אלופי שוק הכרמל: המקומות הטובים בתחומם במקום הכי טעים בעיר

הפי אוור שמח במיוחד. מרלוזה (צילום: מור חזן)
הפי אוור שמח במיוחד. מרלוזה (צילום: מור חזן)

שוק הכרמל הוא לוקיישן קולינרי מושלם, אבל היום אנחנו בקטע של למצוא את הקרם של הקרם של השוק - הפיתה הכי טובה, הלאנץ' הכי מוצלח, ההפי אוור הכי שמח, אוכל הרחוב הכי סוטה, הספוט הכי מושלם לדייט ועוד מקומות מצטיינים שמציגים כל אחד בתחומו את הטוב ביותר בין הבסטות והסמטאות

18 בספטמבר 2023

יצאנו השוקה: שוק הכרמל מלא באינספור פינות אוכל, אבל אנחנו לא מסתפקים בפשוט והיומיומי, אלא רוצים רק את ההכי. הקפה הכי, הדייט הכי, הפיתה הכי והכל הכי, אחי. כיתתנו רגליים בין הבסטות השונות ואספנו לכם את הספוטים הכי שווים בשוק הצבעוני והאהוב, כשירות לציבור.

הקפה הכי | תמתי

but first, coffee. נתחיל את הסיבוב הדמיוני בשוק עם קפה מופלא שמיועד לשוחרי קפה אמיתיים. בקפה תמתי נוהגים במשקה המר בממלכתיות וטקסיות מרגשים – החברים במקום יסבירו לכם אודות הקפה בבקיאות מרשימה לכל הדעות, ויציעו תערובות קפה ריחניות הביתה, מקינטות ואביזרים – וגם אופציה מהנה לשתות קפה על הבר בשלוק אחד, כמו האיטלקים. קדימה. ספל אספרסו על הבר ואתם מוכנים לכל הסיבוב הזה.
הכרמל 12

קפה תמתי. צילום: רן בירן
קפה תמתי. צילום: רן בירן

הפיתה הכי | שמואל

הפיתה של שמואל היא מלאכת מחשבת של ממש – בפיתה אוורירית, 300 גרם של קבב חרוך קלות ועסיסי להפליא בתיבול סודי, ירקות טריים, פטרוזיליה, כוסברה וטחינה – וזוהי התורה כולה. לא לשווא מכונה הפיתה הזו "פיתה גיבורים", כי היא באמת ובתמים פיתה שגיבורים עפים בשבילה. כלומר עפים עליה. סליחה, התבלבלנו עם נינט.
רבי מאיר 12

רק תראו איזה חתיך. הקבב של שמואל. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של שמואל
רק תראו איזה חתיך. הקבב של שמואל. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של שמואל

המאפה הכי | נורדיניו

בית המאפה של נורידניו אמנם שוכן בפאתי השוק, אבל מבחינתנו הוא ראוי להיכלל כחלק מסיבוב איכותי בשוק הכרמל. וזאת עוד לפני שטעמתם את הפאנדורו, מאפה איטלקי חדש שהצטרף לויטרינה של נורידניו ואנחנו לא מפסיקים לחשוב עליו, או לאכול אותו. לראייה, הוא הצטרף לפני שבועיים וכבר אכלנו שלוש פעמים וחצי. מדובר בבריוש רך ומבורך בציפוי מעטה אבקת חלב וגרידת הדרים, מהדברים שצריך לטעום בעצמכם כדי להאמין שקיימים.
נחלת בנימין 27

קרוק מסייה של נורדיניו. צילום: מתוך עמוד הוולט
קרוק מסייה של נורדיניו. צילום: מתוך עמוד הוולט

הלאנץ' הכי | M25

מה כבר אדם צריך? סטייק טוב (עבור מנת החלבון היומית) וסלט טחינה ועגבניות (עבור הוויטמינים, כמובן). כיף לשבת ללאנץ' ב-M25 בשוק הכרמל וליהנות מנתחים טובים ואיכותיים במחירים נוחים ומאפשרים. יש מנות ספיישל יומיות, ויש גם מנת ערייאס משגעת שסוגרת את כל הפינות. מדובר בלאנץ' משתלם ומהנה שיחזיק אתכם טוב להמשך היום, וגם להמשך הסיבוב בשוק – כי אנחנו עוד רק באמצע.
הכרמל 30

הטרנד דעך, אבל המנה הזאת נשארה פצצה. עראייס ב-M25 (צילום: אנטולי מיכאלו)
הטרנד דעך, אבל המנה הזאת נשארה פצצה. עראייס ב-M25 (צילום: אנטולי מיכאלו)

אוכל הרחוב הכי | סוטה

אוהבים נקניקיות? גם אנחנו, ולמעשה, כל מי שאומר שהוא לא אוהב – משקר. אולי מדובר באוכל שנסובה סביבו עננת נחיתות מסוימת, אבל הגיע הזמן לשים לזה סוף, שכן נקניקיה טובה ואיכותית היא בבחינת מאכל גורמה לכל דבר ועניין. מזל שגם בסוטה מסכימים עם הקביעה הנ"ל, ומגישים נקניקיות שף לתפארת ובעבודת יד. לבחירה יש טלה, בקר, עגל או עוף והן מוגשות בלחמניות בריוש ותוספות לא שגרתיות כגון איולי עשבים, סלט מלפפונים תאילנדי או שבבי אורז יפניים.
שפ"ר 2

