היי לי אם ופחות: האימהות הרוחניות שאנחנו רק יכולות לחלום עליהן

מרים בנימיני, ריקי לייק ואישה שיכורה מקניון הזהב: שיר ראובן מסמנת חמש אימהות רוחניות. אמא מסתכלת מלמעלה מלמעלה

מה פרויד היה אומר? אמא פחות טובה. צילום מסך.
מה פרויד היה אומר? אמא פחות טובה. צילום מסך.
3 במרץ 2016

1. מרים בנימיני

הנסיכה שכותבת את ההורוסקופ של "ידיעות אחרונות" במיליון השנים האחרונות. פעמים רבות אני לא יודעת מה אני חשה, כלומר אם אני שמחה או שדברים לא הולכים לי או שאני מדמיינת, והאם זה באשמת דבר שעשיתי. ההורוסקופ מפריט את האחריות שלי מהשאלות האלה כשהוא אומר לי מה אני מרגישה, למה אני מרגישה ככה ומתי זה יעבור.

היתרון הגדול בבנימיני הוא שהיא חוסכת לי המון זמן בטיפול עם תשובות קצרות וענייניות לשאלותיי, ובזמן שמתפנה לי אני יכולה לעשות את מה שבאתי באמת לעשות בטיפול: לאמת עם הפסיכולוגית שלי את הערכים שאני אוהבת בקטגוריית "פסיכולוגיה" בוויקיפדיה. הנה לדוגמה השוואה בין התשובות שקיבלתי בטיפול לתשובות שקיבלתי מההורוסקופ:

ש: "מה אני מרגישה"?
טיפול (אחרי 20 דקות): "זה לא משנה מה אני מרגישה, אבל אני מרגישה. אני פוחדת מרגשות אבל מנסה ללמוד שרגש זה בסדר ושאפשר להתמודד איתו בלי שהוא יהיה הרסני".
מרים בנימיני: "עייפה".

ש: "למה אני מרגישה ככה"?
טיפול (אחרי חצי שנה): "קשה לתפוס את הרעיון שלא צריך סיבה בשביל להרגיש משהו. לא צריך תירוץ לרגשות, אף שהרבה יותר קל לחשוב על רגש בצורה רציונלית, כי ככה אולי אפשר יהיה להפסיק אותו, או למנוע אותו בפעם הבאה".
מרים בנימיני: "השמש בזווית בעייתית".

ש: "מתי זה ייגמר"?
טיפול: "מה אם זה לא ייגמר לעולם"?
מרים בנימיני: "יום שלישי".

[tmwdfpad]

2. ריקי לייק

האישה שהמציאה שיטה שנקראת "רכילות במסווה של עזרה". מה שהיא עשתה בגדול הוא להביא לאולפן שלה אנשים שלא היו מדברים איתה בחיים, מקסימום מקללים או שודדים אותה (שניהם בצדק), להושיב אותם על כיסאות ולעשות כאילו היא מעוניינת לעזור להם.

הסמכות היחידה שלה היא חטטנות, הכשרתה מבוססת על דברים שהיא למדה מעוגיות מזל כמו "ניסית להקשיב לצד השני?" ו"האם הסתכלת פנימה ובדקת מה אתה בעצם רוצה?", אבל עצם הרעיון שהיא רוצה לסייע גורם להם לחלוק איתה כל פרט מטונף שהיא רצתה לדעת על הדברים האקזוטיים ביותר שהיו לניינטיז להציע: הומואים, משקל עודף ובגידות. אגב, מומלץ לצפות בקטעים מהתוכנית ביוטיוב כדי להבין עד כמה כולם היו הומופובים פעם ולשמוח שזה לא העולם יותר.

3. האישה שמקריאה את התחנות בקו 1

התחנות בקו זה מייצגות את קצב הידרדרותו המהירה של אדם בנסיבות שאיני יודעת אותן. תמיד כשחשבת שאין מקום נמוך יותר להגיע אליו, האישה הזאת, גיליה שטרן שמה, מקריינת תחנות כמו "סלמה־הר ציון" או "דרך בגין, תחנה מרכזית ישנה". בכל תחנה כזאת יורדים אנשים שסוחבים איתם דברים עצובים כמו שקיות מקומטות מלאות במטענים או מזרן זוגי. האישה הזאת היא תזכורת לכך שמי שרוצה ללכת לאיבוד בעולם, העולם מיד ימצא לו חדר פנוי באחת התחנות על קו 1, ושלמי שרוצה לוותר על החיים יש עולם הבא שכולל שקיות בתור תיק.

4. ליהיא גרינר

כי היא עזבה את ארצות הברית רק כדי לעבור לישראל ולעשות איתה מה שבא לה. היא הייתה הראשונה ששכבה עם מישהו ב"האח הגדול" וגרמה לנופר מור לצעוק עליה את המשפט המדהים "אימא שלי צריכה לראות אותי בערוץ 20 ישנה ליד אישה גונחת?". אחר כך הם יצאו מבית האח ועתי לא אמר לה שלום במסיבה אז היא הלכה לצלמים של גיא פינס ואמרה שהוא אפס. היא הדבר הכי מעניין שקרה בישראל, וצריך להיות ערוץ שעוקב אחריה כל הזמן.

5. אישה שיכורה

 ראיתי אותה בגיל 10 בקניון הזהב, היא תפסה לי את היד ואמרה "שערה אחת מהכוס יכולה למשוך אוניות מהים". הפנמתי.