המדריך לחופשה המושלמת: כל מה שקורה הקיץ ב־20 היעדים החמים בעולם

הפסטיבלים, ההצגות וההופעות הכי שוות של הקיץ, אוכל הרחוב שאסור לפספס והתערוכות החד פעמיות שיעשו לכם את החופשה ביעדים הלוהטים. מדריך החופשות המלא של Time Out

ליינאפ משוגע. פסטיבל SZIGET. צילום: Shutterstock
ליינאפ משוגע. פסטיבל SZIGET. צילום: Shutterstock

בוקרשט

הופעה

Kings of Leon

מלהקות הרוק היחידות שהצליחו להסתנן למיינסטרים בשנות ה־2000 בלי להביך או להוציא להיט עם נגיעות של דאבסטפ או EDM. ולהקות רוק, כידוע, תמיד טובות יותר לייב.
17 ביוני, Arena Națională

אמנות

ספארי אמנותי

חגיגת אמנות שאורכה חודש, הכוללת תערוכות, סיורים, הרצאות, השקות ספרים ועוד. תערוכת הדגל של Art Safari תכלול מאות עבודות של אמנים מרומניה ומחוץ לה, וכן תיערך מחווה לצייר הרומני סטפן לוצ'יאן עם יצירות שהושאלו ממוזיאונים שונים בעולם.
19.5־18.6, לאתר

חנות ספרים מעוררת קנאה

Carturesti Carusel

אם הספרייה של בל מ"היפה והחיה" הייתה גדולה יותר, יפה יותר ומקושטת בגרמי מדרגות מפותלים, היא הייתה נראית כמו חנות הספרים הזו, שהוקמה בתוך מבנה משוחזר מהמאה ה־19. בשש קומותיה החנות מחזיקה ביותר מעשרת אלפים ספרים ויש בה גם גלריה לאמנות ומסעדה.

לא מועדון חשפנות. Carturesti Carusel. צילום: Shutterstoc
לא מועדון חשפנות. Carturesti Carusel. צילום: Shutterstoc

מסעדה

Josef

ג'וזף הוא השף יוסף חדד, ישראלי לשעבר ושף מוכר ברומניה. במסעדת השף שלו תמצאו פרשנויות על מנות אירופיות קלאסיות או על המטבח התוניסאי והמרוקאי. מנות לדוגמה: קרפצ'יו אננס, קלמרי עם מוצרלה וקרם חציל מעושן או טאג'ין פירות ים.
לאתר

אוכל רחוב

Furgoneta Street Chefs

פוד טראק המגיש תפריט קטן ולוהט של אוכל אמריקאי: המבורגרים איכותיים, צ'יפס ונקניקיות בסגנון ניו יורק, קליפורניה או רומניה. ניתן להתעדכן במיקום ושעות הפתיחה הנוכחיים בעמוד הפייסבוק.

לינה

Grand Accommodation

דירות להשכרה במרכז בוקרשט במחיר מגוחך – 160 עד 350 ש"ח, תמורתם תקבלו חדר שינה בודד או שניים. הדירות מצוידות ומשופצות, כולל מזגן, טלוויזיה, חנייה, אינטרנט ומטבח מאובזר.
לקניה

[tmwdfpad]

בודפשט

קונצרט

אניו מוריקונה והתזמורת הסימפונית של צ'כיה

מלחין הפסקולים האגדי ("הטוב הרע והמכוער", "הבלתי משוחדים", "המיסיון") והתזמורת הלאומית הצ'כית כבר הקליטו יחד אלבום של גרסאות חדשות לנעימות שכתב מוריקונה ב־60 שנות קריירה.
18 באוקטובר, Papp Sportaréna László

תערוכה

גילברט וג'ורג' במוזיאון לודוויג

מוזיאון לודוויג מציג תערוכה חדשה של זוג האמנים גילברט וג'ורג'. גם הפעם היצירות נוצרו על בסיס תמונות סטילס, כשהנושאים המרכזיים בתערוכה הם פונדמנטליזם דתי, תחושת קורבנות, פרנויה ושאר מאפיינים עליזים של החוויה האנושית כיום.
7 ביולי־24 בספטמבר, Ludwig Muzeum

פסטיבל

Sziget

באוגוסט יארח האי אובודאי, שבנהר הדנובה, את פסטיבל המוזיקה השנתי. בין המשתתפים: אלט ג'יי, אינטרפול, מייג'ור לייזר, די.ג'יי שאדוו ומלא אמנים ודי.ג'ייז אחרים. יש גם נציגות ישראלית בדמות לולה מארש.
9־16 באוגוסט,300 יורו לכל השבוע או 65 יורו לכרטיס יומי

מסעדה

Onyx

בחודש שעבר חגגה המסעדה היוקרתית הזו עשר שנות פעילות, במהלכן הספיקה להרוויח כוכב מישלן. בתפריט: קונסומה זנב שור, טרטר באפלומים עם פנקוטה ופצפוצי אורז וקינוח מגבינת קוטג', אפרסק ולוונדר.
לאתר

אוכל רחוב

Láduangos

הלנגוש, הגילטי פלז'ר ההונגרי האולטימטיבי, הוא מאפה עגול מקמח תפוחי אדמה, מטוגן בשמן עמוק עם גבינה, שמנת חמוצה וממרח שום. מקום טוב להתנסות בו הוא הדוכן הוותיק ברחוב Hűvösvölgy.
רחוב Hűvösvölgy פינת רחוב Szipka, כל יום 10:00־18:00

לינה

Colors

כמצופה משמו, Colors הוא הוסטל צבעוני ומעוצב עם כל התוספות המתבקשות: מטבח מאובזר, ווי־פיי, מקלחות נקיות, לוקרים ואפילו ארוחת בוקר הכלולה במחיר. אפשר לקחת מיטה בחדר משותף עבור 15 יורו ללילה או חדר פרטי ליחיד, לזוג או לקבוצה (50 עד 100 יורו).

בלגרגד

הצגה

קומדיית אופרה אקסצנטרית

"אירוסין במנזר", קומדיית אופרה מאת סרגיי פרוקופייב, בגרסה אקסצנטרית וצבעונית כל כך שתוכלו ליהנות ממנה גם אם אתם לא דוברים את השפה, או לא אוהבים אופרה. גבר בצווארון ויקטוריאני בקוטר של מטר וחצי? הו כן!
Betrothal in a Monastery, 26 ביוני, Madlenianum

הופעה

אינטרפול בטירה עתיקה

להופעות של להקת האינדי־רוק שכל ההיפסטרים אהבו לפני עשור וחצי מומלץ ללכת בכל מקרה, בגלל הלוקיישן שכולל טירה עתיקה ופארק. האירופאים האלה, בכל פינה דוחפים איזה אתר היסטורי מהמם.
13 באוגוסט, Kalemegdan Belgrade Fortress

אמנות

הגלריה שיש בה הכל

מתחם אמנות עכשווית ומרכז תרבות קהילתי בבניין אר־דקו מהמם, המגדיר את עצמו כמתחם מולטיטאסקינג ומולטימדיה. מארח תערוכות לצד פסטיבלים, סדנאות, מוזיקה, תיאטרון ועוד. במקום יש גם בית קולנוע קטן, אולם הופעות ומרתף ג'אז.
UK Parabrod, Kapetan Mišina 6a

לא לשכוח לאכול בוריק. בלגרד בלילה, צילום: Shutterstock
לא לשכוח לאכול בוריק. בלגרד בלילה, צילום: Shutterstock

