דיווח: איקאה תפתח סניף פופ אפ בנמל תל אביב

על פי פרסומים, הסניף יהיה קטן יותר ויכלול מטבחים ומוצרים נלווים. היכונו לפרידה מנתניה

איקאה. צילום: שאטרסטוק
איקאה. צילום: שאטרסטוק

אפשר לנשום לרווחה ולנתק את הקשר עם החברים בעלי רישיון הנהיגה: איקאה מתכננת לפתוח סניף פופ אפ בנמל תל אביב לזמן מוגבל בלבד. בשל מדיניות הסודיות של איקאה, ששניה רק לזאת של ה־MI6, לא ניתן היה להשיג פרטים נוספים ואף לא אישור רשמי. אולם, על פי דיווח שהופיע ב"גלובס", החנות תהיה קטנה יותר מהסניפים הקיימים בנתניה ובראשון לציון, ששטחן הוא 23 אלף מ"ר, ו־34 אלף מ"ר, בהתאמה. כמו כן, על פי הדיווח, מבחר המוצרים בה יהיה מצומצם יותר, ויכלול מטבחים ומוצרים נלווים. מאיקאה נמסר: "אנו לא דנים בתוכניות העסקיות שלנו".

הרשת השבדית המצליחה, שנוסדה בשנת 1943, פתחה את הסניף הישראלי הראשון שלה בשנת 2001. כמעט לפני שנה בדיוק, הלך לעולמו מייסדה, אינגוור קמפרד, בגיל 91. הוא היה רק בן 19 כשייסד את החברה עם מענק קטן שאביו נתן לו. כיום היא מונה 389 סניפים ברחבי העולם, ובשנת 2016 עמד מחזור המכירות שלה על 43 מיליארד דולר.

הנתון המרשים הזה מצביע על גודל ההצלחה של הרשת, שחוללה מהפכה בתחומה. בריאיון שהעניק ל־BBC מעצב הרהיטים ג'ף בנקס בעקבות מותו של קמפרד, הוא סיפר כי העיצובים של קמפרד "שינו באופן רדיקלי את הדרך שבה מעצבים ומייצרים רהיטים כיום", והוסיף: "אנשים ניסו לשחזר את המודל המתקדם של החברה ללא הצלחה".