30 שנה ל-Hitman: האתר שמחזיר את האוסף המיתולוגי לחיים

שימו את זה בווקמן. צילום: Shutterstock
שימו את זה בווקמן. צילום: Shutterstock

השבוע מלאו 30 שנה לצאת אוסף היטמן הראשון. דור שלם ללא אינטרנט גדל על אוספי הלהיטים של Hitman בניינטיז, מאות אלפי עותקים נמכרו על משהו שנקרא "דיסק", ועכשיו יש אתר שמנציח את התופעה במחווה מילניאלית ראויה

הניינטיז היו עשור מוזר ביותר, זאת יודע כל מי שבילה במהלכן תקופת חיים משמעותית, והדבר הכי בלתי נתפס לגביהן הוא שלאורך רובו של העשור היינו צריכים להסתדר בלי גוגל, יוטיוב, פייסבוק וספוטיפיי ורק בנס נשארנו בחיים.

באותן שנים עגומות מי שרצה מוזיקה היה צריך לכתת רגליו אל "חנות תקליטים" ולרכוש בה כפיס פלסטיק שנקרא "קומפקט דיסק" שהכיל בין 10 ל-18 שירים, לקחת אותו הביתה, להכניס אותו למכשיר ייעודי ולהאזין לו מתחילתו ועד סופו כאילו היה האדם הקדמון. הדרך היחידה לצרוך מוזיקה בפורמט של שירים בודדים הייתה להאזין לרדיו או לרכוש אוספי להיטים. ואז הגיע Hitman של חברת התקליטים הד ארצי, והשנה הייתה 1992, והיה הכי הגיוני בעולם לקבל את נירוונה, רד הוט צ'ילי פפרז, קיילי מינו, פרינס, R.E.M וכמה אלילי יורופופ דוגמת ד"ר אלבן בכרטיס אחד.

היט מי בייבי. המהדורה הנוסטלגית של Hitman מ-2017
היט מי בייבי. המהדורה הנוסטלגית של Hitman מ-2017

לאורך העשור מכרו עשרת האלבומים בסדרת Hitman מאות אלפי עותקים, והיו אחראים במידה רבה לחינוך המוזיקלי של דור שלם ולפסקול של אלפי מסיבות כיתה. עלייתן של תוכנות שיתוף הקבצים גרמה לירידה במכירות הסדרה עד להפסקת הוצאתה ב-2002. והנה הגיע האינטרנט לחלוק לה כבוד אחרון עם אתר דליקטס שמעוצב כאילו השנה היא 1995 והמסיבה אף פעם לא נגמרה ומכיל את כל הלהיטים שהופיעו בסדרה. מאחורי המחווה עומד נעמן פרנקל, מתכנת נמרץ שמצא עצמו מחוסר עבודה בזמן הקורונה וגייס את כישוריו לטובת פרויקט ההנצחה להפגת השעמום.

"בשיחת זום עם חבר, לצד השעמום וחוסר הוודאות של התקופה, נוצרה אצלנו רגרסיה לילדות והתחלנו להאזין לאלבומים של היטמן", הוא מספר בריאיון דיאמים בלעדי. "בחנו אחד את השני איזה שירים ואוספי היטמן אנחנו זוכרים, ומשם הראיון לבנות אתר המוקדש כולו לאוסף האגדי התחיל להתגלגל".

איך שרדנו את העשור הזה, כל הכבוד לנו. אתר המחווה ל-Hitman (צילום מסך)
איך שרדנו את העשור הזה, כל הכבוד לנו. אתר המחווה ל-Hitman (צילום מסך)

בן כמה היית בכלל?
"ההיטמן הראשון שאני זוכר היטב הוא כמובן היטמן 7, שיצא ב-1997 והוא גם הפופולרי ביותר בסדרה. זה קרה כשהייתי בן 9. האחים הגדולים שלי ניגנו אותו ברצף במערכת שהייתה להם בחדר ומאז הוא חרוט לי בזיכרון".

איזה אלבום בסדרה אתה הכי אוהב?
"היטמן 10 הוא ללא ספק הזכור לי ביותר, עוד מהמסיבות של כיתה ו'2. הגילטי פלז'ר שלי מהסדרה כולה הוא Britney Spears – …Baby One More Time רצועה מספר 4 מתוך היטמן 10.

כמה זמן לוקח לבנות אתר כזה?
אני מתכנת במקצועי (ומחפש עבודה אהמ…) אז הפיתוח עצמו לקח כמה שעות. עיקר ההשקעה הייתה בעיצוב ובתוכן.

אתה חושב שעיצוב הרטרו-ניינטיז הזה יעשה קאמבק מתישהו? בבקשה תגיד שלא.
"אולי אלמנטים מסוימים יחזרו, כולל בעיצוב של אתרי אינטרנט. אבל הוויב הכללי של הניינטיז כל כך מכוער שאני לא רואה מישהו נותן לזה במה רצינית".

יש עוד תופעות\אייקונים מהעבר הקרוב שחסרות ברשת ומגיע להן טיפול כזה?
"אני מחפש כאלה. אם למישהו יש רעיון שיצור איתי קשר ואשמח להרים עוד אתר כזה".