מסעדה

Savamala

מסעדה בת יותר ממאה שנה שמגישה אוכל מהמטבח המקומי, כלומר, הרבה בשרים על הגריל, מרקים, דגים ברטבים מיוחדים וגבינה מקומית. להשלמת החוויה גם יש בירות סרביות.
לאתר

אוכל רחוב

PekaraTrpkovic

מאפייה ותיקה ופופלרית ביותר. מציעה מאפים מלוחים ומתוקים – מכיכרות לחם ועד פטיסרי מדוקדק – אבל שמה יצא למרחק בעיקר בזכות הבוריק, שיש שאומרים שהוא הטוב בעיר.
Nemanjina 32

לינה

לישון על הדנובה, לא ליד

הוסטל ומתחם דירות להשכרה על הדנובה. לא, לא על גדת הדנובה. ממש על הדנובה. לילה בהוסטל הצף יעלה לכם 15 עד 30 יורו, כולל ארוחת בוקר, וחוץ מעיצוב מוצלח והרבה ירוק סביב יש בונוס נוסף ־ נוף לשמורת טבע מלאה בציפורים.
Arkabarka

ורשה

אירוע תרבות

פסטיבל הקולנוע של ורשה

פסטיבל ורשה החל את דרכו ב־1985 ומציע כיום מספר תוכניות, בהן תחרות בינלאומית, דוקומנטרית ולסרטים קצרים, סוף שבוע של סרטים לילדים ולכל המשפחה וקלאסיקות מהקולנוע הפולני.
13־22 באוקטובר

הופעה

דפש מוד בפולין

אם תיכננתם לבקר בגטו ורשה ובשאר האתרים ההיסטוריים ושוברי מצב הרוח, לפחות תדאגו שבערב יהיו הרמות.
21 ביולי, PGE Narodowy

אמנות

מוזיאון הניאון

מוסד המשמר ומציג לראווה שלטי ניאון מפולין של שנות ה־70-60. בדומה לעיצובי כרזות לסרטים, גם גרפיקה אלקטרונית התפתחה בפולין לכדי אמנות ייחודית ומקורית בעשורים שאחרי המלחמה. שיעור היסטוריה בוהק וצבעוני.
לאתר המוזיאון

יותר יפה בלילה. מוזיאון הניאון בוורשה. צילום: Shutterstock
יותר יפה בלילה. מוזיאון הניאון בוורשה. צילום: Shutterstock

מסעדה

זול, מיושן, טעים

כשמדברים על "מילק בר" בפולין, מתכוונים בדרך כלל למקומות פשוטים שמגישים אוכל פולני בזול. ל־Prasowy יש לוק מיושן בקטע חמוד עם טאצ'ים של ההווה ותפריט מלא בתבשילים, כיסונים, דברי מאפה ורטבים סמיכים.
Marszałkowska 10/16

אוכל רחוב

חלום של גבינה מותכת

הזפייקאנקה היא משהו בין טוסט פתוח משוכלל לבין פיצה פולנית, וכאן מגישים אותה כהלכתה: בגט פרוס עם גבינה מותכת ופטריות, עליהן נקניקים, ירקות, רטבים ועוד. רוטב שום ביתי, הנה אנחנו באים.
ZapiexyLuxusowe, Widok 19

לינה

דירה מתוקה במרכז העיר

דירה קטנה ומתוקה במרכז ורשה, שתתאים לתייר בודד או לזוג. זמינה למדי להזמנות לאורך הקיץ, 150 ש"ח ללילה. יש טלוויזיה בכבלים, למקרה שמתחשק לכם לצפות בסיטקום אמריקאי עם דיבוב מוזר לפולנית.
חפשו באיירביאנבי: Madame Kuku Apartment

אתונה

הופעה

טברנה, אלא מה

ביוון התנהג כיווני, לכן כנס לטברנה, חכה ללהקת בית, לגום אוזו ושבור איזו צלחת. הטברנה "1,002 לילות" נמצאת ברובע פסירי ומציעה אוכל טעים ומוזיקה חיה של אמנים מקומיים. יש גם ערבי ריקודי בטן.
1002 Νύχτες, Karaiskaki 10

מסעדה

Sugar & Salt

מסעדה חביבה על המקומיים, שצריכים להתחיל להיאבק עם תיירים על מקום במסעדה. מגישים כאן מאכלים יווניים קלאסיים עם הרבה דגים טריים, תבשילי בשר וגבינות מקומיות במבנה ניאו־קלאסי יפהפה.
Sugar & Salt wine restaurant

אמנות

הדוקומנטה מתארחת ביוון

הדוקומנטה, מאירועי האמנות הגדולים בעולם, מתרחשת מדי חמש שנים בעיר הגרמנית קאסל. הדוקומנטה ה־14, שמתקיימת כעת, מתארחת גם באתונה וברחבי העיר תוכלו לראות אמנות עכשווית (וגם את האמנות החתרנית המתנגדת לאירוע הנוצץ, שמתקיים בתקופה של יחסים מתוחים בין גרמניה ליוון).
Documenta14, עד 16 ביולי (אז תעבור התערוכה לקאסל)

תערוכה במשבר. הדוקומנטה באתונה. צילום: Gettyimages
תערוכה במשבר. הדוקומנטה באתונה. צילום: Gettyimages

אוכל רחוב

אבוקדו בכל מקום

בית קפה ומסעדה צמחונית וידידותית לטבעונים שהוקמה ב־2011 וממוקמת בלב אתונה. לאבוקדו (המקום, לא הפרי) יש וייב מיוחד ונעים, והוא מציע סנדוויצ'ים, סלטים, מרקים, תבשילים, שייקים, מאפים ואוכל אורגני, למקרה שגם בחופשה שלכם אתם לא מוכנים להכניס רעלים לגוף.
Avocado Food For Life

לינה

בריכה עם נוף לאקרופוליס

The Stanley הוא מלון 4 כוכבים במרכז העיר המספק חדרים בסיסיים למדי ופרקטיים וגם חדרים גדולים ויקרים יותר. הבונוס האמיתי (שלמען ההגינות קיים גם במלונות רבים אחרים בעיר) הוא בריכת השחייה בקומה התשיעית, שממנה נשקף נוף מהמם של האקרופוליס.
The Stanley, חדרים בחודש יולי החל מ־300 ש"ח

קופנהגן

אמנות

מרינה אברמוביץ’ במוזיאון לואיזיאנה

מוזיאון לואיזיאנה, שלמרות שמו הכל כך אמריקאי נמצא במרחק נסיעת רכבת קצרה ממרכז קופנהגן, הוא מקום ששווה ביקור גם אם אין לכם עניין מיוחד באחת מהתערוכות. האדריכלות, הגנים היפהפיים והמיקום על שפת הים הופכים אותו ללא ספק לאחד המוזיאונים היפים בעולם. החל מאמצע יוני תוצג בו רסטרופקטיבה אירופית ראשונה לאמנית המיצג הידועה מרינה אברמוביץ'.
17 ביוני עד 22 באוקטובר, מוזיאון לואיזיאנה לאמנות מודרנית

הופעה

עד דנמרק בשביל סולאנז'

פסטיבל רוסקילדה, במרחק של כחצי שעה נסיעה מקופנהגן, הוא מפסטיבלי המוזיקה הגדולים באירופה והשנה יופיעו בו 175 זמרים והרכבים, בהם סולאנז', פו פייטרז, לורד, ניקולס ג'אר וג'יזס אנד מארי צ'יינס.
פסטיבל Roskilde, 24 ביוני עד 1 ביולי

