"הכוכב הבא": עדן אלנה ניצחה ותייצג את ישראל באירוויזיון

"הכוכב הבא" הכתירה הערב (שלישי) את עדן אלנה כמנצחת הגדולה של התחרות, והיא תייצג את ישראל באירוויזיון שיתקיים במאי בהולנד

עדן אלנה בגמר "הכוכב הבא" (צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של התוכנית. צילום: אורטל דהן)
עדן אלנה בגמר "הכוכב הבא" (צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של התוכנית. צילום: אורטל דהן)
4 בפברואר 2020

אחרי מקבצי פרסומות בלתי נגמרים, קידומים עצמיים של קשת 12 וביצועים של השופטים שנצמדו לפלייבקים, אפשר סוף סוף להכריז: עדן אלנה היא הזוכה הגדולה בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" ששודר הערב (שלישי), והיא תייצג את ישראל באירוויזיון שיתקיים בהולנד ב-16 במאי וישודר בכאן11. כזכור, עדן ניצחה גם את העונה השלישית של "אקס פקטור".

אל הגמר הגדול הגיעו שלושה מתמודדים. אור עלה ראשון עם "האם להיות בך מאוהב" של אביב גפן, אחריו עלתה אלה-לי עם "רואר" של קייטי פרי ואחרונה עלתה עדן עם "היילו" של ביונסה. השופטים באולפן ובנקודות השיפוט ניקדו תחילה: עדן הובילה עם 110 נקודות, אור קיבל 98 ואלה-לי קיבלה 92. את ההצבעה הכריע הקהל, שהביא את עדן לניצחון עם 260 נקודות. אל המקום השני הגיעה אלה-לי עם 182 נקודות ולמקום השלישי הגיע אור עם 158 נקודות.

ככה פותחים גמר! מה חשבתם על הביצוע של עדן? צילום: אורטל דהן

פורסם על ידי ‏הכוכב הבא‏ ב- יום שלישי, 4 בפברואר 2020

קודם לכן, בדו קרב הראשון התמודדו עדן אלנה מול אור עמרמי ברוקמן. עדן ביצעה את "Where Have You Been" של ריהאנה והשיגה 66%, בעוד אור השיג 73% עם ביצוע מנומנם ל"אבא" של שלומי שבת. לדו קרב השני עלו אלה-לי להב וגאיה שאקי. אלה-לי ביצעה את "In To You" של אריאנה גרנדה וגרפה 75%, וכך ניצחה את גאיה שביצעה את "My Immortal" של אוונסנס עם 61% בלבד. על פי חוקי הפורמט, הקהל בבית בוחר מי מבין שתי המפסידות יעלו בכל זאת לגמר המשולש הגדול – והצופים בחרו בעדן.

כפי שדיווחה מוקדם יותר הערב חברת החדשות, הפקת "הכוכב הבא" גילתה ניסיונות פריצה למערכת ההצבעות שנועדו לזייף הצבעות לאחד המתמודדים. אחרי פנייה למשטרה אבטחת המידע תוגברה וניסיונות הזיוף סוכלו.

בניגוד לשנים קודמות, השיר שאותו תבצע עדן ייבחר בתוכנית חדשה – "השיר הבא לאירוויזיון" שתשודר בכאן11. בתאגיד השידור הפיקו לקחים מהתגובות הצוננות ל"HOME" הישנוני, והחליטו לשנות את השיטה ולתת לקהל הצופים להשתתף בבחירת השיר. בתוכנית שתנחה לוסי איוב ותשודר ב-3 במרץ יוצגו ארבעה שירים. הצבעת הקהל תהווה 30 אחוז ממשקל ההחלטה, הוועדה המקצועית תנגוס ב-65 אחוז ו-5 אחוזים יונחו על כתפיהם של השופטים שישתתפו בתוכנית.

אירוויזיון 2020 יתקיים ברוטרדם שבהולנד. ישראל תשתתף בחלק השני של חצי הגמר הראשון שיתקיים ב-12 במאי, והיא תתמודד מול הנציגים הבאים, חלקם ממדינות חזקות מאוד: צפון מקדוניה, בלרוס, ליטא, שוודיה, סלובניה, אוסטרליה, אירלנד, רוסיה, נורווגיה, קפריסין, קרואטיה, אזרבייג'ן, מלטה, אוקראינה, רומניה ובלגיה. חצי הגמר השני, הנחשב לחלש מבין השניים, יתקיים ב-14 במאי. הגמר הגדול יתקיים ב-16 במאי וישודר בכאן11.