הספארק של מארק

החנות החדשה מארק ביי מארק ג'ייקובס היא הדובדבן שבגל חנויות הפופ אפ בתל אביב

14 בנובמבר 2013

הסיפור על הרכישה המסיבית שביצע רוברט דאפי, המנכ"ל ושותפו העסקי של מארק ג'ייקובס, בחנות מוצרי העיצוב לילדים "קרוסלה" לפני שש שנים, עת שכנה החנות בשדרות רוטשילד, הוא מסוג האגדות האורבניות שהתרחשו במציאות וסוג של עדות לפינה החמה שנראה שראשי המותג שומרים לתל אביב בלבם. הוכחה לכך מספקת חנות הפופ אפ של מותג הבת של החברה – Marc by Marc Jacobs – הנמכר באופן סדיר בפקטורי 54, שנפתחה בתחילת נובמבר. גם בשטף גל החנויות הארעיות, שכבר נראה שמתקשות להסעיר את קהל הצרכנים, הבחירה של המותג לפתוח את חנות הפופ אפ הנודדת שלה בעיר מרגשת במיוחד, בעיקר כי למרות הוותק של המעצב שעומד בראש המותג ולמרות הקו הנגיש יותר שלו, עדיין מדובר באחד המעצבים הרלוונטיים והמשפיעים בתעשייה.

הלוקיישן הטוב של החודש. חנות הפופ אפ בקניון רמת אביב (צילום: שרבן לופו)
הלוקיישן הטוב של החודש. חנות הפופ אפ בקניון רמת אביב (צילום: שרבן לופו)

בחנות, הממוקמת באופן שמנוגד לטבעו האורבני של המותג, דווקא בקניון רמת אביב, מוצעת לרכישה קולקציית הסתיו הנוכחית, שמתאפיינת בערבול השפעות מעשורים קודמים, הפעם משנות ה־40 ועד שנות ה־70, אך עם תחושה עכשווית שגורמת לבגדים להרגיש כמו הדבר הנכון שהרגע מזמין ללבוש. נוסף על כך, ובתזמון שתואם לזה של חנויות הכלבו בבירות האופנה הגדולות, מוגשת גם קולקציית הריזורט, קדם לקולקציות אביב 2014. זו מרגישה הפעם, באופן מפתיע, חורפית למדי (בייחוד בהתחשב בחורף הרגוע שלנו) עם רוב מוחץ למערכות לבוש בשחור ולבן, כמויות של פרווה מזויפת והדפסי פפיטה מוגדלים בצירופים של שחור ואפור.

יש לך איזה פריט ספייר לזרוק לעברנו? מתוך תצוגת אביב-קיץ 2014 של מארק ביי מארק ג'ייקובס בשבוע האופנה בניו יורק:

האטרקציה המיינסטרימית, עם זאת, היא ככל הנראה קו האביזרים המשלימים והפיצ'פקעס הסופר נגישים שמציע המותג, אלו שנמכרים בצמד החנויות שלו ברחוב בליקר שבווסט וילג' של ניו יורק, המייצרות לא אחת תורים של תיירים אסייתים מסביב לבלוק. בין המוצרים האלו ניתן למצוא גרביים, תיקי שופר מקנבס, ארנקים, מחברות וגם ספרי עיצוב ואמנות נבחרים מההיצע של חנויות הספרים המצליחות של המותג בניו יורק העונות לשם BookMarc.

עד 10.1, קניון רמת אביב, קומה 1