מסעדה

הפרה עוד לא התקררה

Baest היא מסעדה שהכל בה אורגני והפיצה שלה נבחרה לאחת מעשר הפיצות הטובות בעולם. הם מכינים הכל במקום: יש שרקוטריה, הם מכינים בעצמם בורטה מדהימה ומוצרלה, ויודעים להגיד איפה הפרה שנמצאת עכשיו על הפולנטה בצלחת הייתה לפני שהיא הפכה לבולונז.
Guldbergsgade 29 כל יום 17:00־22:30

לינה

דירה סקנדינבית למופת

קופנהגן היא עיר מושלמת לחובבי העיצוב הסקנדינבי וזו סיבה מצוינת לבחור לישון בה בדירה מעוצבת לעילא ולא במלון. סיור קצר ב־airbnb יחשוף בפניכם מבחר עצום של דירות שהייתם שמחים לעבור אליהן בלי להביט לאחור. הדירה של ניקלאס בווסטרברו ממוקמת מצוין, קטנה אבל נוחה וצופה לגינה משותפת ופסטורלית.
חפשו באיירביאנבי: Apartment in Copenhagens Vesterbro

לונדון

הצגה

"דרימגירלז"

המחזמר על פי סיפורה של להקת הסופרימז, שהיה גם השראה לסרט בכיכובה של ביונסה. זוהי הפקת הווסט־אנד הראשונה של המחזמר, שעלה לראשונה בברודוויי ב־1981, והיא נחשבת לסוחפת מאוד.
דרימגירלז, 26־128 ליש"ט, תיאטרון סאבוי

פסטיבל

Afropunk London festival

הפסטיבל הגרובי ביותר על הפלנטה, כך לפי הדיווחים. הליין אפ הלוהט כולל שמות כמו ליאן לה הבאס, דני בראון, JME, סול וויליאמס, נאדיה רוז, קלרה אמפו, ג'אזי בי, ווילו סמית' ועוד. הכל עם טהרת הפאנק־גריים־היפ־הופ־סול־ביטים.
22־23 ביולי

מסעדה

פאלומר של אסף גרניט

בלב שכונת סוהו שוכנת המסעדה של השף הישראלי (מחניודה) אסף גרניט, ששווה ביקור גם בלי כל קשר לייחוס. בין המנות: דג בס עם כרובית ותפוח אדמה, תמנון עם גרגירי חומוס וטאג'ין בטן חזיר עם פתיתים.
פאלומר, Rupert Street 34, W1D 6DN

במקום אוכל אנגלי. מנה בפאלומר. צילום: Gettyimages
במקום אוכל אנגלי. מנה בפאלומר. צילום: Gettyimages

תערוכה

ג'אקומטי בטייט מודרן

אלברטו ג'אקומטי מזכיר לכם בעיקר דמויות דקיקות. הוא היה רק בן 21 כשעבר משווייץ לפריז ונכנס לתנועת אמנות רדיקלית כפסל. לצד דמויות הברונזה הידועות מוצגות ברטרוספקטיבה בטייט מודרן גם ציורים עם דיוקנאות של אשתו, פילגשו ואחיו.
אלברטו ג'אקומטי, רטרוספקטיבה בטייט מודרן, עד 10 בספטמבר

אוכל רחוב

פיש אנד צ'יפס ברמה

אוכל הרחוב האולטימטיבי, אבל של הביוקר. בניגוד לדוכן רחוב, כאן תוכלו גם לשבת ולהזמין בקבוק יין איכותי, לבחור מאכלי ים נוספים כגון תמנון מטוגן או המבורגר סרטנים. יש גם סלט ואפשרות להחליף את הדגים בגבינת חלומי מטוגנת בחלק מהמנות.
The Mayfair Chippy, Fish and Chips, 14 N Audley St, Mayfair, London W1K 6WE

פריז

הופעה

הלהקה המרימה בעולם

ChkChkChk כמעט הופיעו בישראל פעמיים בשנים האחרונות ופעמיים זה לא קרה. לפריזאים היה יותר מזל, ובתחילת יוני הם יחגגו עם אחת הלהקות המרימות בעולם.
 1 ביוני, Le Trabendo

תערוכה

דיוויד הוקני בפומפידו

אחרי סיבוב בטייט ובמטרופוליטן, הגיע תורו של מרכז פומפידו לארח את הרטרספוקטיבה לאמן שאף חדר קבלה של פסיכולוג לא שלם בלעדיו, לכבוד יום הולדתו ה־80. מעבודות בוסריות מראשית דרכו דרך ציורי שמן ענקיים ועד שרבוטים באייפד.
21 ביוני עד 23 באוקטובר, מרכז פומפידו

תמיד עיר האורות. מרכז פומפידו. צילום: Shutterstock
תמיד עיר האורות. מרכז פומפידו. צילום: Shutterstock

מסעדה

הסו־שף הוא הכוכב

המסעדה הזו מגדירה את עצמה כ"אינקובטור לשפים צעירים" ומאפשרת לסו־שפים להשתלט על המטבח לכמה חודשים ולעשות בו כרצונם. השפית הנוכחית, שתישאר שם עד חודש ספטמבר, היא סלין פם, שמשלבת מטבח מקומי עם פיוז'ן מרחבי העולם וממולדתה וייטנאם. על תפריט צהריים תשלמו 19־25 יורו, בערב המחירים עולים ל־46־58 יורו.
Fulgurances, פרטים באתר האינטרנט

אוכל רחוב

המבורגר משודרג של Big Fernand

המבורגרים עם טוויסט צרפתי. המחירים רחוקים ממקדונלדס, אבל התמורה שווה את זה: קציצות בקר, עוף, כבש, או עגל, גבינות איכותיות, לחמניות טובות מהמאפייה הסמוכה ועוד שלל הפתעות לשדרוג הכריך. לרשת יש חמישה סניפים ברחבי פריז
לאתר

לינה

MIJE

שלושה הוסטלים בבניינים לשימור מהמאה ה־17 במרכז פריז. כיאה לעיר המוגזמת הזו, הם נראים יותר טוב מכל הדירות שגרתם בהן ביחד. מחיר ללילה בחדר משותף: בסביבות 150 ש"ח.

ברלין

הצגה

המחזמר החתולי ביותר

המחזמר שיזכיר לכם את הבית, כלומר את "ישראל, בירת חתולי הרחוב". היישר מהווסט אנד של לונדון, המחזמר מציג בברלין בשפת המקור ועדיין אפשר להשיג כרטיסים להופעות שיתקיימו במהלך כל הקיץ. נ.ב, חם בחוץ, תשאירו קערת מים וגו'.
Cats,י9־19 באוגוסט, Admiralspalast

מסיבה

לא רק ברגהיין

בין אם אתם בקטע של הברגהיין, בקטע של גיי בר או בקטע של להיזרק באיזה לופט מבודד של יודעי דבר – כל האופציות פתוחות, תמיד. הפעם נמליץ לכם על אחת הבחירות של הקולגות ב־Time Out ברלין – ליין בשם Berries. את הליין מתפעלים שני די.ג'ייז שמביאים את הסאונד של סצינת ההיפ הופ המתפתחת של העיר.
לאתר

תערוכה

יורגן טלר במרטין גרופיוס באו

הצלם הגרמני יורגן טלר – שהתפרסם לאחר שצילם את קורט קוביין ולהקת נירוונה ב־1991 – הוא מהצלמים העכשוויים המבוקשים ביותר ומוכר לקהל הרחב בעיקר משיתופי פעולה עם מעצבי אופנה וצילומי המפורסמים שלו.
מוזיאון מרטין גרופיוס באו, עד 3 ביולי

