חדשות מטפשות: 10 הסיפורים המטומטמים של תשפ"ב

למה דיברנו על זה שבוע? עומר אדם ומורן בן אסולין (צילום מסך)
למה דיברנו על זה שבוע? עומר אדם ומורן בן אסולין (צילום מסך)

דמות מפתח במאבק בנגיף קורונה שהתגלגלה לריאליטי הרבה יותר מדי מהר, אמיר חצרוני חוטף כיסא בראש ושתי הופעות שלמות של עומר אדם. אלו הם הסיפורים הכי מטומטמים שאיכשהו נכנסו לחדשות השנה, ותראו איזה פלא - כבר הדחקתם את רובם

16 בספטמבר 2022

אנחנו ילדי התקופה, והתקופה היא מטומטמת. עליית הרשתות החברתיות וירידת מעמד המתווכים השונים הובילו אותנו לעולם שבו כל הסיפורים הם כמעט שווי ערך. הפיד שלנו בטוויטר, המשא ומתן של המעצמות מול איראן וסרטוני הכלה ועומר אדם מקבלים את אותו המקום בדיוק. הטראש מתערבב עם החדשות והחדשות הופכות טראשיות מתמיד – ואלו הם עשרת הסיפורים המטומטמים ביותר שסוקרו השנה.

10. אמיר חצרוני והכיסא הריק

הכל התחיל באשדוד. ליתר דיוק, בשידור חי של ערוץ "אונליין TV" מ"טוסט גן העיר" באשדוד, ב-2 במאי 2022. ליד שולחן מאולתר, ישבו שלושה אנשים – חן עשור, עיתונאית רשת חדשה, קובי "KS" סוויסה שמוכר בתור יבואן של מכונות גילוח לאיזורים רגישים בגוף, ופרופסור אמיר חצרוני – אולי גדול הפרובוקטורים של השנים האחרונות. השלושה ניהלו שיחה קצרה על… משהו, וזה נגמר בכך שחצרוני חטף כיסא בראשו – אירוע כואב, שהוביל לסאגה תקשורתית מטורפת. זה נגמר במעצר של קטין בן 16 בחשד שזרק את הכיסא, בהפיכתה של התמונה של חצרוני מחובק עם סוויסה למם אינטרנטי שהיה אהוב לשבועיים בדיוק, ואפילו בשיר משותף של סוויסה וחצרוני. כמה מטומטם? מאוד מטומטם.

9. רשות המיסים ואדיר מילר

אדיר מילר הוא אחד הקומיקאים המובילים בישראל, אבל איכשהו הסיפור הזה יצא מצחיק אפילו יותר ממנו: ב-21 בפברואר, 2022 התפרסמה בתקשורת ידיעה לפיה מילר יצטרך להחזיר סכום של 368 אלף שקלים שקיבל כמענק, בגלל ההופעות שבוטלו בתקופת הקורונה. הטענה היתה שהמענק לא היה על אובדן הכנסות, אלא על הוצאות. ידיעה שהוציאה את מילר בצורה מאוד לא טובה, והקומיקאי נאלץ להגיב (!) לרשות המיסים ולהסביר את המצב לאשורו. כמה מטומטם? בואו נגיד שעדיף שהוא היה מסביר את הפרסומת שלו למכבי.

8. איתמר גרוטו ו"האפון"

"הזמר במסכה" היא אחד הפורמטים החמודים שעלו בשנים האחרונות בטלוויזיה. תכנית פופית חמודה עם ארט מגניב, בכיכובם של שופטים כמו אופירה אסייג, צדי צרפתי וסטטיק ובן אל (לפני הפיצול). כמו בכל העיבודים של התוכנית בעולם, האורחים שהשתתפו בה היו לרוב סלבריטאים לשעבר – זמרים נשכחים, ספורטאים שגמרו קריירה, שמות נחמדים של אנשים לא יותר מדי חשובים. ולכן, ב-26 באוקטובר 2021 רבה היתה התדהמה כש"האפון" התגלה כלא אחר מאשר פרופסור איתמר גרוטו, מי שהיה המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ואחת הדמויות המזוהות עם המאבק בנגיף הקורונה. גם עידית מטות, שהשתתפה בעונה האחרונה של "רוקדים עם כוכבים", לא טמנה ידה בצלחת, אבל גרוטו הוא אולי הסמל המושלם לטשטוש שבין החדשות לבידור. מטומטם? מאוד מטומטם.

