מסעדה לבנונית כשרה תיפתח בנמל תל אביב

לידיעת הקורא אנטואן לאחד: מסעדה לבנונית כשרה תיפתח במבנה היסטורי לשימור ביריד המזרח. ביירות מעולם לא הייתה קרובה יותר

הלבנונית בנמל (צילום: אנטולי מיכאלו)
הלבנונית בנמל (צילום: אנטולי מיכאלו)
14 ביוני 2015

מזימות בינלאומיות, תעלומה מסתורית ומנות גדושות של נוסטלגיה – אלה נתוני הפתיחה של הלבנונית בנמל שתיפתח בשבוע הבא במתחם יריד המזרח, צמוד לגלידה מונטנה. נראה שברוך בן הרוש, בעל המקום, מודע לגודל האוצר שהוא חולש עליו. בן הרוש הסתובב עד היום בצפון הנינוח של העיר כשבבעלותו בית הקפה הוותיק גימל ברמת אביב ג' וקפה ארלוזורוב (וגם רגעים מתוקים, אבל זה כבר מחוץ לעיר). בלבנונית הוא מתכנן ליצור חוויית בילוי מסוג שונה לגמרי: כיסאות ושולחנות גן מתכתיים צבעוניים יפוזרו ברחבה החיצונית, והמסעדה תפעל מתוך ביתן לבנון ההיסטורי שנחנך ביריד המזרח בשנת 1936 על ידי ממשלת לבנון. המטרה של בן הרוש היא לתת ביטוי למטבח המפואר הזה, ששילב בעבר בין טכניקות הבישול של המטבח הצרפתי הכובש לבין עושר חומרי גלם מרהיב, במקום ליפול לתוך מלכודת החומוס־צ'יפס־סלט.

המבנה המעוגל של המסעדה כמעט לא שופץ בשל שימור מחמיר. חזיתו מורכבת מתבליט המתאר את המבנים העתיקים שנתגלו בעמק בעל בק שבלבנון, ומתברר שבמשך עשרות שנים היה התבליט חבוי בהמולה של מוסך אריה עד שהתגלה. כחלק מתהליך השיקום של התבליט היה צריך לפתור את התעלומה מי האמן שיצר את התבליט. ספוילר: תחקיר מקיף העלה שזה הפסל אהרון פריבר.

התפריט של הלבנונית בנמל כולל את הקלאסיקות: מחמר כרע עוף על לאפה (75 ש"ח), מנסף כבש על אורז עם בשר טחון ושקדים (75 ש"ח), מקלובה פרוסות חציל, תפוחי אדמה, עגבנייה, בצל, צנובר ושקדים (75 ש"ח), סינייה עגל בטחינה (59 ש"ח), מדפונה דג אמנון בתבשיל עגבניות חריף (69 ש"ח), פלטת ממולאים (52 ש"ח), ארוחת טעימות (126 ש"ח לסועד) וכמובן גם קינוחים כגון סיגר פיצוחים מבצק פילו. הרבה זמן העיר הזאת מחכה ללבנונית ראויה, נחזיק אצבעות שיהיה טעים טילים.

למסעדה לבנונית בנמל