תרימו. ברלין. צילום: Getty Images
תרימו. ברלין. צילום: Getty Images

מסעדה

לאכול צהריים עם אדריכלים

צ'יפרפילד קנטין, שהיא למעשה הקפיטריה של משרד האדריכלים של דיוויד צ'יפרפילד, אינה מקום שהייתם מצפים למצוא בו אוכל נהדר, אבל מאז פתיחתה הפכה למסעדת צהריים מבוקשת באזור מיטה. האוכל בסיסי ומוכן מרכיבים מקומיים טריים, המחירים ידידותיים, והעיצוב נקי ומשמח.
Chipperfield Kantine, Joachimstraße 11

אוכל רחוב

ההודית צ'אי וואלאס

אופציה הודית מעולה וטרנדית. המקום הזה שהתחיל כפופ־אפ נחל הצלחה פנומנלית והיום הוא מקום אהוב על מקומיים ותיירים כאחד. תבשיל עדשים חריף, ראפ של עוף מתובל וצ'יפס בטטה ברוטב איולי ליים הפכו לכוכבי המקום.
Chai Wallahs, Wiener Strasse 34, Kreuzberg

לינה

דירה קטנה בנויקלן

מצאנו דירה שנמצאת בשכונת נויקלן, קרובה מאוד למטרו, לסופרמרקט, לחנויות וכו' ומרוהטת לחלוטין. הדירה קטנה, אבל יש בה מיטה זוגית והביקורות מהללות. המחיר: 158 ש"ח ללילה בכל חודש יוני. דירות דומות מגיעות למחיר של עד 259 ש"ח ללילה.
חפשו באיירביאנבי Charming Flat in Berlin Neukölln

פראג

הופעה

The Kills ברוקסי

סורו לגלריית NOD (אמיתי), שם אמורה להתקבץ הסצנה ההיפסטרית של העיר. המתחם כולל גם את מועדון רוקסי, שמעליו שוכן בר וגם את אותה גלריה שכוללת תערוכות מתחלפות של אמני העיר. בחודש הבא יופיעו במועדון הרוקסי הקילז, למקרה שבא לכם לראות מקרוב את האקס של קייט מוס. במקרה שלא, בשאר הימים מופיעות שם להקות צ'כיות למהדרין.
הקילז, 6.6, מועדון רוקסי

תערוכה

איי ווייוויי בגלריה הלאומית

"אין כזה דבר משבר פליטים, יש רק משבר אנושי". במילים אלו מתאר האמן הסיני איי ווייוויי את התערוכה האחרונה שלו, שמוצגת כעת במבנה השייך לגלריה הלאומית בפראג. תערוכת היחיד כוללת סירה מתנפחת ענקית התלויה באוויר, בתוכה יושבות מאות דמויות כהות בחגורות הצלה וללא פנים.
"Law of Journey" , Veletržní Palác (Trade-fair Palace) עד 1 בינואר 2018

ד"ש מהמציאות. עבודה של אייווייוויי בפראג
ד"ש מהמציאות. עבודה של אייווייוויי בפראג

מסעדה

האופציה הטבעונית

המהפכה הטבעונית לא פסחה על פראג והיא מתמודדת ראויה לתואר "גן עדן לטבעונים" לצד תל אביב. בבית הקפה Moment תוכלו להתפנק על כריכים, ראפים, עוגות וגם אוכל מבושל. המקום מאפשר כניסה עם כלבים ומסמן בתפריט מנות ללא גלוטן, סויה ואגוזים.
Moment, Slezská 62, Prague

אוכל רחוב

נקניקיות שמנוניות באווירה אפלולית

U Pinkasu הוא בר היסטורי, אפוף עשן ותמיד מלא במקומיים לצד. כאן תוכלו למצוא אוכל צ'כי אותנטי ומצוין, ואווירה פראגית כמו פעם, כולל אפלוליות, נקניקיות שמנוניות ונקניקים שמנים לא פחות. המלצת המערכת: כדאי מאוד לנסות את כופתאות תפוחי האדמה.
U Pinkasu, JungmannovoNamesti 16

לינה

הדירה של לוסי

הדירה של לוסי כוללת מטבח, תנור ומקרר. המקום מתאים לזוג או ליחיד, אבל אם פתאום תזמינו אנשים נוספים – היא לא תיקח לכם עוד כסף. בנוסף יש גם מכונת כביסה ועשרות ביקורות חיוביות מאוד. המחיר ללילה הוא 166 ש"ח.
חפשו The Lucky Spa באיירביאנבי

בריסל

מחול

The Bauhaus Ballets

אוסקר שלמר – אמן, כוריאוגרף ומורה בבית הספר המיתולוגי לעיצוב באוהאוס – יצר בשנות ה־20 את ה־Bauhaus Stage, מופעים ניסיוניים ששילבו אמנות ותנועה. במוזיאון העיצוב של בריסל יצדיעו לו בעזרתה של Theater der Klänge, קבוצת אמנים רב־תחומית גרמנית.
3 ביוני, ADAM

אמנות

פסטיבל הקומיקס (כולל בלונים)

Comic Strip Festival הוא סוף שבוע של קומיקס שיכלול תערוכות, דוכני מכירה, כנסים, סדנאות וגם תהלוכת בלונים חגיגית, למה לא. במרכז החגיגות יעמוד Gaston Lagaffe, דמות קומיקס אהובה בבלגיה, שמציינת השנה את יום הולדתה ה־60.
1־3 בספטמבר, Bozar, Rue Ravensteinstraat 23

מסעדה

Le Chalet Robinson

בית עץ במרכז אי קטן שנמצא בעצמו בתוך פארק, הגישה אליו היא בשיט קצר בסירה. חוויה סטנדרטית בסך הכל. בתפריט: ופלים וקרפים, כדורי בשר, דגים ופירות ים, גבינות וגלידה ביתית.
לאתר המסעדה

פסל המאניקן פיס בבריסל. צילום: מרקוס יוליונן
פסל המאניקן פיס בבריסל. צילום: מרקוס יוליונן

אוכל רחוב

Maison Antoine

שלושה דחפים רודפים את התייר בבואו לבלגיה: ופלים, בירה וצ'יפס. Maison Antoine מצטיינים בשלישי – צ'יפס בלגי חם, שמנמן עם ערימת רוטב מעל – אבל ידאגו לכם גם לבירה, המבורגר ונקניקיות. החיסרון היחיד (חוץ מהעורקים הסתומים) הוא העובדה שמדובר במוסד מוכר ופופולרי שמושך תור ארוך של תיירים ומקומיים.
לאתר הדוכן

לינה

Train Hostel

ההוסטל לא קיבל את שמו עקב קרבה לתחנת רכבת, למרות שהוא אכן קרוב לאחת, וגם למוזיאון הרכבות. מדובר בקרונות אמיתיים שהוסבו להוסטל נאה המעוצב בהשראת הרכבות והתחנות ובסגנון וינטג' ווס־אנדרסוני.
לאתר ההוסטל

וינה

במה

למה לא בורלסק?

