נטפליקס חשפה: הסדרות והסרטים הכי נצפים ב-2022

זה דווקא לא מוזר. "דברים מוזרים". צילום: פוסטר הסדרה
זה דווקא לא מוזר. "דברים מוזרים". צילום: פוסטר הסדרה

השנה מתקרבת לסיומה, ובשירות הסטרימינג פרסמו את רשימת הסרטים ואת רשימת הסדרות שהכי צפיתם בהן השנה, ויש כמה הפתעות, כלומר, ברור ש"דברים מוזרים" במקום הראשון - אבל די מדהים לראות את כל השאר. למשל, הסדרה שהסתננה למקום השני ברגע האחרון

יש להודות, עידן הסטרימינג קצת הגזים. אינספור סדרות טלוויזיה וסרטים לסטרימינג יצאו השנה, באמת יותר מדי מכדי לספור, ובהתאם אנחנו – קהל הצופים – נתקעים עם שפע מוגזם שקשה לסנן. אבל בין כל השפע הזה, תמיד יש את הסדרות שמצליחות למצוא קהל רב, ולהפוך ללהיט. לכן כשנטפליקס מפרסמת את רשימת הסדרות והסרטים הכי נצפים שלהם, אפשר להתחיל ולהבין מה בעצם קרה פה. כעת בשירות הסטרימינג הפופולרי ביותר פרסמו את הסדרות והסרטים עם הכי הרבה שעות צפייה (זה המדד היחיד שנטפליקס מפרסמים) דרך האתר המאוד נוח, Netflix Top 10. בואו נצלול לרשימות, ונבין מה עבד.

הסדרה הכי נצפית בשירות ב-2022 היא לא הפתעה גדולה. עונתה הרביעית והמאוד מדוברת של "דברים מוזרים", שגם חולקה לשני חלקים שונים (תרגיל שנועד, ומצליח, להביא יותר צופים לאורך זמן). אבל אחריה הצליחה להתמקם סדרה שיצאה לפני פחות מחודש – "ונסדיי", העוקבת אחרי הבת הבכורה לבית משפחת אדמס. אחריה תמצאו את הנציג הראשון מתוך שניים של ראיין מרפי ברשימה – "דאהמר" – כשהסדרה השנייה שלו היא "הצופה", שנחתה במקום השביעי. גם העונות החדשות של "ברידג'רטון", "אקדמיית המטריה" ו-"וירג'ין ריבר" הצליחו להיכנס לעשרייה, ואף העונה האחרונה של "אוזרק", חרף הסיום הדי מאכזב.

הסדרות הכי נצפות של נטפליקס ב-2022

1. "דברים מוזרים" (עונה 4)
2. "ונסדיי"
3. "דאהמר"
4. "ברידג'רטון" (עונה 2)
5. "להמציא את אנה"
6. "אוזרק" (עונה 4)
7. "הצופה"
8. "סנדמן"
9. "אקדמיית המטריה" (עונה 3)
10. "וירג'ין ריבר" (עונה 4)

גם רשימת הסרטים של שירות הסטרימינג מציגה כמה דברים מעניינים, אבל לפני שניגש לסרט שנמצא במקום הראשון, אפשר רגע של גאווה ישראלית. אוקי, אולי המילה גאווה לא מדויקת פה – "הנוכל מטינדר", סרט הדוקו על סיימון לבייב/שמעון חיות הישראלי, הגיע למקום החמישי, ככה שבכל העולם כבר יודעים שישראלים יכולים להיות נוכלים מצטיינים. במקום הראשון, אם כך, נמצא הפקת הענק היקרה "האיש האפור", בכיכובם של ריאן גוסלינג, אנה דה ארמס וכריס אוונס, שהצליח לנצח את הביקורות עם הנתון המדהים שגם הפך אותו לסרט הרביעי הכי נצפה בתולדות נטפליקס. עוד פרויקט ענק שהגיע לראש הוא "פרויקט אדם" עם ראיין אחר, ריינולדס הפעם. "לבבות הארגמן", הדרמה הרומנטית שזכתה לביקורות קוטלות, הגיעה למקום השלישי. מה יודעים המבקרים, אה?

הסרטים הכי נצפים של נטפליקס ב-2022

1. "האיש האפור"
2. "פרויקט אדם".
3. "לבבות הארגמן"
4. "השיחוק"
5. "נוכל הטינדר"
6. "המפלצת מהים"
7. "אנולה הולמס 2"
8. "השמיניסטית"
9. "האיש מטורונטו"
10. "משמרת יום"

מעבר לצמד הרשימות האלו, נטפליקס גם פרסמה צמד רשימות נוספות שמתמקדות גם בסרטים וסדרות בשפות אחרות מאנגלית. למרבה הצער, השנה לא תמצאו שם משהו דובר עברית, כך שהנציג היחידי שלנו הוא עדיין סיימון לבייב, אבל במקומות הראשונים תמצאו שתי סדרות דרום קוריאניות – את סדרת הזומבים הדרום קוריאנית "כולנו מתים" בראשון ואת הדרמה המשפטית "הפרקליטה וו" בשני – כשאחריהם הדרמה/טלנובלה הקולומביאנית "הלב המסומן". בגזרת הסרטים הזרים, "טרול" הנורווגית לקחה את הבכורה, כשאחריה מגיעים לפי הסדר "במערב אין כל חדש" הגרמנית ומותחן האקשן הפוסט אפוקליפסי "מבצע סרטן שחור" משוודיה. לרשימה המלאה.