ללא הפסקה: דודי פטימר

רוב האנשים מכירים את דודי פטימר כמאמן הכושר שלהם, אבל התשוקה האמיתית שלו היא מוזיקה. הוא לא מסתפק בהאזנה לשירים. בין אימון לאימון הוא חורש את הארץ בחיפוש אחר מוזיקאים מקומיים ומתעד את המוזיקה הישראלית בפרויקט הייחודי שיזם - דודיפדיה

דודי פטימר. צילום: מיכאל נחמיאס
דודי פטימר. צילום: מיכאל נחמיאס

תוכן ממומן | קפה Intense**

דודי פטימר, 30
מאמן כושר וחוקר מוזיקה

דודי פטימר. צילום: מיכאל נחמיאס
דודי פטימר. צילום: מיכאל נחמיאס

״אחרי הצבא החלטתי שאני רוצה לעסוק בספורט כמקצוע. למדתי תרפיה בספורט וטיפול בפציעות ספורט, והיום אני מאמן כושר שש פעמים בשבוע. בתקופה שבה התחלתי לעסוק בספורט התחלתי גם לעקוב אחרי מוזיקה. נמשכתי תמיד לסיפורים שנמצאים מאחורי שירים ומאחורי האמנים שמבצעים אותם. יש כל כך הרבה אמנים אלמוניים שלא תועדו, ואני מרגיש שזו החובה שלי לתת להם את הכבוד וההערכה שמגיעים להם וליצור זכר מהם ומההיסטוריה המוזיקלית שלנו לדורות הבאים. אחרי הצבא התחלתי להגביר הילוך, הבנתי שיש המון מידע שחסר לי, ואיך אדע את הכל אם לא ממקור ראשון? החלטתי להתחיל לראיין מוזיקאים ולעבוד על ארכיון מוזיקלי משלי. הקמתי אתר שנקרא דודיפדיה שאליו אני מעלה את הביוגרפיות של האמנים שאני מראיין, בין שהם מוכרים וצעירים ובין שהם מבוגרים אלמונים ונמצאים בבית אבות. עד היום ראיינתי יותר מ־20 אלף אנשים וכתבתי 1,500 ביוגרפיות של מוזיקאים.

[tmwdfpad]שני הפרצופים האלה קיימים במקביל – דודי מאמן הכושר ודודי שעוסק במוזיקה. אמרתי לעצמי הרבה פעמים שאני צריך להפסיק להשקיע את הזמן שלי בפרויקט הזה ולהתמסר לספורט, אבל זה חזק ממני. אני מוצא את עצמי מדבר באימונים על מוזיקה, מבטל ימי עבודה בחדר הכושר כי אני צריך לנסוע רחוק לראיין מוזיקאי, ובלי שאני שם לב אני משקיע בזה הרבה זמן – אם לא במעשים אז במחשבות.

עוד סיפורי INTENSE:

מור עובדיה: "זה הרבה יותר ממשחק כדורסל. אין דבר שמשתווה לזה"
קרן בן יעקב: "טריאתלון אוליפמי הוא ממש לא האתגר האחרון שאני מציבה בפני עצמי"
מור וילנסקי: "הנהלת חשבונות זה תחום פרקטי, בעוגות השמים הם הגבול"

יש לי אוסף של יותר מעשרת אלפים תקליטי ויניל, אני כותב על מוזיקה ב"מעריב" ובנענע 10 ומשדר עם גבי גזית ב־103FM. אני מנסה לשלב את השניים – אני מתאמן בבוקר, יושב על כתבות לעיתונים ואחר כך עושה משמרת בחדר הכושר, נוסע בערב לראיין מוזיקאים וחוזר הביתה כדי לכתוב לבלוג. אני עסוק רוב היום, אבל זה הדבר שאני הכי אוהב לעשות ואין סיכוי שאתן למשהו כמו זמן לעמוד בפניי.

הפעם הראשונה שבה הבנתי את הכוח שבמוזיקה הייתה כשראיינתי זמרת ותיקה שנמצאת במצב בריאותי ממש לא טוב. נסעתי לראיין אותה במחלקה הגריאטרית שבה שהתה, שאלתי אותה שאלות והיא פשוט לא זכרה שהיא הייתה זמרת. ביקשתי מהאקורדיוניסט שהתלווה אליי לנגן אקורד משיר ישן שלה, ופתאום היא זכרה את המילים ואת המנגינה של השיר והתחילה להיזכר גם בקריירה שלה. ההבנה שיש השפעה כזאת למוזיקה, אפילו לאקורד אחד, חיזקה את האהבה שלי למה שאני עושה וגרמה לי להבין שאני לא מתכוון להפסיק בקרוב״.

** קפה INTENSE הוא קפה ייחודי המשלב קפה מיובש בהקפאה עם אספרסו אמיתי מפולי ערביקה מובחרים. שילוב האספרסו מעשיר את טעמי הקפה והופך אותו לחזק, עוצמתי ועשיר יותר. כל גרגר של קפה INTENSE מכיל 10% או 15% של קפה אספרסו איכותי – וכך גם האנשים שנבחרו לפרויקט, ששוברים את השגרה שלהם בתשוקות ותחביבים INTENSE שמוסיפים טעם נוסף ליומיום שלהם.