הוא יעשה לכם טוב

קסטרו ועברי לידר משתפים פעולה בקולקציית קפסולה מוצלחת

עברי לידר
עברי לידר
10 באוקטובר 2013

יש לא מעט דמיון בין עברי לידר לבין קסטרו מן – שניהם נטועים עמוק בלב לבו של המיינסטרים הישראלי, אבל בשנים האחרונות נראה שהם לא מצליחים להפסיק לפזול לשוליים. החיבור בין השניים נוצר לפני כשנתיים, כאשר לידר הופיע עם הרכבו TYP בתצוגת האופנה של קסטרו. כחלק מהכנת המוזיקה לתצוגה נפגש לידר עם צוות המעצבים של המותג, והחיבור שהחל אז נוכח באופן ברור במיוחד בשיתוף הפעולה בין השניים.

הרבה במשותף, עברי לידר לקסטרו (צילום: דודי חסון)
הרבה במשותף, עברי לידר לקסטרו (צילום: דודי חסון)

קולקציית הקפסולה של לידר וקסטרו מרגישה קודם כל כאקט של שחרור קיטור. עבור קסטרו זהו המקום האידיאלי לעשות דבר שהוא כמעט בלתי אפשרי כיום עבור חברה מסחרית – להציג רעיון מקורי. לידר אמנם סיפק את נקודת הפתיחה – הניגוד שבין נוסטלגיה לילדוּת בקיבוץ לבין חיים בתוך מדים אורבניים, אבל התהליך העיצובי, והבחירות הרעיוניות סביבו, הן אותנטיות שלו.

הקולקציה עצמה מורכבת ממה שעל פניו נראה כמו שתי קטגוריות לבוש נפרדות – בגדים מחויטים לצד סריגים דקים וקלילים שגובלים בלבוש תחתון, שמשתלבים לכדי סיפור אחד שלם. שימת הדגש על הפרטים הקטנים – לחצניות במקום כפתורים, שרוכי משיכה או צווארונים עדינים, הפכה פריטים שנטחנו עד דק, כמו החולצה הלבנה המכופתרת, למעניינים שוב. סקלת הצבעים, שהורכבה בעיקר מלבן ומגוונים של שחור ואפור, זכתה להבלחות מלאות חיים של כתום וכחול. מעילי סטודנטים מג'רסי או מעיל אופנוענים מצמר בעל שרוולי עור, הופיעו בגזרה הדוקה מעט שהוציאה אותם ממחוזות הסתמיוּת. אם בימים כתיקונם אפשר לומר שקו הבלאק מסתכל על רשתות כמו קוס כאל סימן דרך, קולקציית הקפסולה הזאת דוחפת אותו כמה צעדים חשובים קדימה, ועכשיו רק נותר לקוות שהוא ימשיך להתפתח.

והנה הספתח ששוחרר יחד עם הקולקציה. לא עושה חשק?

להשיג ברשת חנויות קסטרו, castro.com