץ הצעיר שי בוזגלו לסטודיו זוזי, שידת לילה של המעצבות סיגל נמיר ודנה בן דוב לסטודיו גרופה שמציג פס ייצור מדליק בשם "חיבוקים ונשיקות" ושטיחים בצבעים מרחיקי לכת שנארגו בעבודת יד קפדנית בהודו.

כמו ממתק לשוחרי עיצוב. אייטמס גלרי (צילום: זיו שדה)
כמו ממתק לשוחרי עיצוב. אייטמס גלרי (צילום: זיו שדה)

גלעד, איך אתה מסביר את העובדה שדווקא בשוק הפשפשים, שגובה כיום הון על רהיטים ישנים, מצאתם דרך לשלב בין ריהוט משודרג או משופץ לבין מחירים סבירים?

"מדובר בפריטים נדירים, וואן פיס. אם מישהו רכש כורסה מסוימת, אין עוד אחת במלאי. אייטמס הוקמה כדי לתת מענה ללקוחות פוטנציאליים שמעוניינים בעיצובים אבל לא יכולים להרשות לעצמם. אנחנו עובדים עם ארצות הברית, קנדה והמזרח הרחוק, וכך מצאנו את האפשרות לחסוך בעלויות ולהגיע למחירים נוחים יותר".

האירו לנו את הבית. גוף תאורה באייטמס גלרי (צילום: זיו שדה)
האירו לנו את הבית. גוף תאורה באייטמס גלרי (צילום: זיו שדה)

אייטמס גלרי ווינטג', עולי ציון 13 שוק הפשפשים; מטרו, בית אשל 36 שוק הפשפשים, תל אביב