ויהי אור: איפה כדאי לטייל בחנוכה?

ליקוט צמחי תבלין, התרפקות על תה מול המדורה או פכפוך נחלים אסקפיסטי - מסתבר שיש חיים מחוץ לעיר והם אפילו כוללים פטור מהפסטיגל המנג'ס, אז צאו לטייל בכרמל

פסטיבל "מטיילים במגפיים" בכרמל. צילום: תיירות כרמלים
פסטיבל "מטיילים במגפיים" בכרמל. צילום: תיירות כרמלים
6 בדצמבר 2015

[tmwdfpad]אזור הכרמל מאמץ את רוח החג ופוצח בפסטיבל "מטיילים במגפיים" – סדרת אירועים חורפיים שיתקיימו לאורך כל סופי השבוע של חודש דצמבר ובמהלך חנוכה. ליקטנו עבורכם חמש פעילויות נבחרות:

הר ייללת התנים
הספוט הסודי והיפה בכרמל מציע פעילות יערית הכוללת ליקוט צמחי תבלין, הכנת מאפה פטאיר בטאבון בוץ והתרפקות על תה צמחים אל מול המדורה. התענוג כרוך בעלות של 50 ש"ח לאדם ו-200 ש"ח למשפחה. במהלך החודש יתקיים במקום מופע פולקלור מוזיקלי שילווה בארוחת קדרה וכיבוד קל בעלות של 150 ש"ח לאדם.

בעקבות פך השמן ברמת הנדיב
תודו שאין דבר שבא לכם לעשות יותר מאשר לעלות על את סוד הפקת שמן הזית ואנרגיית הרוח. כל זאת ועוד תוכלו לגלות בסיור כתב חידה לאורך שביל האחוזה בפארק הטבע למרגלות זיכרון יעקב (25 ש"ח לאדם). כמו כן, תוכלו לצאת לסיור עששיות לכל המשפחה בשעות בין ערביים, לשמוע סיפורי גבורה על המכבים והחלוצים, להדליק נרות ולבלוס סופגניות (30 ש"ח לאדם).

תצפית מחוות משמר הכרמל
במשך השנה הגישה למקום פתוחה בשעות מעצבנות למדי, אז אפשר לומר שהפסטיבל מהווה הזדמנות מופלאה לעלות לכרמל עם הרכב ולבקר במרפסת נוף מהיפות שיש. אל תפסחו גם על תערוכת הצילומים במבנה החווה, בסימן חמש שנים לשריפת הענק בכרמל. תוכלו לשלב זאת עם טיול בנחלים כלח, אלון ואורן ובאגם המלאכותי הסמוך לחניון המעיין.

טיול מודרך ביער עופר
במסגרת הפסטיבל מציעה קק"ל ארבעה טיולים מודרכים ברחבי הכרמל. ב-10.12 יתקיים למשל טיול משפחות קל הכולל הפעלות חג לילדים. מנגד, מציעה החברה להגנת הטבע מסלול מעגלי ומשחקי ניווט שיתקיים ב-12.12. מחיר הסיורים ידידותי במיוחד: 20 ש"ח למשפחה.

מרכז מבקרים "ברא צמחים" ביקנעם
בית המרקחת הגדול בישראל לצמחי מרפא מזמין אתכם לסיור מודרך. במהלך הסיור תוכלו להתנסות בטעימות של תמציות צמחים, להיחשף לפורמולות הנרקחות במפעל ולתת לילדים להתרוצץ בין פעילויות ברחבי הגן הרפואי.

פרטים נוספים באתר הפסטיבל: magafaim.co.il

כי צריך להוריד איכשהו את הסופגניות. צילום: נגה משל
כי צריך להוריד איכשהו את הסופגניות. צילום: נגה משל

טיפ על הדרך: שלבו במסלול שלכם קטיף תותים ב"רוח שתות" בגן שמואל, בקרו במוזיאון תיבות הנגינה הנדיר של ניסכו בעין הוד, קפצו ל"טכנודע" בחדרה או פשוט קרעו את רכס הכרמל בג'יפ, טום-קאר, אופניים או על גב סוס.

אם אתם פחות בקטע של טבע, ויותר מוכווני מטרה נהנתנית אך תפרנית – תשמחו לגלות כי על מנת להתחכך למשל בפסל השיש המרשים של סיגלית לנדאו במלון אלמא בזיכרון יעקב, אתם ממש לא מחויבים בבוקינג. אם ברצונכם לבקר במלון היוקרה (שפעם שימש כבית הבראה) שתוכנן על ידי האדריכל יעקב רכטר, תוכלו פשוט להצטרף לסיור מודרך (30 ש"ח + קפה ומאפה, בתיאום מראש). הנוף הממכר לים ולבריכות הדגים של מעגן מיכאל – כלול במחיר.