אפון? פאקינג אפון? איתמר גרוטו ב"הזמר במסכה"
אפון? פאקינג אפון? איתמר גרוטו ב"הזמר במסכה"

7. מיכל אנסקי, יעל בר זוהר והנידה

גם כאן, הסיפור מתחיל ברשתות החברתיות – ואולי גם נגמר שם. שורה של נשים מפורסמות – מי יותר ומי פחות – פצחו לפתע בקמפיין ספונטני-לכאורה, שבו הסבירו על חשיבות הנידה: הימנעות מיחסי מין במשך חודש, ובכלל שמירה על צניעות. אז איפה הקאץ'? הנה הקאץ': ב-4 ביולי 2022 נחשף בתכניתו של גיא פינס כי המפורסמות קיבלו כסף ממיזם בשם "שעשני אישה" על מנת לפרסם את הפוסטים – סכומים שנעים בין 20 ל-40 אלף שקל. אחר כך הגיעה ההתקפלות, מיכל אנסקי הסירה את הפוסטים ואפילו התנצלה, אבל בסופו של דבר זו היתה עוד סאגה מטומטמת לחלוטין – כולל השילוש הקדוש, כסף, מפורסמים ורשתות חברתיות. ברוך שלא עשני מטומטם.

געגועים למי? לקדוש ברוך הוא? מיכל אנסקי ב"מאסטר שף"
געגועים למי? לקדוש ברוך הוא? מיכל אנסקי ב"מאסטר שף"

6. דני רופ והחגורה

דני רופ מופיע בחיינו כבר לא מעט שנים – מהימים שבהם פרץ כחזאי של המדינה בערוץ 1, דרך מעבר מתוקשר לערוץ 2 (ואחר כך גם לערוץ 10), ובאמצע שלל תכניות שהגיש מסוגים שונים לאורך שלושת העשורים האחרונים. אבל רגע אחד הכניס אותו שוב לתודעה – זה קרה ב-3 בנובמבר 2021, כשהגיש את תכנית הבוקר של "רשת" יחד עם רותם ישראל. במהלך אחד האייטמים, שעסק בקעקועים, רופ ניסה לספר בדיחה שבה נגע באבזם החגורה שלו, כדי כביכול לחשוף היכן יש לו קעקוע. רמיזה מינית בשמונה בבוקר בטלוויזיה, מה כבר יכול להשתבש? ובכן, הכל – רופ הושעה משידורים ישירים, חטף אש ברשתות ובגדול נעלם מהרדאר – בעצם, מכ"ם הגשם – מאז (וכבר כמעט שנה עברה). אז מה יותר מטומטם – המעשה או התגובות? לשיקולכם.

5. עדן בן זקן והביקיני

21 ביוני, 2022. אם תרצו, זו היתה הסנונית שמבשרת את בוא הקיץ – עונה שבה החום עולה, והאיי.קיו נופל מתחת לרצפה. הכל התחיל מזה שהזמרת עדן בן זקן פרסמה תמונה באינסטגרם בה היא מחזיקה את בנה התינוק כשהיא לבושה בביקיני. לכאורה תמים, בפועל? מהומת אלוהים. מאות תגובות הושלכו לעברה, חלקן אלימות ממש, בטענה ש"היא לא מכבדת את עצמה". בלחץ התגובות, בן זקן אפילו מחקה את הפוסט הממש תמים הזה. חושבים שזה נגמר שם? תחשבו שוב, כי בחלק השני של המהומה הגיעה תגובת הנגד – "קמפיין הביקיני", שנגמר בהופעה מתוקשרת של פאולה רוזנברג בתכנית הבוקר "פאולה וליאון", במה שכונה "מצעד התעוזה". איך שלא תהפכו את זה, מאיזו זווית של הביקיני שלא תסתכלו, מטומטם אחושילינג.

