המכות בקניון רמת אביב: למה נשפך דם על כפכפים מכוערים? קבלו הסבר

כפכפי YEEZY. כן על זה הלכו מכות. מתוך האתר הרשמי של אדידס
כפכפי YEEZY. כן על זה הלכו מכות. מתוך האתר הרשמי של אדידס

מאז שנכנסו לחיינו הסניקרס של ג'ורדן התחום מבעבע כשכל דגם שיוצא יכול להימכר עם רווח תוך זמן קצר מאוד, למשל - הכפכפים החדשים של קנייה ווסט. מתברר שיש מי שמוכן לקבל כמה אגרופים בשביל זה

מה הקשר בין כפכף מגומי, מולטי-טאלנט אדיר ושוק שמגלגל למעלה מעשרה מיליארד דולר בשנה? אתם אולי לא יודעים, אבל הצעירים שהלכו מכות עד זוב דם בקניון רמת אביב יודעים יופי.

כל מי שהשקיע במניות יודע שאם קונים מנייה חמה לא מסתכלים על כמה היא תהיה שווה עוד חמש דקות, אלא לוקחים הימור מושכל ומנחשים כמה היא תהיה שווה בעתיד. אבל אם הייתי מבטיח לאותו משקיע שבדיוק בעוד חמש דקות הוא יוכל לקבל את הרווח הזה – למישהו יש ספק שהוא לא ייקח? עולם הנעליים או ה״סניקרס״ של 2022 הוא בדיוק כזה, או יותר נכון עולם ה״סניקר ריסייל״ (המכירה החוזרת).

מאז אותה נעל ראשונה שזכתה להטבלה בשם ״סניקר״ – היא הנייקי אייר ג׳ורדן 1 שיצאה בשנת 1985 וננעלה על ידי האחד והיחיד מייקל ג׳ורדן בליגת הכדורסל האמריקאית – עולם הסניקרס השתנה מקצה לקצה. אפילו נעל שיוצאת בכמויות גדולות במיוחד ובמחיר גבוה כשלעצמו (ג׳ורדן 1 נמכרת בחנויות במחיר התחלתי של כ-799 שקל) – יכולה להימכר לאחר כמה שעות בלבד במחירים של כ-1,200 שקל ויותר.

אבל סדרת אייר ג׳ורדן שנמצאת תחת המותג נייקי אינה המשתתפת היחידה בעולם הריסייל. במותג המתחרה ״אדידס״ מיוצרת סדרת הנעליים המוצלחת העונה לשם YEEZY על שם המייסד והבעלים קנייה ווסט. ווסט, ראפר, פרפורמר, אמן, יוצר או אפילו ״גאון״ או ״אלוהים״ אם תשאלו אותו, הוא הלב הפועם מאחורי המותג המצליח, ונראה שזה עובד לו, אבל ממש. המותג YEEZY הרוויח כ-1.7 מיליארד דולר רק בשנה האחרונה כשנעליי המותג ייזי נמצאות במקום השישי בנתח השוק שלהן בשוק הריסייל. לא רק זה, אחד מדגמי המותג, ה-YEEZY 350 הגיע למקום השני מכל הדגמים בשוק הריסייל.

אבל ההצלחה של אדידס וקנייה עם YEEZY היא לא כזו פירית. אם נצלול טיפה לדפי ההיסטוריה של קנייה ווסט, נראה שלפני שהתחיל את הרומן הנוכחי שלו עם אדידס, הוא פלרטט או בעצם קיים מערכת יחסים שלמה עם אותה נייקי, איתה יצר את דגמי הAIR YEEZY, זוגות שעד היום המחירים שלהם נושקים לכמה אלפים טובים של דולרים ואין אספן נעליים שלא היה שמח רק להריח אותם, כי להחזיק אותם ביד זה מסוכן מידי שמא יהרסו.

גו ווסט. קנייה ווסט. צילום: GettyImages
גו ווסט. קנייה ווסט. צילום: GettyImages

אז מה בין כל זה ולמכות שהתרחשו בכניסה לסניף פוטלוקר ברמת אביב? שבאותו סניף התבצעה השקה של זוג חדש מבית היוצר של קנייה ווסט – ואם יש דשא, יש משחק. אז מה עם ספציפית בדגם הזה הרווח הוא אולי רק כ-100-150 שקלים? בסך הכל שווה לחטוף בשביל זה אגרוף לפנים.

בבניין קנייה ווסט ננוחם, או בזוג חדש של YEEZY לכל הפחות.