לווינה יש חיבה עזה לבורלסק ופועלים בה שלל ליינים וקבוצות. אחת מהן היא Cirque Rouge, שבדיוק חגגה יום הולדת שבע ומעלה מופעי קברט ובורלסק וכן מקיימת ערב במה פתוחה. הקהל מחויב לעמוד בקוד לבוש מוקפד בהשראת דיוות הוליוודיות, שנות ה־20 ואופנת הדאנדי.
לאתר Cirque Rouge

הופעה

פופ אקספרמנטלי

כל הופעה של הרכב האינדי־פופ המטורלל והמעולה Off Montreal נראית כמו מסיבת פורים על אסיד, אז מה הולך יותר ממועדון ששוכן במבנה בצבע תכלת שנראה כמו אוריגמי ענק? בונוס – כרטיס עולה רק 30 יורו.
18 ביולי, Fluc

אמנות

הביאנלה של וינה

הביאנלה לאמנות, אדריכלות ועיצוב תעמיד השנה במרכזה את הקשר בין האנושות לרובוטים. התערוכות המשתתפות ידמיינו את העתיד כבעל פוטנציאל לשיתוף פעולה שיוביל שינוי חיובי, ולא בהכרח כזה שבו המכונות רוצחות את כולנו.
21 ביוני עד 1 באוקטובר

מסעדה

הונגריה באוסטריה

"מיני" הוא בר יין / בר קוקטיילים / מסעדה / הקלאסה בהתגלמותה. התפריט מבוסס על המטבח ההונגרי עם טאץ' בינלאומי: מרק גולאש או מרק סלמון נורווגי, חזה ברווז על ריזוטו פטריות ועגל ברוטב גבינה כחולה.
לאתר המסעדה

אוכל רחוב

שלח לי שניצל בקופסה

עד שבווינה יגלו את הפלא המתכנה שניצל בפיתה, נסתפק ב־ Schachtelwirt. במקום החמוד הזה מכניסים אותו לקופסאות קרטון. המטרה המוצהרת היא להגיש סלואו־פוד בנוחות של מזון מהיר, כלומר, לארוז לטייק אווי מנות אוסטריות קלאסיות.
לאתר הדוכן

לינה

My Mojo Vie

למי שמעדיף חוויה אינטימית על תיירותית שווה לבדוק את ההוסטל הקטן הזה, שמבטיח אווירה ביתית ושלל פינוקים ובונוסים. העיצוב מתוק, המיקום מוצלח והמחיר גם כן: בשביל מיטה בחדר משותף או בחדר פרטי תשלמו 25 עד 40 דולר.
לאתר ההוסטל

ברצלונה

הצגה

שדים ושטנים ברחוב

אנחנו מבינים איך צמד המילים "פרפורמנס ציבורי" יכול לעצבן, אבל בברצלונה נמצא הכלל שיוצא מן הכלל. בכל שנה ב־24 בספטמבר מצוין ה־Correfoc, שבמסגרתו אנשים שפויים לחלוטין מתחפשים לשטנים ושדים רעים ומסתובבים ברחובות עם קלשונים בוערים. מדובר במסורת קטלונית עתיקה שמתקיימת מאז ימי הביניים ומגלמת את המלחמה בין הטוב לרע.
24 בספטמבר, כיכר סאן חואמה, החל משעות הערב

תערוכה

Zoetrope, פרדריק אמט

פרדריק אמט (Frederic Amat) נמצא בחוד החנית של האמנות העכשווית בברצלונה. הוא אמן רב תחומי ועוסק בציור, פיסול, פרפורמנס, תיאטרון ואירועים מיוחדים בחללים אמנותיים. התערוכה הנוכחית שלו נקראת "Zoetrope" ומציגה פרויקטים ששילב בטבע ובאזורים עירוניים. התערוכה מתקיימת בבית הקאזה מילה, המקום הזה בעיצובו של גאודי שכולם מכירים.
"Zoetrope", עד 16 ביולי, בניין קאזה מילה

הופעות

פסטיבל פרימוורה ופסטיבל סונאר

לא פשוט להיות חובב מוזיקה בספרד – מדובר במטלה קשה מנשוא שבה אנשים נאלצים לעשות בחירתה של סופי בין פסטיבל סונאר לפסטיבל פרימוורה. אנחנו תמיד ממליצים לעוף על החיים ולפקוד את שניהם, האינסטגרם שלכם יודה לנו אחר כך.
31 במאי עד 4 ביוני, פסטיבל פרימוורה. במשתתפים: ארקייד פייר, ברוקן סושיאל סין, דה XX, פרנק אושן, דה אפגן וויגס, אגיינסט מי!, קייט טמפסט, מק דמרקו, ואן מוריסון, אייפקס טווין, טינאייג' פנקלאב, סליפורד מודז.
15 עד 17 ביוני, פסטיבל סונאר. במשתתפים: די.ג'יי בנג'י בי, קאשמיר קאט, קלאמס קזינו, דמיאן לזרוס, דה לה סול, דריק קרטר, ארל סווטשירט, ז'אק גרין, לוניס, ליטל דראגון, מודראט.

מסעדה

Alkimia

השפים ג'ורדי וילה וסוניה פרופיטוס מתפעלים את המסעדה שלהם כבר 13 שנים, ואחרי שנה של שיפוצים הם העתיקו את המקום לכתובת אחרת עם קונספט חדש: שישה שולחנות ל־18 סועדים. המסעדה מחולקת לשניים – חלל אחד כולל את מקומות הישיבה וחלל שני הוא המטבח הפתוח שמגיש מנות כגון ניגירי דג קוד וסטייק עגל אורגני (כך במקור). בניגוד למקום הקודם שלהם, טווח המחירים הפעם אמנם לא זול אבל גם לא מאוד יקר.
Ronda de Sant Antoni, 41

אוכל רחוב

Bar Pinotxo

בר טאפאס קטן בתוך שוק לה בוקרייה, שנראה כמו כל בר אחר, אבל רק לכאורה. המקום נפתח ב־6:00, כאשר השוק מתעורר לחיים, ונסגר כעבור עשר שעות. התפריט נתון למרותו של המתחם שבו נמצא הבר, והאוכל משתנה בהתאם לעונה ולמה שנמכר בשוק. אין תפריט ופשוט מכריזים על כל מנה כאשר היא מוכנה.
Mercat de la Boqueria, 466-470

לינה

Garden House Barcelona

ההוסטל הזה שייך לרשת שהוקמה על ידי מטיילים, כך שלפחות בכל הקשור למתן שירות, החבר'ה האלה יודעים מה תיירים בעיר צריכים ומחפשים. ההוסטל מציע השכרת חדרים שלמים לקבוצות, הנחות למזמיני כרטיסים לסונאר או לפרימוורה, וגם חדרים המיועדים לנשים בלבד. המחיר נע בין 15 ל־22 אירו ללילה.
Calle d' Hedilla, 58

מדריד

הצגה

מלך האריות

תמיד רציתם לדעת איך סימבה היה נשמע אם היה דובר ספרדית? מתברר שהגרסה המקומית למחזמר הקלאסי זכתה לשבחים רבים, כך שאין סכנה שתיפלו למלכודת מתנ"ס, מה גם שכל העסק מועלה על במת התיאטרון Teatro Lope de Vega, שנבנה בשנת 1946, נפתח בשנת 1950 ועד היום נחשב לאחד המבנים המפוארים והקלאסיים בעיר. כרטיסים מומלץ כמובן להזמין מראש.
"מלך האריות", Teatro Lope de Vega, כל יום בחודש יוני למעט ימי ראשון

