קחו את זה באיזי: הטיפים שיעזרו לכם לחסוך בתכנון טיסה

חייבים לנסוע לחו"ל? חייכם לא יהיו חיים אם לא תקבלו תכף ומיד שבועיים בברלין? כך תעשו את זה בזול

טיסה. צילום: Getty Images
טיסה. צילום: Getty Images
17 באוגוסט 2014

1. קאט דה מידל מן

אם אתם אוחזים בסוכן נסיעות מהסוג הישן – ותרו עליו, בהנחה שאין ביניכם יחסים שיגרמו לו לוותר לטובתכם על העמלה שלו, אין דבר שאתם לא יכולים לעשות במקומו. כרטיסים תוכלו להזמין דרך אחד האתרים שמתמחים בחיפוש אפשרויות הטיסה הזולות ביותר (Kayak, למשל).

2. טוסו בחברות הזולות

טיסה בצ'ארטר יכולה לחסוך מאות דולרים, תמורת הסיכון שהטיסה חזרה תבוטל ותצטרכו לשנות את התוכניות עד שיימצא לכם מקום על טיסה לארץ. בחברות לואו קוסט כמו איזי ג'ט תוכלו לטוס לברלין וחזרה באוגוסט בכ־420 דולר, כלומר כ־1,400 ש"ח, מחיר נמוך אבל לא שונה במיוחד מאלה של הצ'ארטרים, וכל זה לפני תשלומים נוספים שייגבו עבור מקום שמור או ארוחה.

3. הֱיו ספונטניים

רגע לפני שהטיסה ממריאה, נציגי החברה יסכימו למכור את הכרטיסים הנותרים במחירים שערורתיים כדי לא להמריא בתפוסה חלקית. באתר הדקה ה־90 למשל יש קטגוריה ששמה “הכי ספונטניים" ובה תמצאו הצעות זולות במיוחד לטיסות שממריאות מחר או מחרתיים. אפשרות נוספת היא האפליקציה חוליו שמתמחה במציאת כרטיסים זולים ברגע האחרון, אם כי ההיצע בה לא רב. אם תרצו להגיע לנתב"ג עם תיק ארוז ולקחת את הסיכון שתחזרו הביתה ברכבת ישראל במקום דרך הדיוטי, תוכלו להגיע ישירות לדלפקי החברות ולהתעניין אם נשארו כרטיסים לטיסה בשעות הקרובות.

4. לכו על שירות בוטיק

עמוד הפייסבוק לכי חפשי הוא מיזם שמפעילה ניבי נאור שמציעה לנוסעים לבוא אליה עם ההצעה הטובה ביותר שמצאו, לתת לה למצוא עבורם דיל טוב יותר ולהתחלק איתה בהפרש. יותר נמוך מזה באמת כבר קשה לרדת.

5. טוסו בתאריכים בעייתיים.

בכריסמס מחירי הטיסות יצללו בחדות. כנ"ל בליל הסדר (בניגוד ליום שאחריו, שבו יש ביקוש שיא). גם ראש השנה הוא זמן מת מבחינת חברות התעופה, דבר שמתבטא גם במחיר הכרטיסים.