כולם נזכרו להיות יהודים: החלות הכי טובות בעיר

לפתע נזכרנו בקורונה שחלה זה טעים. אפילו בערוץ 12. רבים החלו לאפות אותה, אבל לאלה שאין להם כוח (אנחנו!) נביא את רשימת החלות הכי טובות שאפשר לרכוש בעיר

החלות של דניאל קיציס. צילום: דניאל קיציס
החלות של דניאל קיציס. צילום: דניאל קיציס
23 בפברואר 2021

אוהבים את השבת? כן; אוהבים חלות? בטח. אין ספק שאם קיים קונצנזוס אחד בעולם היהודי כולו, הוא חלות. פשוט אין כמו חלות מנחמות, רכות ומבורכות. בקורונה הן הפכו להיות נחלתם של רבים שמתנסים באפייה במטבח הביתי. לשמחתנו, חלק מהנחתומים גם מציעים את עיסתם למי שפחות הצליח לו עם השמרים בבית, ובימים אלה חלות רבות ומיוחדות של אופים פרטיים גם מוצעים במשלוח. הנה רשימת החלות הכי טובות בתל אביב.

מאפיה | דניאל קיציס

החלות של דניאל קיציס כיכבו כמעט בכל מהדורה אפשרית, אך אין ספק שדניאל העלתה על נס את הלחם היהודי והפכה אותו למלך הכיתה ואנחנו, כאן כדי לעמוד בתור ולטעום. החלה המפורסמת ביותר היא חלת החצילים שאפתה (80 ש״ח): מדובר בחלה מקומחת במעט, ממולאת בתבשיל חצילים ואריסה ומתובלת בעבודת יד שבאמת קשה מאוד להפסיק לזלול. בסיס החלה עוטף מצוין את תבשיל החצילים ומספק חווית אכילה אולטימטיבית. עוד תמצאו כאן חלה במילוי תמר מג׳הול, מצופה בפקאנים ובפרג- חלה נהדרת שניחנת במתיקות מעודנת ומרקם מרגש (40 ש״ח), או חלת בוקה גרני מהמטבח הצרפתי הממולאת בצרור עשבים ארומטיים שמעניקים ארומה חד פעמית ומבושלים בשמן זית ושום, בתוספת שום קונפי, צ׳ימיצ׳ורי ומרווה (45 ש״ח).
הזמנות מראש דרך האתר בימי רביעי החל מ-9 בבוקר (מומלץ לדייק, זה נגמר מהר) או להגיע ללא הזמנה לחנות בשישי בירקון 22 החל מ-12 עד גמר המלאי.

החלות של קיציס. לא זול, אבל ואוו. צילום: דניאל קיציס
החלות של קיציס. לא זול, אבל ואוו. צילום: דניאל קיציס

חלת בריוש | לחמנינה

בלחמנינה מיטיבים לשלב בין העולם היהודי לזה הצרפתי עם שני המאפים הנצחיים של שני העמים. חלת הבריוש המלכותית שהם מגישים היא כל מה שתרצו בארוחת השבת שלכם ואולי בכל יום אחר בשבוע. צורתה עגולה ומרשימה, והמרקם נע בין רכות בריוש לצפיפות חלה נחוצה בשל כמות החמאה הנדיבה והמדויקת.
34 ש״ח, באיסוף מאחד הסניפים או דרך האתר

Challa& co | ללי ברבי

ללי מצאה את עצמה בקורונה כמו רבים וטובים מאתנו, ובכן, במטבח. אולם לעומת רובנו, שהתנסו בתבשילים לפי מתכונים משונים מהטיק-טוק, היא באמת הוציאה מתוק מעז עם חלות משגעות ועוגות בבקה שמרים חלומיות. את החלות היא הביאה לארוחות שישי וכשגרפו עוד ועוד מחמאות, החליטה לשמחתנו גם להציע אותן לציבור התל אביבי הרעב. הכוכבת האמיתית היא חלת בייגלה ירושלמי שעשויה ללא חת ומצופה בנדיבות בשומשום. תענוג לטבול אותה בזעתר ולראות כי טוב (20 ש״ח). עוד תמצאו כאן חלת בצל מקורמל (27 ש״ח), וחלה במילוי פרג. והבונוס: כל שבוע היא מציעה בעמוד האינסטגרם מילויים חדשים ומפתיעים, זה הזמן לעקוב.
משלוחים לת״א, ר״ג וגבעתיים עד יום רביעי בערב. בעמוד האינסטגרם 

חלת הבייגלה הירושלמי. צילום: ללי ברבי
חלת הבייגלה הירושלמי. צילום: ללי ברבי

חלת ויזיניץ׳

תגידו מה שתגידו אבל יש דברים שאי אפשר להתווכח איתם, כמו חלת ויזניץ׳ שיש שישבעו שהיא החלה הטובה ביותר בעולם ולא יחליפו אותה בעד שלום. החלה היא מבית המאפה של ויזיניץ׳ בבני ברק, שמספקת חלות ללבבות רעבים כבר למעלה משבעים שנה. אחת הדרכים להשיגה היא דרך המעדנייה של חילי סורוצקין וקורין גדעון שמשנעים בכל שישי ארוחה יהודית קדושה וערבה לחיך, לבחירתכם (20 ש"ח). להזמנות באתר.

