הטרנדים לקיץ: לפי קייטרינג גבירץ

תעוזה, חומרי גלם חדשניים ושילובים מעניינים – שגיא גבירץ מקייטרינג גבירץ מציג את הטרנדים לקיץ

קייטרינג גבירץ (צילום: יח"צ)
קייטרינג גבירץ (צילום: יח"צ)
22 במרץ 2016

שגיא גבירץ מכור לקיץ ולירקות הישראלים. גבירץ, שהתנסה והתאהב בסוגי מטבחים שונים ברחבי העולם – אפייה אצל ארז קומרובסקי בארץ, דגים נאים ובאנים שונים בניו יורק, ראמן ואוכל רחוב בקוריאה (סיאול), יכול לסמן את הקיץ הקרוב כעונה לשילובים לא רגילים וכמעבר סופי לצלייה בטאבון במקום על גריל. אם אתם מתחתנים הקיץ, היו מוכנים למצוא טאבוני ענק בגני האירועים והאולמות.

מנות כמו סשימי טונה וסלט אבטיח, לצד סורבה בולגרית או נתח קצבים בגריל עם סלסה של תירס "גילי" מתוק, עם כוסברה, צ'ילי וטקילה – אלו הטעמים שתוכלו למצוא בקייטרינג של גבירץ, הדוגל בחדשנות ובזיקה לחומרים מקומיים. לצד מנות מיוחדות כמו אלו, גבירץ מצביע על מגמה של מנות היוצאות מגרילי ענק לעופות, לבשרים ולירקות, וכן מנות טאבון עם דגים ולחמים טריים. "לא צריך תנור בקיץ", אומר גבירץ ומסמן את המעבר לטכניקות בישול קצרות כנכונות לאירועים בקיץ הישראלי.

השילובים בין החומר הישראלי כגון ירקות מקומיים או טלאים לבין האהבה למטבח האסייתי והאיטלקי מייצרים אצלו מנות מעניינות כדוגמת "סטייק בפיתה עם סלסה עגבניות וביצה עלומה שבושלה בראנר".

גבירץ, אשר נולד וגדל בנתניה לאם ממוצא תימני ולאב ממוצא רומני, טוען שהגיע לעולם המטבח המקצועי כמעט במקרה. "הגעתי בעקבות חבר לעבוד אצל ארז קומרובסקי וחנן עזרן בלחם ארז, וזו הייתה אהבה ממבט ראשון". גבירץ, שלא למד בישול באופן פורמלי, נכנס למטבח ומאז מתקשה לצאת. מאז אותו בית קפה בנתניה הספיק ללמוד משפים מוערכים בארץ כרועי סופר וחיים סבג ולהקים סניף למסעדת השף הלונדונית לרשת baker&spice בסיאול.

את קייטרינג גבירץ הקים לפני כשנתיים, ומאז הרגיש שהגשים את החלום. פרט לאיכות חומרי הגלם והקפדה על המנות, יותר מכל חשובה לו האווירה החמה והביתית והאובססיה שלו למאפים מכל הסוגים. אולי זה גנטי ועבר בירושה מבית אימא, ואולי היה זה קומרובסקי שהשפיע בגדול.

 

הכתבה בשיתוף קייטרינג גבירץ

קייטרינג גבירץ (צילום: יח"צ)
קייטרינג גבירץ (צילום: יח"צ)