תעלומה בתוך סנדוויץ': מי היא הילדה מהחלון של איציק ורותי?

היו זמנים ברחוב שינקין. דודי ושולי פליישר עם הילדה בחלון של "איציק ורותי" (צילום: טל חבר)
היו זמנים ברחוב שינקין. דודי ושולי פליישר עם הילדה בחלון של "איציק ורותי" (צילום: טל חבר)

"הסנדוויץ' של איציק ורותי" חזר במפתיע לחיינו באוגוסט בלוקיישן חדש, וכעת מנסים שם לאתר את הילדה שמתנוססת על הצילום המוכר ללקוחות של דוכן הסנדוויצ'ים האהוב, ופונים לעזרת הציבור בפתרון התעלומה כדי לשחזר אותו. וגם לנו ב"טיים אאוט" יש אינטרס מובהק

באוגוסט האחרון שמחה תל אביב וצהלה: "הסנדוויץ' של איציק ורותי", מדוכני האוכל הכי איקוניים בעיר, חזרה לפתע לחיים ברחוב פרישמן כשלוש שנים אחרי סגירתה של החנות הקטנטנה והמיתולוגית ברחוב שינקין, ממנה פעלה במשך 63 שנים. והתחייה המחודשת – בשיתוף פעולה ומעורבות של דודי פליישר (בנם של איציק ורותי פליישר המייסדים) ושולי שחף שתחזקו את המקום בשנותיו האחרונות – העירה לחיים גם תעלומה חדשה.

>> עיר בסנדוויץ': 12 הכריכים הכי טובים בתל אביב

בחשבון הפייסבוק של "איציק ורותי", שהתעורר לחיים עם שובה, העלו בסוף השבוע פוסט ובו קריאה לציבור לסייע באיתורה של הילדה מהצילום המתנוסס בדוכן, ובו היא יושבת עם סנדוויץ' על החלון הפונה לרחוב מהחנות הקטנה, כשמאחוריה ברקע פליישר ושחף מחויכים בעמדת ההכנה הקבועה שלהם. כעת הם מבקשים לאתר אותה ואולי אף לשחזר את התמונה בלוקיישן החדש, ובליבנו יש תקווה שאם נתרום את חלקנו אולי יחזירו את סנדוויץ' השוקרוט.

מי שנוהג לבוא לבקר אותנו וודאי שם לב לתמונה הזאת, אי שם לפני משהו כמו עשור, ביקשנו מהילדה החמודה הזאת להצטלם…

Posted by ‎הסנדוויץ' של איציק ורותי‎ on Thursday, January 4, 2024

הפליישרים מעריכים כי התמונה צולמה מתישהו בעשור הקודם. בארכיון "טיים אאוט" היא הופיעה לראשונה בידיעה על סגירת המקום באוגוסט 2020, עם כיתוב שגוי לפיו הילדה היא נכדתם של דודי ושולי, וניסיונות מצד המערכת לאתר את מקור הצילום נכשלו בשלב זה, אבל אנחנו לא מתייאשים לעולם.

טעם של פעם. סנדוויץ' קישואים של איציק ורותי (צילום אנטולי מיכאלו)
טעם של פעם. סנדוויץ' קישואים של איציק ורותי (צילום אנטולי מיכאלו)

אם במקרה אתם מכירים את הילדה שבתמונה, או שבמקרה אתם הילדה שבתמונה, או שאתם הצלם שצילם את התמונה – אנא צרו איתנו קשר בפייסבוק כדי שנוכל לקדם את ענייני השוקרוט, או ישירות אל עמוד הפייסבוק של "איציק ורותי" אם לא אכפת לכם מאיתנו ומהשוקרוט שלנו.

אגב, מאז הפתיחה המחודשת בדקנו מספר פעמים את הסנדוויץ' במקום, השווינו למה שאנחנו זוכרים, ויצא לנו מספיק דומה כדי להיות מרוצים מסלט הקישואים, סלט הביצים ושאר הטעמים של פעם. מומלץ בלי קשר למאמצי פתרון התעלומה.