מנת שף. סוטה (צילום גיא חביב)
מנת שף. סוטה (צילום גיא חביב)

המעדנייה הכי | פינת הגבינות והיין

פינת הגבינות והיין היא דליקטס לפי הספר. הוא לא טרנדי או מתאפיין בסטייל מפונפן, אך הוא מספק את השירות שהמעדניות הכי טובות תמיד עושות – תמצאו את מה שחשקה נפשכם בו. בפינה יש את כל הגבינות, היין ושאר מוצרי הדליקטס שתרצו, כשהדגש הוא כמאמר שם המקום, על הגבינות (בסדר נו, יש גם יין). ישנו מבחר גבינות אדיר ומגוון, זיתים, חמוצים, ממרחים ועוד דברים טובים ללא דאווינים מיותרים. חוץ מזה הצוות אדיב והמחירים הוגנים ונוחים. ובכלל, נדמה לנו שגבינה הופכת כל ייאוש להרבה יותר נוח.
הכרמל 14

הגלידה הכי | ארטה

אי אפשר להתחרות בג'לטו האיטלקית, לא משנה עד כמה תנסו. הם פשוט יודעים מה הם עושים ומשאירים אבק לכולם. מזל מזל מזל שרכש איטלקי הגיע אלינו ללבנט, ומכין בה ג'לטו מופלאה לפי מיטב המסורת, ובטעמים עזים עם שימוש בחומרי גלם מובחרים. לא לפספס את גלידת הטירמיסו, עוגת הדוכס או את השוקולד לצ'ילי. למיטיבי לכת שרוצים להתרענן במהלך הסיבוב הדחוס בשוק, נמליץ גם על קניית גרניטה שקדים קפואה לדרך. לא תתאכזבו.
נחלת בנימין 11

הקרם דה לה קרם של הלחם והחמאה. גלידה לחם וחמאה. ארטה (צילום: יח"צ)
הקרם דה לה קרם של הלחם והחמאה. גלידה לחם וחמאה. ארטה (צילום: יח"צ)

חנות הירקות הכי | כרמלה

השוק הוא, בראש ובראשונה, מעוז בסטות הירקות והפירות. ירקות נאים, פירות יפים ויכולת מיקוח אחת ישראלית במיוחד. אך הפעם נבחר לציין דווקא חנות ירקות ופירות יוצאת דופן, כרמלה, שאמנם מתמחרים את הירקות והפירות באזור הגבוה, אבל הסחורה היא יותר מלמיליאן ממלמיליאן. חוץ מזה, מתי בפעם האחרונה טעמתם גולדן ברי הישר מקליפתו? לכן כרמלה מושלמת לאירועים ולארוחות מיוחדות, ופחות לארוחת ערב סלט וחביתה השגרתית.
הכרמל 3

. כרמלה (צילום: דין אהרוני רולנד)
. כרמלה (צילום: דין אהרוני רולנד)

ההאפי אוור הכי | מרלוזה 

מרלוזה היא חמארה שמחה שממוקמת בין סמטאות השוק, ומציעה אוכל טרי ממיטב הדגה המקומית, מנות ערבות לחיך וגם האפי אוור שווה במיוחד, שכולל בימות השבוע (בין 19:00-20:30) מנות במחירי אפרטיבו נוחים לכיס. נגיד, דג כבוש ב-38 ש"ח, סשימי דג ים ב-48 ש"ח, צ'יפס חצילים ממכר ב-44 ש"ח, וגם טאקו לחוח עם שיפוד סלמון שאי אפשר לעמוד בפניו. גם בקבוק יין לבן יעלה 90 או 100 ש"ח, וקוקטייל הבית עומד על 25 ש"ח. אתם עוד כאן?
חיים חבשוש 39

לילה טעים בשוק הכרמל. מרלוזה (צילום יח"צ)
לילה טעים בשוק הכרמל. מרלוזה (צילום יח"צ)

הדייט הכי | שפוי

בשפוי אפשר לצאת לדייט שווה ורומנטי במחיר ואווירה שפויים, שיגרמו לכם להתעקש לשלם את החשבון. העיצוב נונשלנטי ואינטימי בדיוק במידה הנכונה, ונע במנעד שבין אירופאי לכפרי. התפריט יומי ויצירתי ומציע מנות מהנות לחלוקה, וכמובן היין, שמוצע במחירים נוחים וחולש על מגוון לייבלים מסקרנים מהארץ ומהעולם. זה הזמן לעשות מעשה שפוי, לתפוס שולחן (כי אין הזמנות) ולחלוק בקבוק יין (אחד לפחות) ולהשתכר בנעימים.
הכרמל 23

עוד מקומות כאלה בבקשה. שפוי (צילום: נועם רון)
עוד מקומות כאלה בבקשה. שפוי (צילום: נועם רון)