רוחות של תשוקה: אופנה, אמנות ועיצוב בחנות פופ אפ חדשה

האוצרת שרי גולן הופכת את גלריית המשולש לחנות פופ אפ בשם "אובייקט ושמו תשוקה", ומפגישה בין תכשיטים לוהטים לפריטי עיצוב מפתים

מטיל זהב בעיצוב דפנה אלון
מטיל זהב בעיצוב דפנה אלון
14 בספטמבר 2016

במהלך שבוע האיור שיחל בסופ"ש, תהפוך גלריה המשולש לחנות פופ אפ העונה לשם הפסיכו־פילמאי "אובייקט ושמו תשוקה". בחנות יוצעו למכירה אובייקטים מתחום האיור, העיצוב והאמנות, כשחלקם נוצרו במיוחד לרגל האירוע.

האוצרת שרי גולן שוקדת על הפרויקט כבר שנה וחצי: "זאת חנות חלומותיי, הכוללת את כל הדברים שהייתי רוצה שיהיו שלי. הכוונה היא להציג דברים נגישים וגם לטשטש את הגבולות בין הדיסיפלינות. לגבי רבים מהאובייקטים קשה לדעת מי עשה מה: יש מעצבים שמציגים אמנות או אמנים שיצרו תכשיטים". ואכן, בין המציגים ניתן למצוא למשל את מירית ויינשטוק, מעצבת תכשיטים ובעלת תואר שני באמנות בבצלאל, שמציגה לצד תכשיטיה גם קולאז'ים ופסלים; אילה נצר המציגה "מדבקות ניו אייג'" – רישומים דיגיטליים שהם אובייקט עיצובי לכל דבר; מרגו גראן שהטביעה כרטיסי גירוד של חישגד מעוטרים בדמויותיהם של כוכבי ריאליטי על גבי קרמיקה, ומנגד יצרה איורים וציורים עכשוויים של שטרות כסף; ודפנה אלון שיצרה עשרה מטילי זהב ייחודיים לארוע, שהם למעשה יציקות בטון בציפוי עלי זהב ובתוספת חריטה של המילה "תשוקה".

עגילים של מירית ויינשטוק. צילום: טל טרי
עגילים של מירית ויינשטוק. צילום: טל טרי

לשאלה האם טשטוש הדיסיפלינות עושה טוב לאמנות, משיבה שרי נחרצות: "אמנות צריכה לתקשר עם כל אדם באשר הוא. כל גישה אחרת שקולה למיסיונריות. בסופו של דבר, כל הגלריות רוצות גם להצליח למכור. כשקיימתי בעבר תערוכה ומכירה של תכשיטים, אנשים מעולם האמנות שאלו אותי באופן ישיר ובוטה: "למה את מציגה גם תכשיטים? זה נורא מוזיל את הערך של החלל". אני רואה את הדברים אחרת, ובעיניי יש תכשיטים שראויים לתצוגה בגלריה ואמנות שלא בהכרח ראויה לכך. כמו כן, בין עולם האמנות לעולם האיור, למשל, יש לרוב פערי מחיר משמעותיים. אנחנו אומרים שהכל בעצם זה אותו הדבר: שיש אמנות שיכולה להימכר במחיר של פריטי עיצוב, ושיש אובייקטים עיצוביים שצריכים להימכר במחירים של אמנות".

"אובייקט ושמו תשוקה", 30־10,000 ש"ח, 15.9־29.9, גלריית המשולש, שביל המרץ 6, קומה 1, סטודיו 8, תל אביב. אירוע הפתיחה יתקיים בחמישי (15.9) ב־20:00