הטינדר של הפעילות החברתית

מחפשים שותפים לספורט אתגרי? רוצים סדנת להטוטנות אבל חברים שלכם מתפדחים ללכת אתכם? אפליקציה חדשה בשם "noSolo" תפיג את השעמום ותמצא לכם מסגרת חברתית שתענה על כל גחמה, בלי שום התחייבות לטווח הארוך

18 במאי 2016

בין אם אתם סטודנטים חדשים בעיר זרה ומוזרה, תל אביביים ברמ"ח איבריכם או תלמידים ותיקים שנכנסים לשנתכם המי-יודע-כמה באקדמיה – בטוח נתקלתם בתחושה של שעמום ללא גבולות שמשתלט עליכם. אולי בדיוק סיימתם בינג' מטורף של העונות החדשות של הסדרות האהובות עליכם, כל החברים עסוקים ובן/בת הזוג לומדים למבחן. אלה רק אתם מול הסמארטפון. במקום להיכנס לפייסבוק ולהתחיל לחפור בפיד, noSolo מציעה לכם להיכנס לאפליקציה שלהם – ולצאת לעולם.

"הייתי בחופשה בתאילנד, על חוף מדהים, ופתאום הרגשתי חשק מטורף לשחק כדורעף חופים", מספר עידן דדון, אחד ממקימי ויוזמי האפליקציה. "אבל הייתי שם כתייר, בלי שפה, ידע או יכולת לארגן משהו כזה, בלי חיבור ל'מקומות הנכונים'. אז יכולתי לעמוד לבד על החוף עם כדור ולקוות שיצטרפו אלי, או לנסות לשאול קצת בסביבה, אבל זהו בערך. מהמקום הזה, שרוצה לפרוץ את המחסומים הטכניים שמפריעים לנו בדרך למה שהיינו רוצים לעשות, נולדה noSolo".

עידן אמנם שהה בחו"ל, אבל גם מי שעבר לרגל לימודיו לתל אביב, שבואו נודה בזה, יכולה להיות די מנוכרת, עשוי להזדהות עם התחושה הזו. noSolo מאפשרת להשתלב במסגרות חברתיות חדשות, להכיר אנשים ולהתגבש במהירות דרך הפעילויות. בנוסף, בתור סטודנטים שחיים מתקופת בחינות לחוצה אחת לאחרת, noSolo מאפשרת להישאר פעילים גם בלי להתחייב לטווח ארוך, כמו בחדר כושר למשל.

"הרעיון הוא שלא משנה איפה אתה נמצא, מתי ועם מי, תוכל להכנס לאפליקציה, לדפדף בין הפעילויות שקורות בסביבתך ולהחליט: אתהIN  אוOUT . כל אחד חופשי גם ליזום ולהציע באפליקציה פעילויות משלו ולתת לאחרים את האופציה להצטרף אליו – כמו כדורעף החופים שהייתי מארגן בתאילנד אם הייתה לי הדרך.

אנשים אומרים לנו 'אה, אתם כמו טינדר', אבל זה לא בדיוק נכון. טינדר נבנית סביב פעילות אחת, שהיא גם המטרה – היכרויות. אצלנו המטרה היא הפעילויות. אז זה יכול להיות כדורעף חופים, יוגה או כל דבר אחר – העיקר 'לצאת מהקופסה' ולחוות את החוויה בעולם האמיתי".

אני פוגשת את דדון בקיר טיפוס בשם "Performance Rock", לסדנת טיפוס בשיטת בולדרינג. אל הקיר, הממוקם בשכונת הרכבת בדרום תל אביב, הגענו יחד עם קבוצה של עשרים איש כחלק מה"POP-UP-HOP"–  אירוע השקה נוצץ שארגן יחד עם גיא כהן, שותפו למיזם. איילת יערי, מנהלת השיווק של המקום, מספרת לי שכאשר פנו אליה השניים היא מיד קפצה על העגלה, כדי לחשוף ולקדם את "יום חמישי חופשי" של הרשת: אחת לשבוע נשים וילדות מטפסות חינם במקום, כחלק מהשאיפה לקדם ולמצב את הטיפוס האתגרי כספורט נשי במרחב הישראלי. המקום מכיל מגוון מסלולים ברמות שונות, מה שהפך אותו למתאים במיוחד להשתתף ב"פופ-אפ-הופ", בו התקבצו אנשים עם ניסיון לצד אנשים ללא כל רקע קודם בספורט אתגרי.

סדנת הטיפוס מתקיימת אחרי סדנת להטוטנות ב-Bascula – חלל עצמאי לאמנות ותרבות ששם דגש על קידום תרבות הקרקס בישראל. בהתאם לכך, כשהגעתי למקום קידמו את פניי חישוקים גדולים שהשתלשלו מתקרת אולם המופעים הגבוהה. בהמשך למדנו לטפס עליהם ואפילו הצלחנו לבצע תרגיל אקרובטי (חלקנו אפילו שניים) שוב – ללא כל ניסיון קודם. בבסקולה קידם את פנינו כהן, ששם בדבריו דגש על חשיבות המיקום שנבחר לקיום הערב: "כל הרעיון של noSolo הוא לצאת ולחוות את העולם האמיתי, ולכן מיקמנו את האירוע הזה דווקא פה בדרום העיר, בשכונת הרכבת – מקום שאנשים אולי מרגישים לא בנוח להסתובב בו באופן רגיל, וכתוצאה מכך גם הרבה פחות מכירים אותו ואת מה שמתרחש בו. בזמן האירוע האפליקציה שולחת אותך, בעזרת מפה, אל המקום הבא בשכונה, ואת מטיילת ומתוודעת למקומות שלא הכרת. בהמשך נקיים אירועים נוספים כאלה, שיאפשרו היכרות מעמיקה יותר עם אזורים שונים בתל אביב. בתחילת יוני נערוך יריד רחוב בו ניתן ליוצרים השונים בפלטפורמה במה להציג את התכנים שהם מציעים. המשתתפים שיגיעו ליריד יוכלו לקחת חלק בפעילויות ולהיחשף לאירועים, מקומות, חוגים ועוד".

בהתאם לחזון של השניים, לאחר סדנת הטיפוס עברנו אל הגג הסמוך, לסדנת יצירה שהשקיפה על הנוף זרוע הכוכבים ונצנוצי פנסי הרחוב של דאון טאון תל אביב. הפופ-אפ-הופ נחתם בשלוש הופעות סטנד-אפ בהוסטל "אברהם", שהיוו שינוי אווירה מבורך שהרים את מצב הרוח. ומשם, מבודחים וקלי-לבב, התפזרנו כל אחד לדרכו, עד לפעילות הבאה.