צעצוע של סיפור

עופר זיק, המעצב שמאחורי הוויברטורים המזמינים של T.O.Y, מוציא את הצעצוע מהארון ישירות אל המדף בסלון

צעצוע של סיפור: ויברטורים של עופר זיק
צעצוע של סיפור: ויברטורים של עופר זיק
10 בספטמבר 2013

 

האסוציאציה הכמעט ראשונית שעולה במחשבה על צעצועי מין וויברטורים לרוב באה מעולם החי, וכוללת בדרך כלל שפנפנים שובבים ופרפרים רוטטים שמתלבשים על איבר המין. אבל את עופר זיק, מעצב תעשייתי ואיש אקדמיה מהמכון הטכנולוגי בחולון, משך דווקא העולם הבוטני, ובפרט פרח הקאלה. זיק החליט לעצב סדרה של ויברטורים שמתייחסים במלוא הרצינות ללקוחה שלהם – בלי גימיקים ופירוטכניקה, אך עם המון תשומת לב לרצונות ולתשוקות שלה. כך קמה לה חברת "T.O.Y – Thinking of You", שבאתר שלה אפשר לרכוש שלושה דגמי ויברטורים מעוצבים, שבקלות יכולים לצאת מהמגירה אל המדף בסלון. כהוכחה, בתערוכת העיצוב "פרומיס דיזיין" שנערכה בשנה שעברה במילאנו הוצגו הוויברטורים בביתן הישראלי.

סוג אחר של אמזונה: צפו בויברטור מדגם האמזון של החברה:

"כל נושא המיניות נמצא במחשכים והוא טאבו שלא מדברים עליו. צעצועי המין שלנו עדיין מוחבאים ברוב המקרים עמוק במגירה", אומר זיק, "אבל אני מאמין שאם נצליח לפתוח את נושא המיניות דרך תחום העיצוב, יוכל להתקיים שינוי לגבי תפיסה של מיניות בכלל. הוויברטורים האלו הם אייטם עיצובי לכל דבר שיכול לעמוד ליד המיטה ולא בתוך המגירה. יש בו השקעה מבחינת חומר ומחשבה, המטען שלו הוא גוף תאורה והוא מגיע בצבעים שונים".

ההשראה: פרח הקאלה
ההשראה: פרח הקאלה

ההשראה לסדרת הוויברטורים, כאמור, היא פרח הקאלה, שבעבר שימש גם השראה לצלם הארוטיקה רוברט מייפלתורפ. "יש המון מיניות בפרח הזה", אומר זיק, "יש בו משהו זכרי בולט ומעטפת נשית. הוא מקור השראה נגיש".

בסדרה שלושה דגמים בעלי פונקציות זהות ועיצוב משתנה, כולם עשויים סיליקון רפואי ועברו בדיקות רפואיות מחמירות בארצות הברית. דגם ה"סהרה" הוא הטולרנטי והעדין ביותר בסדרה – הוא חלק מאוד, מתחיל בקוטר קטן ומתרחב; דגם ה"אמזון" דומה בצורתו לאבקן והוא גלי יותר; ודגם ה"אוורסט" הוא הדומה מכולם בצורתו לאיבר מין זכרי ונעשה על פי דרישת הקהל. "לא הייתה לי כוונה לעצב ויברטור בצורה של איבר מין", מסביר זיק, "אלא שבעקבות התחקיר גיליתי שהרבה נשים ביקשו אחד כזה וכך הוא נוסף לסדרה".

הראש מאחורי הצעצוע. זיק
הראש מאחורי הצעצוע. זיק

זיק, שמעצב עבור חברות רבות, בהן מוטורולה, מדגל וחברות בתחום הרפואה, לא רואה את ההבדל בין עיצוב דיסק־און־קי, גופי תאורה, מכשירים רפואיים וצעצועי מין. "מעצב תעשייתי יכול לעצב בכל תחום, העניין הקריטי הוא בחקירה של התחום, איסוף נתונים וניתוח שלהם".

ובכל זאת, אתה גבר וקהל היעד של המוצר הוא נשים.

"מן הסתם אני לא יכול לחוות את מה שאישה תחווה, אבל גם 90 אחוז ממעצבי נעלי העקב הם גברים ואני לא רואה שלנשים יש בעיה עם זה. היו דגמים שנבדקו על ידי נסייניות, קיבלנו פידבקים בצורה אנונימית ונעשו הרבה שיחות עם נשים לגבי מה הן היו רוצות ומאחלות לעצמן, ומתוך זה הדברים נעשו. אישה בסופו של דבר רוצה שהגבר שלה יידע לענג אותה ואנחנו, הגברים, גם אמורים להבין משהו בעניין".

עוד דגם שחייב להיות אצלנו בסלון:

הוויברטורים מיוצרים בסין ונמכרים באתר החברה, כדי למנוע עמלות תיווך וייקור המוצר, שמחירו סביר ביותר ביחס לשוק הרוטטים: 510 שקלים וגם לך יש צעצוע חדש. יאללה, להסתער!