הספר שילמד אתכם איך להפוך בתים בינוניים לעילאיים במינימום תקציב

אורלי רובינזון מלמדת בספרה החדש "כוחו של הסטיילינג - עיצוב בר השגה", איך להפוך במינימום תקציב את הבית הבינוני שנכנסתם אליו לבית מפוצץ בקלאס

מתוך הספר "כוחו של הסטיילינג" של אורלי רובינזון. עיצוב: תמי שלוש. צילום: שחר לוי.
מתוך הספר "כוחו של הסטיילינג" של אורלי רובינזון. עיצוב: תמי שלוש. צילום: שחר לוי.
8 בספטמבר 2016

למרות ההבטחות שפוזרו כקונפטי לחלל האוויר בתקופת הבחירות על ידי בעלי אינטרסים כאלו ואחרים, עבור רובנו המונח "דיור בר השגה" מתייחס לדירה שכורה וקטנה למדי במחיר חונק. בספרה החדש – שיוצא בטיימינג בלתי מקרי בעליל טרום תקופת החגים – מבקשת כוהנת ספרי העיצוב והאדריכלות, אורלי רובינזון, להוכיח שבאמצעות סטיילינג נבון, תושייה והשקעה כספית שפויה, אפשר להפוך גם סביבת מגורים פשוטה ולא נוצצת לפנינת עיצוב.

"כוחו של סטיילינג – עיצוב בר השגה" הוא ספרה ה־21 של רובינזון, אך לעומת מרבית ספריה הקודמים המציגים בתים מרהיבים ומנקרי עיניים שנולדו עם כפית זהב בפה, הספר הנוכחי מוקדש לבתים "אמיתיים", וכדבריה: "דרכים, רעיונות והשראות לעיצוב בלי לשבור קירות ובתקציבים אפשריים, בתקופה שבה רכישת בית בישראל הפכה לחלום רחוק עבור משפחות רבות".

נוסף על צילומי בתים ודירות בערים, במושבים ובקיבוצים ברחבי הארץ, כולל הספר התייחסות פרטנית למגוון נושאים כמו בניית תקציב, בחירות סגנוניות, ליקוט השראות ואמנות השימוש בטקסטיל בחללי מגורים. כמו כן יש טיפים שימושיים שנידבו מעצבי פנים, סטייליסטים, בעלי מלאכה וחנויות, במטרה להדגים הלכה למעשה את העיקרון הנחשק של מינימום השקעה כספית ומקסימום אפקט בשטח, וכן הקביעה החד משמעית של רובינזון: עיצוב טוב אפשר להשיג בכל תקציב.

כוחו של הסטיילינג – עיצוב בר השגה מאת אורלי רובינזון, 198 ש"ח, הוצאת מודן, להשיג ברשת סטימצקי

עיצוב בר השגה של אורלי רובינזון
עיצוב בר השגה של אורלי רובינזון

חמישה טיפים לעיצוב הבית על פי אורלי רובינזון

"אחת ההוצאות היקרות ביותר בשדרוג הבית מתמקדת בהחלפת ארונות מטבח".

הגיע הזמן להיפרד מחלום המטבח הבורגני על שלל ארונותיו, דלתותיו המסתובבות ומגירותיו הנשלפות וללכת על האלטרנטיבה הנונשלנטית והקולית של מדפים פתוחים. כך גם תחסכו כמה אלפים טובים, וגם תזכו בכרטיס כניסה ישיר לתיקיות הכי שוות בפינטרסט.

"כה רב מזלנו שעידן האקלקטי נכנס לאופנת הבית, והכל מותר!".

מה זה אומר תכלס? שיש אישור לקולאז' ניסיוני הכולל שטיח פושטי, גוף תאורה מהסבנטיז, ספת עור מהבית של ההורים ושולחן קפה שהיה שייך פעם לסבתא. קחו בחשבון שלא כל גיבוב מקרי יעבוד. לא תצטרכו להשקיע בהכרח הרבה כסף, כמו שתיאלצו להשקיע מחשבה, זמן וסבלנות.

מתוך הספר "כוחו של הסטיילינג" של אורלי רובינזון. עיצוב: דנה מרן. צילום: שי אדם
מתוך הספר "כוחו של הסטיילינג" של אורלי רובינזון. עיצוב: דנה מרן. צילום: שי אדם

"הטקסטיל מרכך את האווירה, חדר עירום ללא טקסטיל תמיד ישדר קרירות".

אין חלל בבית שאיזה שטיח, וילון או כרית לא יעשו לו נעים, עם זאת הקפידו על כמות סבירה ומאוזנת, פן ייראה ביתכם כמו בורדל.

"תקציב הוא האלמנט היחיד הקבוע והבלתי משתנה בתהליך השדרוג. חשוב מאוד להיות מודעים לו כבר בתחילת התהליך ולהיצמד אליו".

להסתכל לתקציב בלבן של העין זה אחד הדברים הראשונים שחייבים לעשות לפני שמתחילים לעצב את הבית. הכינו רשימת שאיפות לצד רשימת עלויות ואל תשכחו להשאיר טווח סטייה של 20 אחוז לכל צרה שלא תבוא (והיא תבוא).

"עיצוב הבית הוא תהליך שאינו תמיד פשוט ולפעמים כדאי להיעזר במומחה להלבשת הבית".

במילה אחת, סטייליסטית. אל תחסכו בזמן, טלפונים וחפירות בפייסבוק עד שתמצאו את האחת או את האחד שמתאימים לסטייל שלכם, לתקציב ולווייב הכללי של הבית, ממש כמו טפט לקיר גבס.

מתוך הספר "כוחו של הסטיילינג" של אורלי רובינזון. עיצוב: אנדראה סולטר. צילום: שי אדם
מתוך הספר "כוחו של הסטיילינג" של אורלי רובינזון. עיצוב: אנדראה סולטר. צילום: שי אדם