אה, ונגלה לכם סוד שאולי נתחרט עליו: בימי שישי חלק מסניפי AMPM בעיר מציעים גם הם את החלה האלמותית. אבל לא להסתער. תשאירו גם לנו.

הישר מויז'ניץ. צילום: חילי סורוצקין
הישר מויז'ניץ. צילום: חילי סורוצקין

חלה'ס | קרן שחר

את חלה'ס פתחה קרן שחר (יוצאת משחקי השף) בעקבות שאלה מכרעת: האם חלה יש לפרוס או לבצוע? עם השאלה הזאת יצאה קרן לדרך והחלה במיזם חלות מרגש, והתשובה היא, לבצוע, ברור. את החלות היא אופה לפי מיטב המסורת והן נאפות בתנור אבן. היא מציעה חלות קלאסיות, וכן חלות קינמון שהפכו לסימן ההיכר שלה. את חלות הקינמון כדאי למשוח בממרח חמאה-מייפל שגם הוא מעשה ידיה של קרן, ואותו היא מכנה שיקוי מרוב שהוא קסום. את החלות אפשר לרכוש דרך האינסטגרם, או שאם יתמזל מזלכם תמצאו את קרן בימי שישי בשוק לוינסקי עומדת עם החלות כדי להבטיח לכן שבת מבורכת באמת.
20 ש״ח, דרך האינסטגרם או באיסוף בימי שישי בשוק לוינסקי

החלה של חלה'ס. בוצעים, בטח שבוצעים. צילום: קרן שחר
החלה של חלה'ס. בוצעים, בטח שבוצעים. צילום: קרן שחר

אלו מאפים | חלת צ׳דר קלמטה

האחיות גדרון מציעות לפודיז המקומיים מגוון פחמימות ארוזות יפה יפה. עוגיות, עוגות שמרים, פשטידות וכמובן חלות. הכוכבת האמיתית לדעתנו זו חלת הצ׳דר קלמטה, חלה נאה וגבוהה שאפויה למהדרין ועשויה ללא חת, ממולאת בכמות נדיבה וראויה של גבינת צ׳דר איכותית וזיתי קלמטה יוונים שמרחיבים את הלב. שילוב טעמים נבון ומהנה. מבטיחים לכם שתתקשו להפסיק לבצוע מכל פינה ופינה.
35 ש״ח דרך האינסטגרם, הזמנות עד רביעי. איסוף משינקין

החלו של אלו. צילום: נעמה גדרון
החלו של אלו. צילום: נעמה גדרון

חלת שמן זית | פיצה לילה

בלילה יודעים מה לעשות עם פחמימות, אין בכך ספק. על כן גם חלת שמן הזית שלהם היא בדיוק מה שנרצה לאכול כדי להפיג את טרדות היום יום. מדובר בחלה שנאפית במאפייה השכונתית, והיא בעלת מרקם מופלא שנותר דחוס אך אוורירי בעת ובעונה אחת, משוחה בשמן זית שמעניק גם הוא את ניחוח ייחודי ואפויה כהלכה. החלה לא חוטאת במתיקות, כמו הרבה חלות טובות אחרות, ושומרת על טעמים מעודנים ומחוכמים לחיך שמכבד את עצמו. בתאבון.
25 בוולט, או באיסוף מהמקום, מרחביה 4, 03-516-8244

חלה | פורט סעיד

את החלה של הפורט סעיד לשים, מתפיחים ואופים במקום לא פחות מפעמיים ביום. על כן, היא ניחנת בטריות שבאמת אין שנייה לה והפכה לשם דבר בעיר ולא בכדי. עוד נציין לטובה את העובדה שהפשטות שלה מנצחת. היא רכה כענן, קלילה כנוצה ואוורירית בדיוק במידה הראויה. החלה מתפקדת כבסיס נהדר לניגוב שעועית לימה, כבד קצוץ ועוד מעדנים מבית היוצר של איל שני וגם נמכרת לשמחתנו בשלמותה. תבצעו ותחגגו מה שנקרא.
24 ש״ח, בוולט

החלה של הפורט. צילום: דנה כספי
החלה של הפורט. צילום: דנה כספי