המדריך המלא לפסטיבלי סוכות בדרום הארץ

לרגל החג הכי משפחתי בשנה קיבצנו עבורכם אירועים חמים בדרום. מזג האוויר המושלם והקיץ הקשה שעבר על האזור הם סיבות טובות לשים גז ולהדרים

כדורים פורחים בכפר אשכול. צילום: יח"צ
כדורים פורחים בכפר אשכול. צילום: יח"צ
7 באוקטובר 2014

צפון הנגב

כדורים פורחים בפארק אשכול

לבלונים יש אפקט המשרה שמחה על האדם וכשמדובר בכדורים פורחים האושר מרקיע עד השמים. הכדורים ידרימו מהגלבוע לפארק אשכול (חניון הבשור) באירוע שיחל בלילה ויסתיים בבוקר למחרת. מופע הלילה משלב אש ומוזיקה, אקרובטיקה ובלוני ענק ובמהלכו הכדורים מוארים ומחוברים לקרקע. סמוך לזריחה הם ימריאו למטס ויצבעו את שמי הבוקר. הכניסה כוללת לינת שטח בפארק ואפשר להתרענן במעיינות ובבריכות השכשוך.

כדורים פורחים בכפר אשכול. צילום: יח"צ
כדורים פורחים בכפר אשכול. צילום: יח"צ

13.10־14.10

צום מיצים וצלילים בכפר סגול – שדה צבי

כפר סגול הוא כפר אקולוגי ומרכז רוחני להתפתחות והעצמה דרך צלילים מרפאים, מוזיקה ותהליכי מודעות, הממוקם בטבע בקרבת שדות ופרדסים. במקום מתחם בריכות אקולוגיות, מתחם לינה (בקתות, חאן) ובחג השני של סוכות יתקיימו בו ארבעה ימי התחדשות בסדנה לניקוי רעלים. במסגרת התוכנית היומית: מדיטציות, תרגולי יוגה ונשימה, הליכות בטבע, הרצאות בנושאי תזונה, מיצים טריים וחליטות ניקוי, שכשוך בבריכה ועוד.

15.10־18.10

הר הנגב

פסטיבל טיולים ומרחבים

עשרה ימים של אירועים וטיולים במדבר, סדנאות רישום וצילום, מופעי ג'אם סשן, פסטיבל מחול, טיול ירח מלא במכתש רמון, סדנאות במדבר לגוף ולנפש, ג'יפים וטעימת יינות. רוב הפעילויות במחיר מסובסד (חלק חינם) ויש גם הגרלה של טיסה בכדור פורח מעל המכתש. שווה!

8.10־18.10 מרכזי מידע במועצה אזורית רמת נגב ובמצפה רמון (חלוקת מפות, יציאה לטיולים, סדנאות לילדים)

בתים פתוחים בערד

אמנים פותחים את בתיהם ומציגים עבודות ציור, טקסטיל, מיניאטורות, עיצוב בחביות יין ועוד. אפשר גם לבקר בתל ערד ולרדת אל מפעל מים קדום בבטן האדמה שהתגלה באתר הארכיאולוגי.

12.10־14.10 10:00־14:00

בתי אמנים פתוחים בערד
בתי אמנים פתוחים בערד

עוצרים בבירת הנגב

הפנינג שמח במדרחוב קק"ל – מופעי רחוב, מוזיקה, אמנים ושוק. אפשר להצטרף גם לסיורים מודרכים לכל המשפחה בעיר העתיקה בבאר שבע (ברגל או במיניבוס), ללא תשלום.

12.10־14.10, 9:30־16:00
סדנאות וסיורים במוזיאון הנגב לאמנות

נוסף לסיורים בתערוכת הדפסי הפופ "המדיום הוא המסר" – יתקיימו סדנאות ציור והדפס לילדים.

12.10־14.10, 10:00־18:00. הסדנאות בשעות 11:00, 16:00

[tmwdfpad]ערבה

פסטיבל קצב בפארק תמנע

כמו שהמדבר והערבה טובים ליוגה ולמדיטציה אין מתאימים מהם לפסטיבל של קצב ותיפוף. זה קורה במרחבי פארק תמנע, המציעים גם אפשרויות לינת שטח שונות. בתוכנית יומיים של סדנאות תנועה וקצב, מתחם קפוארה, כיתות אמן, פעילות אתגרית, טיולי אופניים, מתחם ילדים, מעגל מתופפים ומסיבה. יופיעו גם להקת טררם וקרולינה.

13.10־15.10

פרטים נוספים על סוכות בדרום