פסטיבל מוזיקה

Mad Cool Festival

לא השגתם כרטיס לסונאר? לא נורא, אולי זה הסימן שלכם לעבור לרוק'נרול. בפסטיבל מאד קול יופיעו הקיץ השמות החמים אלט ג'יי, פו פייטרז, גרין דיי, קינגס אוף ליאון, דינוזאור ג'וניור, הפואלס ועוד. אם גיטרות וגברים עושים לכם את זה.
Mad Cool Festival,י6־8 ביולי

מסעדה

DiverXO

אם תלכו לאכול במסעדה של שף דוד מוניוז, סביר להניח שתוכלו להשוויץ על כך בבית. בתוך חמש שנים בלבד מוניוז האלמוני צבר הייפ כבד מאוד וקהל נאמן – כמה מהסיבות שזיכו אותו בפרס הספרדי הלאומי לגסטרונומיה. החדשות העוד יותר טובות – המסעדה מתהדרת בשלושה כוכבי מישלן ובאתר שנראה כמו אתר של מוזיאון של אמנות עכשווית. המחיר בהתאם, בערך 190 אירו לאדם. והאוכל? הפתעה מוחלטת, למעט העובדה שמדובר באוכל ים תיכוני ספרדי.
C/ Padre Damian, 23, לאתר

ביס אחד, שלושה כוכבי מישלם. DiverXO. צילום: Gettyimages
ביס אחד, שלושה כוכבי מישלם. DiverXO. צילום: Gettyimages

תערוכה

 Pity and Terror: Picasso’s Path to Guernica

במדריד מכנים אותה "תערוכת השנה", ולנו לא נותר אלא להסכים. אם חשבתם שראיתם את פיקאסו בכל דרך אפשרית, תנו למוזיאון ריינה סופיה להפתיע אתכם. במלאות 80 שנה ליצירה "גֶרְניקה" (שצוירה כתגובה להפצצת העיירה גרניקה בזמן מלחמת האזרחים בספרד) מציג המוזיאון תערוכת ענק מיצירותיו של האמן שנעשו אחרי שנת 1925. התערוכה מתמקדת בחזון הקודר של הרס אוכלוסיות שלמות עקב תרבות המלחמה, למשל ציור של חדר שקורס לתוך עצמו ומתפזר לחתיכות קטנות.
"Pity and Terror: Picasso’s Path to Guernica", עד 4 בספטמבר, מוזיאון ריינה סופיה, Santa Isabel, 52

אוכל רחוב

Zombie Bar

הקירות עם הסקטים, רהיטי העץ, החלונות הגדולים, ציורי הענק והאווירה ההיפסטרית מסביב יגרמו לכם להרגיש בבית. המקום מתמחה בסנדוויצ'ים ובהמבורגרים בכל קונסטלציה אפשרית – קטנים, גדולים, בלחמניות שחורות או ברגילות. בקיצור, תמונות לצלם לאינסטוש יהיו לכם. המקום מתהדר גם בקוקטיילים מיוחדים שכדאי לשתות אפילו על הבוקר. עוד נקודה טובה: המקום ידידותי מאוד לצמחונים וטבעוניים.
Pez, 7

לינה

איירביאנבי במחיר שפוי

ציפינו למחירים מפחידים, אבל האמת שמצאנו יופי של דירות במרכז העיר במחירים שמתחילים ב־150 ש"ח ללילה ומסתיימים בכמעט 500 ש"ח. חדרון פצפון נמצא במחיר של 130 ש"ח, אז אם אתם לא קלסטרופובים, מדריד בהחלט מחכה לכם.

ROME

הצגה

האופרה של רומא

בבית האופרה שנחשב לאחד מהטובים והחשובים בעולם יעלו בקיץ את הקלאסיקות "נבוקו", "טוסקה" ו"כרמן". הזדמנות פז לחוויית האופרה השלמה, לא כולל מעיל מפרוות מינק, חלילה.
Piazza Beniamino Gigli, 7, לאתר

תערוכה

Piero Gilardi – Nature Forever

תערוכה המרכזת יותר מ־60 עבודות של האמן האיטלקי־שווייצרי, שכבר 50 שנים מתעסק בקשר בין האדם לסביבתו. יהיו שם מרבדי הטבע המפורסמים שיצר בשנות ה־60, מיצבים שיוקמו מחדש לראשונה זה שנים, עבודות אוונגרד ומחאה פוליטית, כמו גם טיוטות, טקסטים ועבודות קטנות יותר.
עד 15 באוקטובר, MAXXI, the National Museum of 21st Century Arts

הופעה

The XX

הרכב האינדי הבריטי השיק השנה אלבום שלישי, ולראות אותו לייב זו דרך מעולה לשבור את השרב של איטליה. ההופעה היא חלק מפסטיבל "רוק ברומא", מעין גרסה מקומית של כפר המוזיקה בניצנים שנמשכת מסוף יוני עד תחילת אוגוסט.
10 ביולי, Postepay Rock in Roma\

מסעדה

Cantina Cantarini

מוסד אהוב שפועל כבר יותר מ־100 שנה. במשך השבוע מגישים כאן את כל הקלאסיקות – פסטה קרבונרה, רביולי ריקוטה ותרד, אוסובוקו – ובסופי שבוע מצטרף גם תפריט על בסיס פירות ים ודגים טריים. האווירה הביתית והמחירים השפויים משאירים אותה מלאה מסביב לשעון, ראו הוזהרתם.
Sallustio, 12, לאתר

אוכל רחוב

La Casa del Supplì

כשאתם לא רעבים מספיק בשביל פיצה ומעדיפים מלוח על פני גלידה, הסופלי הם אופציה מושחתת, כיפית ולא מאוד כבדה. הסופלי הם הגרסה הרומאית לארנצ'יני, כדורי אורז מטוגנים עם מוצרלה ורוטב עגבניות. כאן מציעים אותם במילויים ורטבים שונים, בהם ארבע גבינות או קרבונרה. אם נפתח לכם התיאבון, יש שם גם פיצה.
Piazza Re di Roma 20

לינה

M&J Place

בהוסטל הזה במרכז העיר יודעים שבאתם לאיטליה בשביל לשתות ולאכול. חוץ ממיטה וארוחת בוקר מציעים כאן גם מסעדה עם הקלאסיקות המקומיות, ערבי אפרטיבו ובר שמציע קפה ועוגות איטלקיות בבוקר ואלכוהול ומוזיקה בלילה. שימו לב שהמחירים משתנים לאורך השנה. באוגוסט למשל תשלמו כ־18 אירו על לילה בחדר משותף ו־60 אירו לחדר פרטי פשוט.
לאתר

 ונציה

אירוע תרבות

פסטיבל הקולנוע

פסטיבל הקולנוע הוותיק בעולם ומהחשובים שבהם חוזר בסוף הקיץ בפעם ה־74. התוכנייה תיחשף רק בסוף יולי, אבל סתם להמחשה, בשנה שעברה היו שם מועמדים לאוסקר האחרון כמו "לה לה לנד", "המפגש" ו"הסרבן" לצד סרטים חדשים של אמיר קוסטוריצה, וים ונדרס, פרנסואה אוזון וטרנס מאליק.
30 באוגוסט עד 9 בספטמבר, לאתר

הופעה

Kasabian

הלהקה הבריטית הוציאה ממש החודש אלבום חדש ושישי במספר, כך שלוונציאנים יש חודשיים ללמוד אותו כדי לא להשתתק במבוכה באמצע ההופעה. בגדול אנחנו בעד כל מי שמפיל את אד שירן מצמרת מכירות האלבומים.
22 ביולי, Anfiteatro Camerini

