הכי טובים בעיר: הורים וילדים

הגנן הכי מסור, בית הספר הכי מגניב, ההצגה הכי מקסימה ועוד דברים שישמחו את הטף

הקרוסלה העברית הראשונה. צילום: אורן זיו
הקרוסלה העברית הראשונה. צילום: אורן זיו
16 בספטמבר 2014

ההצגה הכי טובה לקטנים

"מזוודות ומציאות" תיאטרון התיבה

אם ההצגה הטובה ביותר לגדולים (6־12) היא "מסעות אודיסאוס" של תיאטרון גשר, ההצגה המוצלחת ביותר לבני 3־6 וקצת גדולים יותר היא "מזוודות ומציאות" של תיאטרון התיבה, זאת בזכות הסיפור המקסים על חלומותיה של נולה, עובדת אפרורית לכאורה במחלקת אבדות ומציאות בתחנת רכבת, ועל המפגשים המופלאים שהעבודה מזמנת לה, ובזכות האסתטיקה והצבעוניות של ההצגה והביצוע הנעים והמדויק.

הפארק הכי אירופי

קריית ספר

ברשימת צקצוקי הלשון הנפוצים ביותר בקרב שבים מחו"ל כלולה הטענה כי אין מספיק פארקים בתל אביב. ויותר מזה – אין תרבות פארקים. החום הכבד והסכנה להתיישב על קקי של כלב הן סיבות מספיק טובות להישאר בבית, אבל אם חשקה נפשכם להתפרקד על הדשא, הפארק הצעיר הממוקם בין יהודה הלוי לרחוב לינקולן הוא האופציה הכי שפויה. לא לחינם הוא נבחר על ידי הורים, ילדים וצעירים, שמגיעים עם שקיות עמוסות כל טוב מהדליקטסן או כמה בקבוקי בירה מהפיצוציה, למקום הבילוי לאחר צהריים ארוך.

הבריכה הכי טובה

קאנטרי גורן גולדשטיין

יש בריכות אורבניות יותר, זרועות סלבס או קרובות יותר למרכז העיר, אבל מבחר אפשרויות השחייה – כולל בריכה מקורה, בריכה חיצונית ואחת לילדים ולפעוטות – ובעיקר מרחבים גדולים של דשא ועצים והרבה פעילויות לכל המשפחה הופכים את קאנטרי גורן גולדשטיין בקריית שלום למקום שהכי שווה לבלות בו אחר צהריים. או חופש שלם.

עמיקם 7. 6812158־03

בית הספר הכי מגניב

בית חינוך אביב

עד השנה שעברה שכן בית הספר האנתרופוסופי אביב ביפו, אבל נאלץ להתפנות. מה עשו ההורים? הלכו לבניינים נטושים במתחם בזק שבדרום־דרום רחוב הרצל (מול בית הספר לטבע, השני לו במגניבות), והקדישו את כל חודש אוגוסט לשיפוצם עם הילדים ולהכשירם לשנת הלימודים החדשה. זה הווייב של בית הספר הלא שגרתי (והיקר) הזה בקליפת אגוז.

הרצל 174. מתחם בזק

המספרה הכי אולד פאשן

מספרת תלתל

"צ'יקה, כותבים אותך בעיתון!" מכריזה שולה אל עבר ג'ורג' שעסוק בגיזום עוד פדחת מרוצה. הזוג הזה – פולנייה ורומני – מספר כבר שנים אנשים מכל המינים והסוגים, כיאה לאוכלוסייה שמגיעה לאזור הזה, במחירים נוחים (40 ש"ח לגברים ו־60 ש"ח לנשים) ובאווירת אולדסקול ביתית. ילדים, אגב, מסתפרים פה ב־30 ש"ח לראש.

קינג ג'ורג' 72. 5284919־03

הגנן עם הכי הרבה ילדים עליו בזמן נתון

יוסי עמר

כשיוסי עמר יוצא מגינת אוסישקין, הוא קוטף מהנדנדה ילד אחד, מנשק על ראשו ומכניס אותו למנשא, אחר כך מביא את האופניים המאובזרים שלו, מושיב ברוך ילד אחד מאחורה, שניים בטריילר, שישה בארגז ושניים מקדימה. סך הכל – תריסר ילדים על יוסי אחד שכבר הפך לאייקון ברחובות צפון העיר. עם עוזרת הקוסם שלו, שירן החתיכה, הם מתפעלים את הגן של מאיה, ומשאירים אחריהם עשרות עיניים שמתקשות להאמין איך היחס הזה של 2:12 פשוט עובד. כנראה בזכות היחס.

אייבשיץ 8. 5919155־052

יוסי עמר
יוסי עמר

בגדי הילדים הכי לא אינפנטיליים

ימימה

על שם הבובה עקומת הרגליים וגם על שם המורה הרוחנית, הוקמה לפני 16 שנה חנות שהפכה לשם דבר. ענת רוזיליו, הבעלים, מכניסה לשם רק דברים שהיא אוהבת והיא אוהבת רק דברים טובים – 100 אחוז כותנה נעימה, עיצוב פשוט, מעצבות ישראליות וסגנון לא ילדותי בעליל. התוצאה – חנות סמי אלטרנטיבית עם גישה מאפשרת קנייה (ולא דוחפת קנייה) שנעים להיכנס אליה ולצאת עם משהו מכבד לילד.

בזל 34. 5465694־03

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

מתקן המשחקים הכי מקורי

הקרוסלה העברית הראשונה

קרוסלה על הדק בנמל. איך לא חשבו על זה קודם? מזל שמי שחשב על זה ראשון הם הזוג אילן וענת ברמן – אדריכל ואמנית חובבי קרוסלות שעוסקים במיצבים אורבניים – כי התוצאה מרתקת באיכותה. מהקרוסלה, שיובאה מאיטליה, הורדו כל הפיצ'פקעס האירופיים והולבשו עליה מאפיינים ישראליים כמו סוסיתא, חסקה, עגלת חלבן, ולכל מתווסף פסקול שירים של פעם. כרטיס יחיד עולה 12 ש"ח ויש גם כרטיסיות. הרוח מהים – חינם.

נמל תל אביב, הדק הצפוני. 2435958־052

צילום: אורן זיו
צילום: אורן זיו