עת לארוג: פריטי המקרמה הם הדבר הכי נכון לאביב 2016

הסבנטיז שוב במודה: קישוטי הקיר הצמריריים חוזרים בדיוק בזמן כדי להיות מתנת הפסח המושלמת

מתלי מקרמה. צילום: יולי גורודינסקי
מתלי מקרמה. צילום: יולי גורודינסקי
24 במרץ 2016

הם ארוגים, סרוגים וקשורים, מופיעים בעמודים הכי מעוצבים באינסטגרם, נמכרים בהמוניהם באתרים כמו Etsy, אפילו אל מחלקת הבית של אורבן אאוטפיטרז הם מצאו את דרכם וגם אם תרצו לא תצליחו להימלט מהם בשיטוטי הפינטרסט. גל הסבנטיז שמציף את עולם האופנה והתרבות עד סכנת טביעה, החל לשטוף גם את תחום הלבשת הבית. לצד מגמות רטרו בוהמייניות אחרות ששבו לתחייה כגון אינפלציית צמחי בית או מתלי עציצים עשויים מקרמה ושזורי חרוזים – שבו לאחרונה אל קירות הבתים גם חיפויי קיר ארוגים וסרוגים מצמר ומקרמה.

קישוטי הקיר המפוקפקים, שזכורים מגלגולם הקודם כאסון ויזואלי עם נטייה מוגברת לצבירת אבק, נראים כרגע כמו הדבר הכי משמח שיכול לקרות לקיר שלנו בסלון: פאנלים צמריריים וגושי צמר צבעוניים בשלל צורות א־סימטריות, מקושטים בפרנזים ובפונפונים בגדלים ובסגנונות שונים שיתאימו לחדר המגורים, חדר השינה או בגרסאות עדינות בגוני פסטל לחדר הילדים.

מתלי מקרמה. צילום: יולי גורודינסקי
מתלי מקרמה. צילום: יולי גורודינסקי

גיגול נברני באמצעות המונח הרלוונטי Wall Hanging Weavings מעלה היצע אינסופי של מגוון סגנונות, יפים יותר ופחות, אך תמיד מלאים נוכחות. ב־Etsy איתרנו למשל שטיחי קיר קטנים וחמימים בצבעים זוהרים מהחנות Holly & Teddyי(40־316 דולר), ואחרים מלאי הומור ופונפונים מהחנות marshmellodesignי(54־200 דולר). באתר של אורבן אאוטפיטרז לקחו את העסק הרחק אל מחוזות ההיפים עם מתלי קיר גיאומטריים גדולים המעוטרים בפרנזים בגוונים טבעיים (29־199 דולר).

והכי נחמד? במחוזותינו הלבנטיניים הטרנד נמצא עדיין בחיתולים, וזה הוביל אותנו היישר למסקנה – מדובר במתנה הכי נכונה להעניק בפסח השנה, ואפילו עשינו בשבילכם את העבודה (אין על מה!). ניצנים ראשונים אפשר למצוא בנומרו 13 (שבזי 13) ואצל המעצבת שרה בראון (דיזנגוף 116), שם מוצעים מתלי הקיר הסרוגים של המותג הצרפתי ArrowDesignי(120־815 ש"ח). אצל בראון תמצאו גם את העיצובים של מותג הקראפט Eloeilי(115־289 ש"ח), הנמכרים גם אצל המעצבת שירלי הלפרין (זמנהוף 16).