אוכל רחוב

Alaska

הידעתם? אם תגיעו לשדה התעופה באיטליה לפני שאכלתם גביע גלידה אחד לפחות, כנראה יורידו אתכם מהמטוס. אלסקה נחשבת לגלידריה המוצלחת בעיר ומציעה את הסוג האיכותי והקלאסי שמוכן במקום לצד טעמים מיוחדים כמו בזיליקום, ארטישוק או אבוקדו.
Santa Croce, 1159

יותר אמנות מהביאנלה. גלידה אלסקה. צילום: Gettyimages
יותר אמנות מהביאנלה. גלידה אלסקה. צילום: Gettyimages

אמנות

הביאנלה בוונציה

חגיגת האמנות השנתית של העיר, המתקיימת זו הפעם ה־57. ישתתפו בה 120 אמנים מ־51 מדינות. כרטיס כניסה לשני החללים יעלה 25 אירו, הרציניים יוכלו לרכוש אחד התקף ל־48 שעות עבור 5 אירו נוספים או כרטיס שבועי תמורת 40 אירו.
עד 26 בנובמבר, לאתר

מסעדה

La Zucca

מסעדה קטנה (35 מושבים) וסימפטית, שאיננה צמחונית לגמרי אבל מתמקדת בכל הטוב שאפשר לעשות עם ירקות טריים, למשל לזניה שקדים וזוקיני, פלאן דלעת או עוגת תפוחי אדומה. יש גם מנות בשריות ותפריט יין איטלקי.
Santa Croce, 1762, לאתר

לינה

איירביאנבי – Dalla Chiesa Andree

חדרים להשכרה לחודשי הקיץ, מעוצבים בסגנון איטלקי הארדקור – תקרת עץ, רהיטים מצוירים ושער אבן בלי קשר לכלום באמצע הבית. קנינו. מחיר ללילה: כ־200 ש"ח.
לדירה

מילאנו

תיאטרון

TeatroAlla Scala

מילאנו חזקה במתחמי תרבות וזה החשוב והמפורסם שבהם. הקיץ יציגו שם את "לה בוהם" ואת "דון ג'ובאני", "חלום ליל קיץ" ו"אגם הברבורים" והרבה קונצרטים קלאסיים.
8 עד 21 ביוני, לאתר

הופעה

ארקייד פייר

בזמן שהרכבי אינדי מקבילים מתקופתם עוד ממלמלים "ערב טוב" עבש במועדונים של מטר וחצי, ארקייד פייר עשו שיעורי בית ולמדו מדיוויד בואי איך עושים את זה נכון. שזה נחמד, אבל תכלס, גם בלי האיפור, התלבושות והתאורה מדובר באחת הלהקות הטובות בעולם.
17 ביולי, Ippodromo Di San Siro

אוכל רחוב

Luini

ההתמחות של המאפייה הזאת הוא הפנזרוטי, מאפה ממולא שהוא למעשה האח המוצלח בהרבה של הקלצונה. אפשר לקחת אותו בשלל מילויים המשתנים עונתית, מטוגן, אפוי או כקינוח, הכל לפי מתכון משפחתי סודי.
Via Santa Radegonda, 16, לאתר

פנזרוטי הוא אח של קנלוניץ Luini. צילום: אימיג'בנק gettyimages
פנזרוטי הוא אח של קנלוניץ Luini. צילום: אימיג'בנק gettyimages

תערוכה

Giro GiroTondo

תערוכה פופית אך מחכימה על עיצוב ואדריכלות לילדים. התערוכה מחולקת למתחמים שונים: עיצוב צעצועים ומשחקים, חללים ומתחמים, רהיטים, אנימציה, כלים ושלטים. חלק אחר יציג את הקשר בין עיצוב וחינוך, כולל התייחסות ספציפית לגלגולים שעבר סיפור הילדים האיטלקי מכולם, "פינוקיו".
עד אוגוסט 2018, מוזיאון העיצוב Triennale

מסעדה

AnticaTrattirua Della Pesa

החברים מ־Time Out מילאנו הגדירו את המסעדה הזו, שהוקמה ב־1880, כבחירה המועדפת להיכרות עם המטבח של מילאנו. מנות כגון ריזוטו פורצ'יני, בקר ופולנטה, פסטות וקינוחים איטלקיים, הכל מחומרי גלם איכותיים ותחת מדיניות של אפס סבלנות לסטייה מהמסורת הקולינרית המקומית.
Viale Pasubio, 10, לאתר

לינה

Ostello Bello

דירת החלומות שלכם בהוסטל: צבעוני, מלא בספרים, רהיטים יפים, מקרר עמוס, חצר עם גן ירק וערסלים, פסנתר ופטפון. במקום יש 50 מיטות וחמש קומות. שינה בחדר משותף תעלה כ־45 אירו. יש גם אופציה, יקרה יותר, לחדר פרטי.
לאתר ההוסטל

ני יורק

פסטיבל

פנורמה ו-Governors Ball

פסטיבל פנורמה יתקיים גם השנה בניו יורק גם השנה הוא מציג ליינאפ היסטרי עם הופעות של פרנק אושן, סולאנג', א טרייב קולד קווסט, טיים אימפלה, ניק מרפי, ספון ועוד. גם פסטיבל Governors Ball יתקיים באותו המיקום אך בתאריכים שונים, עם הופעות של אמנים כגון צ'אנס הראפר, צ'יילדיש גמבינו, לורד ועוד. בנוסף, מומלץ להתעדכן בתכניות של מועדונים כמו היי ליין בולרום, וובסטר הול ומרקיורי לאונג' – שבכל יום נתון מעלים הופעה שווה.
פסטיבל פנורמה: 28־30 ביולי, ראנדאלס איילנד פארק.
פסטיבל גובנורס: 2־4 ביוני, ראנדאלס איילנד פארק.

תערוכה

הו, קום דה גרסון

ראינו את מצעד הכוכבות עולה לרגל לגאלה השנתית במוזיאון המטרופוליטן ונתקפנו חשק עז לחוות את הפלא במו עינינו. התערוכה "ריי קוואקובו – קום דה גרסון", שהגאלה הייתה יריית הפתיחה שלה, היא מבט על עבודתה של המעצבת היפנית ריי קוואקובו עבור המותג. "ריי קוואקובו מזמינה אותנו לחשוב מחדש על אופנה כעל יצירה מתמדת, מתחדשת והיברידית", לדברי אוצר אגף האופנה של מוזיאון המט.
"ריי קוואקובו – קום דה גרסון", מוזיאון המטרופוליטן, עד 4 בספטמבר.

