היווניה הגדולה שמחה: יוון מגיעה לשוק בצלאל עם טברנה חדשה

יאסו שוק בצלאל. היווני (צילום אשר חביבי)
יאסו שוק בצלאל. היווני (צילום אשר חביבי)

עוד ייצוא מוצלח משוק הכרמל: החמארה הוותיקה "היווניה" משוק הכרמל מתחדשת באח צעיר ומהוגן יותר - "היווני", טברנה בלב השדרה הראשית של שוק בצלאל שתאכיל אתכם דגים, ממרחי שום וציזיקי כיד הקיסר. אה, רגע זה רומאי. לא חשוב. בואו לשבור צלחת או משהו

12 ביוני 2022

עם מחירי הטיסות המאמירים חופשה ביוון נראית רחוקה מתמיד, אבל אל תתנו לזה לבאס אתכם: טברנה יוונייה חדשה נפתחה בשוק בצלאל. הבעלים אשר חביבי הוא מבעלי "היוונייה" בשוק הכרמל, כך שיש למה לצפות.

"היווני" ממוקם בשדרה הראשית של שוק בצלאל. מפות משובצות בכחול ולבן, צילומים מיוון ומוזיקת רמבטיקו יוצרים את האווירה הנכונה ומזכירים את החמארה בשוק הכרמל, שפועלת בהצלחה כבר 11 שנים.  "בכרמל כבר צפוף לי" מסביר חביבי את הסיבות לפתיחת המקום החדש. "אני גר קרוב לכאן וחיפשתי מקום, וכשראיתי את החלל להשכרה החלטתי לקחת אותו. אני עושה כמעט הכל לבד כמו בחו"ל, כשבעל הבית הוא זה שלוקח הזמנה, מגיש ומנקה שולחנות".

היווני (צילום אשר חביבי)
היווני (צילום אשר חביבי)

התפריט נבנה בהשראת משפחתו של חביבי, סבתו מספרד ואביו ממוצא יווני־טורקי. הבסיס הוא מזאטים וטאפאס, שם גנרי למנות קטנות, ודגים טריים: פלפל פדרון, סקורדליה, לביבות זוקיני וצזיקי, פאבה, איקרה ועלי גפן ממולאים (20-35 ש"ח), סלט יווני קלאסי (40 ש"ח), סביצ'ה דייגים עם פרי העונה (50 ש"ח), צ'יפס אנשובי (50 ש"ח), דגים מטוגנים "לפי מצב הרוח של הים" (70 ש"ח) ומחבת דגים פיקנטית (80 ש"ח). ליד תוכלו לקבל יינות מכרתים, רצינה ואוזו. אפשר לשבת בפנים בשולחנות או על הבר אך כשהלחות סבירה כדאי להתמקם ברחבה החיצונית. הדבר היחיד שחסר הוא ים ברקע, אך בריזה נעימה היא פיצוי נאות.

איך אתה מג'נגל בין היווני והיוונייה?
"את היוונייה מנהל השותף שלי, שגם פתח טאפאס בר צמוד ל-M25 ונמצא ממילא בשוק. אני פה כי בא לי שקט, לארח ושאנשים ייהנו".

שני-חמישי 19:00-00:00, שישי 09:00-16:00, שבת בהזמנה בלבד (שעות פתיחה בהרצה), 050-4429816