מסע דילוגים: טיולי היום הספונטניים שירוממו את מצב הרוח

במקום טיולים גרנדיוזיים ותכנונים גדולים, קבלו אופציות לחופשה בקטנה, למי שמאמין בספונטניות. אפשר לשלב את כולן ביום אחד, אפשר להתמקד באחת, ולכולן אפשר להגיע ברכבת. צאו לדרך!

צימר "העיגול הפנימי". צילום: יח"צ
צימר "העיגול הפנימי". צילום: יח"צ
31 ביולי 2014

העיגול הפנימי – אירוח עם רוח בעין עירון

מכירים את הסיפורים האלה על נזירי זן שהגיעו להארה תוך כדי עבודת גינון? בגינה של איריס ורמי סמסון, בעלי הצימר "העיגול הפנימי" בעין עירון, העוסקים גם בדמיון מודרך ובמדיטציה (היא), ובשיאצו, הילינג וצמחי מרפא (הוא) – זה יכול לקרות גם לכם. מדובר בחצר חופש אמיתית הפתוחה לשדות, ורמי מפליא לגנן אותה עם צמחיית בר, בריכות אקולוגיות, צמחי תבלין וירקות אורגניים. לווילה יש גם בריכה פרטית וגם לצימר יש בריכה קטנה. בווילה עצמה יש מקום ל־10 איש, אך ניתן לבקש מזרונים ולישון כחמולה בסלון. רבים שמגיעים הנה (בפורום משפחתי, למסיבת רווקות ועוד) מעשירים את הנופש בסדנאות תוכן ובארוחות מיוחדות. נוסף לתחומי ההתמחות של איריס ורמי משתפים פעולה ב"העיגול הפנימי" גם מומחים אחרים המציעים סדנה לשינוי תזונתי במשפחה וסדנאות נוספות הקשורות באיכות חיים, בספורט ובבריאות. ארוחות ניתן להזמין מרתם מ־Veggiebox, ואפשר גם להרחיב את המפגש לסדנת בישול טבעוני. בקצה הגן הגדול מסתתר צימר נוסף ופשוט ובו חדר שינה וסלון עם ספה נפתחת. טיפ: אם אתם לוקחים את הווילה, כדאי לוודא שהגן הקסום יעמוד לרשותכם.

צימר – החל מ־2,000 ש"ח לזוג לשני לילות כולל ארוחת בוקר; וילה – החל מ־6,000 ש"ח לשני לילות וארוחת בוקר; לילה בלבד – החל מ־790 ש"ח בצימר, החל מ־2500 ש"ח בווילה (עד 10 איש)

לאתר העיגול הפנימי

צימר "העיגול הפנימי". צילום: יח"צ
צימר "העיגול הפנימי". צילום: יח"צ

עתלית – מעפילים, ים ומלח

מחנה המעפילים בעתלית הוא אתר היסטורי מעט נשכח וחבל שכך, כי הוא באמת מרשים. מעבר לצריפים ששימשו למגורים, למיון ולחיטוי, לארכיון הממוחשב שבו ניתן לחפש שמות מעפילים ולהוסיף קרובי משפחה – השואו העיקרי הוא מיצג אורקולי באונייה משוחזרת. דרך המיצג חווים המבקרים את המסע בים כמעפילים, את הקשיים, הפחד וכוח הרצון. במהלך הסרט המבקרים עוברים באזורים שונים באונייה המשוחזרת ומרגישים כמו בלב ים. חווייתי, עשוי טוב וממוזג. מעבר לחופי עתלית היפים יש כאן גם מרכז מבקרים חדש – "מלח הארץ" -שמספר את סיפורו של מפעל המלח החלוצי הקיים מאז 1922 ומלמד על מקורות המלח וחשיבותו. (הסיור בתיאום מראש בלבד בטלפון: 04-9549561. לרגל המצב – כניסה חינם לילדי הדרום).

מחנה המעפילים עתלית, 32 ש"ח למבוגר, 27 ש"ח לילד

"מלח הארץ", 20 ₪ למבוגר, 10 ₪ לילד (בעקבות המצב כניסה חינם לילדי הדרום).

לאתר מחנה המעפילים

עתלית
עתלית