הצגה

שיעור היסטוריה בברודוויי

המחזמר המדובר ביותר בשנה האחרונה, שמשך אליו את כל האצולה האמריקאית, מהמלכה האם ביונסה ועד המלך לשעבר אובמה, הוא כמובן "המילטון", המגולל את סיפור חייו של האב המייסד אלכסנדר המילטון. המחזמר מעביר שיעור בהיסטוריה של ארצות הברית עם שירי היפ הופ, פופ ו־R&B. החדשות הרעות: כמעט בלתי אפשרי להשיג כרטיס לשנה הקרובה. אפשר  להשתתף בהגרלה באתר המחזמר תמורת עשרה דולר, ובכל יום רביעי מתקיימת הגרלה מול התיאטרון, שמלווה בהופעות קצרות של כוכבי המחזמר כפרס ניחומים.
Hamilton, Richard Rodgers Theatre

מסעדה

אוכל טבעוני מנחם

בתפריט של Red Bamboo המנות מוצגות בשם ה"בשרי" שלהן, אבל אל חשש – אין פה חזרזירים, עופות, או בקר. אל תחמיצו את עוגת הגבינה הטבעונית עם חמאת הבוטנים, ואת קציצות הטופו המעולות.
The Red Bamboo, 140 West 4th

אוכל רחוב

יהודים יודעים מה טוב

אף על פי שהגעתם לכאן ממדינת היהודים, למעדניות היהודיות של ניו יורק יש מה להציע לכם. בדליקטסן של כץ תוכלו להתפנק על אוכל יהודי קלאסי. בין השאר יש שם נקניקיית בקר ב־3.10 דולר בלבד, סנדוויץ' פסטרמי בין פרוסות לחם שיפון, שזוכה להערצה בקרב המקומיים, ובירת הבית המומלצת של ד"ר בראון.
Katz’s Delicatessen, 205 E Houston St 

לינה

משתלם להתרחק ממנהטן

מצאנו דירה על סנטרל פארק שכוללת ארבע מיטות, כלומר חדר משותף עם זרים. המחיר עומד על 156 ש"ח ללילה והביקורות טובות. הביקוש עצום, כך שחדרים פנויים יש רק החל מחודש יולי ואילך. דירות אחרות בניו יורק כבר מוזמנות, ואם אתם רוצים חדר פרטי בברוקלין למשל (והכוונה היא ממש לחדר+מקלחת, וזהו), המחיר דומה. לופט פרטי בוויליאמסבורג יעלה לכם 270 ש"ח ללילה. דירות שוות עוד יותר כבר מגיעות לסכומים של 300־400 ש"ח והרבה יותר. איש איש לפני ארנקו.

בנגקוק

הצגה

Muay Thai

תיאטרון־מחול המציג חמישה פרקים אודות האגרוף התאילנדי, לאורך ההיסטוריה ועד היום. קרבות איגרוף מתוזמרים, אקרובטיקה ולחימה בחרבות עם מלא פירוטכניקה וגברים נטולי חולצה. אפשר לצפות באנגלית או בתאית עם כתוביות.
לאורך הקיץ ב־Asiatique

הופעה

מיטב הכוכבים הוויראליים

פסטיבל להרפתקנים ולמעט הישראלים שבקיאים במוזיקה אסייתית. Psy, מההדליינרים של הפסטיבל הקודם, הבריז, אבל להקת בנות ענקית בלבוש תואם מיפן, יוטיובר מלזי, סינגר־סונג רייטר עם שיער אפור מקוריאה, ראפר הודי ובחור שמכונה "ג'סטין ביבר של וייאטנאם" דווקא כן.
Viral Fest Asia, ShowDC Bangkok,י2־3 ביוני

תערוכה

האלטר אגו של רוק פלורו

רוק פלורו הוא אמן תאילנדי־פיליפיני שמלהטט בין ציור, צילום, פיסול, וידיאו והקמת מיצבים צבעוניים ומטרידים. התערוכה החדשה היא הצצה אל תוך נפשו של האלטר אגו של האמן, "בלסטרד", שרואה את העולם כמעין פנטזיה מטרידה שנולדה מתוך תחושת ריחוק מהסובבים אותו.
Rook Floro־a Creature Apart, Yenakart Villa, עד 23 ביוני

מסעדה

יש אוכל ואמנות, אין מזגן

מסעדה וגלריה לאמנות המציעה אוכל תאילנדי קליל ואותנטי. כמצופה: מנות אורז ונודלס עם פירות ים, דגים ועוף, ספרינג רולס, מרקים עם חלב קוקוס. אין מזגן ואין בירות, אבל המחירים טובים וחייבים להעריך מסעדה, שגם בארץ שמן הדגים מכבדת את הסועד הצמחוני.
AMA Art & Eatery בפייסבוק

אוכל רחוב

רוצו לצ'יינטאון

בצ'יינהטאון של בנגקוק יש כמות עצומה של מסעדות ודוכני אוכל רחוב. הסטטיסטיקה והברירה הטבעית יצרו מצב שבו בלתי אפשרי שלא למצוא מה לנשנש על הרחוב המפורסם באזור. רולים, פירות ים ודגים, איטריות, קארי ומתוקים למיניהם הם רק חלק מהאפשרויות.
Yaowarat Road

לינה

תחנת מיטות שווה

Bed Station הוא הוסטל תאילנדי עם לוק של חלל עבודה יוקרתי בתל אביב. אופציה יפה וזולה מאוד למי שעוד מסוגל נפשית לישון במיטת קומותיים. גם החדר היקר ביותר באמצע אוגוסט לא יעלה לכם יותר מ־150 שקל ללילה, הזולים יותר בכיוון של 60־70.
לאתר

הונג קונג

הצגה

פרסיליה מלכת המדבר

הסרט שגרם לדודות ברחבי העולם להתחיל להתלהב מדראג קווינז הפך למחזמר, שהפך ללהיט ויצא לסיבוב הופעות. עכשיו הטור הבינלאומי קופץ לאסיה ומביא איתו מכולה של נצנצים ופאייטים. לא, באמת, 500 תלבושות, 200 כובעים ואביזרי ראש ואוטובוס.
29 בספטמבר עד 15 באוקטובר, Hong Kong Academy for Performing Arts

הופעה

בריטני ספירס באצטדיון

האי לנטאו הוא הגדול שבאיי הונג קונג ונחשב לשקט ורגוע יחסית. כל זה נכון לימים שבהם אין הופעת אצטדיון של בריטני. כן, זה בסדר לראות אותה שוב גם אם הייתם בהופעה בארץ.
27 ביוני, Asiaworld Arena, לנטאו

תערוכה

נשים וציפורים

הגלריה הוותיקה Alisan הציגה לאורך השנים תשע תערוכות של האמן הסיני Walasse Ting, שעבודותיו הוצגו במוזיאונים מסביב לעולם. שבע שנים אחרי מותו עולה התערוכה העשירית הכוללת 21 עבודות שטרם נחשפו בעבר ועוסקות הנושאים האהובים עליו – נשים, ציפורים, פרחים ובעלי חיים.
Walasse Ting: Symphony of Colours, Alisan Fine Arts Central עד 30 ביוני

מסעדה

וקורנפלקס לקינוח

מטבח פן־אסייאתי יצירתי. סקלופס עם חמאה חומה וטרגון, פרנץ' טוסט הונג־קונגי, המון בשר צלוי וקינוח "ארוחת בוקר" של גלידה, קורנפלקס, שיבולת שועל ופירורי קפה. המחירים מבהילים רק אם שוכחים שדולר הונג קונגי שווה בערך חצי שקל.
Ho Lee Fook, לאתר

אוכל רחוב

כדורי דגים בקארי

חטיף רחוב פופלרי במיוחד בהונג קונג הוא כדורי דגים מטוגנים ומוזהבים ברוטב קארי חריף (אפשר גם לא חריף). המקומיים טוענים שאין הבדל משמעותי בין הדוכנים והחנויות השונות, כיאה לאוכל רחוב בסיסי וגילטי־פלז'רי.

לינה

YesInn @ Causeway Bay

הוסטל חמוד באזור המרכזי של הונג קונג. המיטות הצבעוניות עלולות לעורר פלאשבקים לקייטנה, אבל אחת ממש שווה, עם וילון מסביב למיטה וגינה על הגג. מיטה צבעונית וכל השאר יעלו לכם בין 19 ל־50 דולר ללילה.
לאתר