ההטרלה שהפכה סרט זום לשובר קופות מספר אחת בארה"ב

שני חברים אמריקאים מצאו פרצה שאולי לא תחזור לעולם, שהתאפשרה בשל משבר הקורונה. בלי להוציא דולר ועם המון יצירתיות, שמם יתנוסס לעד לצד ספילברג וקמרון

אריק טאבאך וכריסטיאן נילסון בהשקת סרטם (צילום מסך מעמוד הפייסבוק של נילסון)
אריק טאבאך וכריסטיאן נילסון בהשקת סרטם (צילום מסך מעמוד הפייסבוק של נילסון)

הפקות הקולנוע בארצות הברית מוקפאות כבר כמה חודשים ורוב בתי הקולנוע סגורים, אבל דווקא על המצע הזה צץ לו סיפור מעורר הערצה לשני יוצרים לא מאוד מוכרים – טרולים אם תרצו – שהשיגו לעצמם את הטייטל הכי נחשק בתעשיה, גם בימי שגרה.

בחודש שעבר אריק טאבאך, שחקן ויוטיובר, סימס לחברו כריסטיאן נילסון שאלה: בזמן שכל בתי הקולנוע מושבתים בגלל הקורונה, האם יש להם סיכוי להגיע למקום הראשון ברשימת שוברי הקופות אם ישחררו סרט חדש? נילסון, יוצר סרטים מניו יורק, מיד רקח תוכנית ומצא את הפרצה הנכספת. חודש אחרי בלבד השניים הציבו סרט מעשה ידיהם במקום הראשון של שוברי הקופות בארה"ב.

השניים הפיקו וצילמו סרט אימה קצר, 29 דקות אורכו, בשם "Unsubscribe". הפקת הסרט לא עלתה להם אפילו דולר אחד, והוא צולם כולו בזום. אבל איך הם הצליחו להשתחל לראש הרשימה הנכספת? "יש דבר בתעשייה שנקרא 'four-walling', שבו אתה שוכר אולם קולנוע והכסף ממכירת הכרטיסים הולך ישירות אליך", הסביר נילסון לוושינגטון פוסט. בימים כתיקונם, אין סיכוי שהשיטה הזאת הייתה עובדת מול סרטים שמכניסים מיליונים, אבל חברות ההפצה נאלצו לשחרר סרטים לשירותי הסטרימינג, והותירו מאחוריהם שטח הפקר.

פורסם על ידי ‏‎Christian Nilsson‎‏ ב- יום שני, 15 ביוני 2020

"יכולנו לצלם את עצמנו שרים 'יום הולדת שמח' וזה היה עובד באותה צורה", המשיך נילסון, "אבל החלטנו ליצור משהו שיוטיוברים יתחברו אליו. רצינו סרט שמשתלב בעולמות הטוקבקיסטים והטרולים של יוטיוב".

נילסון כתב את התסריט ביום אחד, ב-9 במאי, על טוקבקיסט מעוות שמפתה יוטיוברים מפורסמים לשיחת זום ואז עוקב אחריהם במצלמה. טאבאך, שעבד במפעלים הוויראליים של באזזפיד, הצליח ללהק את צ'רלי טאהן ("אוזארק") ואת מישל קאר שבקרוב תקבל סדרה ב-HBO, וזרק פנימה כמה יוטיוברים מוכרים. "כולם היו פנויים, כמובן. כשסיפרנו להם על המטרה שלנו אני לא חושב שהם האמינו לנו. חלק בכלל לא חשבו שזה אמיתי".

פורסם על ידי ‏‎Christian Nilsson‎‏ ב- יום שני, 15 ביוני 2020

לערב ההקרנה החגיגי התייצבו השניים לבושים בטוקסידו. הסרט הוקרן שלוש פעמים – מספיק כדי להכניס לפחות 20 אלף דולר ולענות על הקריטריונים (הסרט "הכניס" כ-25 אלף דולר). כשהגיעו לקטוף את הפירות הם נתקלו בחומת חשדנות, אבל לאחר שפרסמו את הפריימים מהסרט בכיכובם של השחקנים, והעמידו את הסרט להשכרה בווימאו, הם הצליחו לעשות היסטוריה. קורונה, אילו זמנים מוזרים את מזמנת לנו.