כמעט פריז: המותג דיור הגיע לכיכר המדינה

בוטיק חדש של המותג דיור נפתח בכיכר המדינה לאחר שקברניטי החברה אישרו כל פרט עיצובי, מהכיסאות ועד המדפים. עכשיו נותר רק לשטוף את העיניים

דיור בכיכר המדינה
דיור בכיכר המדינה
24 בדצמבר 2014

בשבוע שעבר נפתחה החנות הראשונה בארץ של המותג הצרפתי דיור, במקום הטבעי לה ולשכמותה: כיכר המדינה. החנות היא חלק מבוטיק אניגמה הוותיק, המחזיק במותגים יוקרתיים נוספים כגון סלין, אזאדין אלייה, נינה ריצ'י ואחרים. בעקבות עליית דיור נבנה בחנות חלק נוסף בעבורה. התברר שפתיחת חנות דגל כה יוקרתית כפופה להוראות עיצוב מוקפדות מאוד המגיעות היישר מהקודקוד, כלומר מהמותג עצמו. אין זה אומר שכל חנויות דיור בעולם זהות זו לזו. הן שונות מבחינת הגודל ומבחינת העיצוב, אך מאפיינים מסוימים באופן שבו החנות נראית הם בבחינת ייהרג ובל יעבור, וההוראות מגיעות היישר ממחלקת האדריכלות של דיור בפריז. התוכנית המפורטת קיבלה אישור מנשיא דיור, סידני טולדנו, והוצאתה לפועל ארכה כשנה שבמהלכה הגיעה ארצה אדריכלית מטעם המותג וכל פריטי העיצוב נבנו במיוחד באיטליה, בחברה המייצרת עבור המותג. לאחר שאלה הושלמו, נשלחו פועלים מטעם החברה. הם בנו את הקירות ומיקמו את השטיחים, הכיסאות, השולחנות והשידות לפי הוראות מדויקות.

הבוטיק החדש בכיכר המדינה נחשב לקטן יחסית לחנויות אחרות של המותג בעולם, אך הוא אינו קטן במונחי תל אביב. הוא מתפרש על פני 200 מ"ר וכולל שתי קומות. בקומת הקרקע מוצגות קולקציות האביזרים – נעליים, תיקים, ארנקים, צעיפים ותכשיטים. הם מסודרים על מדפים במרווחים מוקפדים ובאיזון צבעים ברור. הפרטים ה"קטנים" שמסביב, התואמים זה לזה, נבחרו על פי רשימה מוקפדת ואחידה לחנויות דיור בעולם: הכיסאות שבחנות אפורים ומרופדים בבד רך, בסגנון לואי ה־16, מתוך רצון להעניק מראה של דירה פריזאית אלגנטית. אותם כיסאות בדיוק משמשים לישיבה בכל תצוגות האופנה של דיור. מקומת הקרקע יורדים לקומה התחתונה רחבת הידיים של החנות. גרם מדרגות משיש בעל מעקות מוזהבים, נבנה ועוצב במיוחד כדי להתאים לרוח החנויות בחו"ל. בקומה התחתונה נמצאות קולקציות הפרט־א־פורטה וכעת גם קולקציית הקרוז החדשה. על המדפים עומדים תיקים בודדים, המשלימים את המראות הלבישים.

נראה כי בדיור שמים דגש על אווירת האירוח הפריזאי. הכורסאות והכיסאות המצויים בכל פינה משרים אווירה נינוחה. בפריז ובניו יורק למשל מוצבים גם אחים שנועדו להשרות חמימות. בחנות המקומית לא תמצאו אח מבוערת וזה בסדר, כי ביום הפתיחה דלק מזגן מקרר בחנות; כי תל אביב היא לא פריז וככל הנראה לעולם גם לא תהיה.

בוטיק דיור ה' באייר 32, כיכר המדינה