4. אתי כרייף ואלוהי המוסר

לא, זו לא שם של להקת מטאל שעלתה בערב רוק חובבים בקיבוץ הקרוב לביתכם. זה התחיל ב-27 בינואר, 2022, כאשר כרייף התראיינה לעמרי אסנהיים (הנפלא) ב"עובדה", ובו סיפרה על חלקה בפרשת "מין תמורת מינוי" – הפרשה במסגרתה, על פי החשד, אפי נווה שהיה ראש לשכת עורכי הדין מינה אותה לשופטת תמורת טובות הנאה מיניות שהגיעו מנגד. הראיון של כרייף, ממנו יצא בעיקר המשפט "מי אתם, אלוהי המוסר", הפך אותה לגיבורה לרגע – כוכבת פאנלים בכל מקום אפשרי ואפילו מועמדת לרשימת הליכוד (בסוף האופציה הזו ירדה מן הפרק). איך בסינק אחד הופכים מחשודה בפלילים למי שיכולה להיות מחוקקת? את התשובות אפשר למצוא במדינה המטומטמת והנפלאה שלנו.

3. עומר אדם וההופעה הקצרה

עומר אדם הוא, לכל הדעות, ה-כוכב של התקופה. הזמר, שמסוגל להפיל כל אתר הזמנות כרטיסים במחי יד, חטף לא מעט אש בגלל אירוע ביזארי לחלוטין: אדם הופיע בפארק הירקון ב-15 ביולי, 2022, ואחרי שהקהל שילם מאות שקלים כדי להיכנס, הוא החליט שנמאס לו וירד אחרי שעה בלבד מהבמה. סאגה מטורללת לגמרי שנגמרה בתגובות זועמות, ובשתי הופעות "פיצוי" שהעניק לקהל שבהן הצליח להשלים את החסר. זו לא תהיה ההופעה האחרונה של אדם במצעד הזה. למעשה…

2. הכלה, המחשוף והזמר הנבוך

הפעם עומר אדם יהיה בתפקיד סביל לגמרי – כי אם תרצו עוד המחשה לעולם המטומטם שלנו, הנה היא. זה הסיפור של מורן בן אסולין, שחגגה את יום חתונתה בצורה קצת… לא שגרתית. בן אסולין שתתה כוסית אחת או שתיים (האימה! האימה!) ועלתה לבמה כשהיא רוקדת ומאושרת יחד עם אדם, תוך כדי צעקות משונות לעבר הקהל. בקיצור, לא החתונה הכי מוגזמת שראיתי בחיי. איפה הקאץ'? תכירו את הרשתות החברתיות, שמיד לקחו את האירוע והצליחו לסובב אפילו אותו דרך הפריזמה המנג'סת ביותר, "כן ביבי לא ביבי". בבת אחת, בן אסולין הפכה לסמל של מצביעי הליכוד, הצ'חצ'חים, הביביסטים, הצ'אחלות – תקראו לזה איך שתרצו – וכל זה, כשלצידה עומר אדם שהופיע בחתונה והיה די נבוך מכל הסיטואציה. מטומטם? אולי פחות מטומטם ויותר מייאש.

1. הדר מוכתר וה…. הדר מוכתר

כי אם רציתם את הסמל השנתי לרמת השיח בישראל – תכירו את הדר מוכתר. צעירה בת 20, כוכבת טיקטוק שהפכה לסמל מטעם עצמה למאבק ביוקר המחייה. עד כאן הכל בסדר גמור: לא מעט אנשים מסתובבים עם תחושה שאכפת להם. אבל כאן הגיע הרגע שבו מוכתר החליטה לקחת צעד קדימה וממש לרוץ לכנסת (למרות שהיא בת 20 ולא יכולה, חוקית, להיבחר לכנסת), להמשיך את ההפגנה בדרכים אחרות (גם אם אין לה ממש תשובות מה עושים ובטח לא איך עושים את זה מהכנסת), ובעיקר לשדר תחושה ברורה של פופוליזם כל כך נטול עומק שהוא מרגיש כמעט כמו סאטירה. פעם, הדר מוכתר היתה מתחבאת בעומק הלופ של תשדירי הבחירות, איפשהו בין עזרא טיסונה לרב יוסף בא-גד. היום היא כוכבת תקשורת. כי הכל מטומטם.