לרציניים בלבד: כך תאמצו את הלייף סטייל של טרנטינו

מערכת היחסים בין דניאלה פיק לקוונטין טרנטינו ממשיכה לעשות לנו טוב על הנשמה. לרגל ביקורו הנוכחי בישראל, קבלו טיפים שיעזרו לכם לאמץ את הסטייל של הבמאי הנהדר

קוונטין טרנטינו. צילום: Gettyimages
קוונטין טרנטינו. צילום: Gettyimages
17 בינואר 2017

משפחת פיק ממשיכה למצב את עצמה בתור עמוד התווך של התרבות בישראל: קודם צביקה עם מוזיקה בלתי נשכחת, אחר כך האחיות פיק עם פופ ישראלי במיטבו, ועכשיו מערכת היחסים בין דניאלה פיק לקוונטין טרנטינו שעושה לנו טוב על הנשמה וגורמת לנו לגרגר באהבה. בימים אלה, מבקר הבמאי האהוב את זוגתו ושוהה בתל אביב. נישאים על אדים אחרונים של פאסון, החלטנו לא לעקוב אחריו אבל מה שכן, הכנו מדריך סולידי שיסביר לכם איך לאמץ את הלייף סטייל של טרנטינו בישראל. או בחו"ל. או בכל מקום. אמריקה!

כתבו בכתב יד

נכון, בתל אביב כל אחד בדיוק כותב את הסדרה שלו/מערכון הרשת שלו/סרט הגמר שלו, אבל אם אתם רוצים לעשות את זה בסטייל של טרנטינו, אתם מוזמנים להיכנס לקרביץ הקרוב לבית מגוריכם (אפשר להתפשר על מקס סטוק), לרכוש דף ועט, ולהתחיל לכתוב. כן, באולד פאשן. טרנטינו טוען שאת כל סרטיו הוא נוהג לכתוב על דפים בכתב יד ורק לאחר מכן לשכתב אותם. אנחנו בוחרים להאמין לו כמובן. היתרון: אתם יכולים לכתוב בכל מקום בלי להיסחב עם לפ טופ. החיסרון: היתכנות גבוהה לכאב קל במפרקים.

קנו חליפה+תקליט של אלביס

המלך מממפיס הוא אחד מהאמנים האהובים על טרנטינו, ואם להיות מדויקים, הבמאי השובב מכנה אותו "האליל שלי". אם יש לכם בלורית, זה הזמן להפגיז אותה בג'ל, לשים לכם ברקע את התקליט The Sun Sessions ולהיכנס לוייב. "כשהייתי קטן, הקול של אלביס נשמע לי כמו קול האמת. אני לא בטוח מה זה אומר, אבל הקול שלו… הוא פשוט טהור". אנקדוטה חביבה: בתחילת הקריירה, טרנטינו שיחק כניצב ב"בנות הזהב" בדמותו של אלביס. לימים התפאר כי כל שאר הניצבים היו עם חליפות שקיבלו מההלבשה על הסט אבל הוא הגיע עם חליפה אורגינל מהבית. "עזבו את התקופה של ווגאס, אם אתם מעריצים אמיתיים של אלביס, אתם לא אוהבים את תקופת ווגאס. כניצב הייתי אלביס לפני שהוא מכר את עצמו, זה הכי טוב".

תטחנו מערבונים, עדיפות לכאלה עם פסקול של אניו מוריקונה

סרטים שילמדו אתכם על החיים, מתוך ז'אנר שמעולם לא איבד את זוהרו, לצד כל התהפוכות התמטיות שעבר. והמוזיקה? מלאכת מחשבת בפני עצמה. תענוג צרוף.

התניידו עם רכב שאינו סולידי בעליל (והסתכנו בביצים לשמשה ככל הנראה)

זוכרים את הפוסי ווגן, הרכב המופלא מ"קיל ביל", זה שאומה תורמן נמלטת איתו לחופשי? ובכן, את הרכב הזה בחר טרנטינו לקחת הביתה, למרות שהוא בכלל לא חובב גדול של מכוניות ובאופן כללי לא מבין מה האובססיה סביב הכלי הזה "שכל המטרה שלו זה פשוט לקחת אותך ממקום למקום". קחו בחשבון שאינכם טרנטינו ונסיעה ברחובות תל אביב עם רכב שכתוב עליו "פותמוביל" (בתרגום חופשי), בהחלט עלול לגרור תגובות זועמות ואולי ביצה או שתיים לכיוונכם הישיר. ודי בצדק האמת. יש דברים שרק לטרנטינו מותר, ורק בקליפורניה הם סבבה. בתל אביב תוכלו להסתפק במדבקה נחמדה על הבייק(סיקל).

קבלו ניחוחות באהבה+שבו בשורה 3 בקולנוע

אם יש משהו שחשוב לטרנטינו אצל בנות זוג זה שהן יקבלו את ריח הגוף שלו. "לאנשים יש ריח טבעי, ואם יש לה בעיה עם הריח שלי, זה די ההתחלה של הסוף. פעם מישהי אמרה לי שהיא אוהבת את הריח הטבעי שלי וזה היה הדבר הכי רומנטי שאי פעם אמרו לי". לנו אין ספק שיש לו ריח של גור ואגב, הדבר הנוסף שטרנטינו מחבב – בחורה שמתיישבת בשורה שלישית בקולנוע.

התפרעו עם דגני הבוקר

הידעתם? טרנטינו מאוד מעריך ומחבב דגני בוקר כיוון שהכי קל בעולם להכין אותם ויש להם טעם גן עדן. הסוג האהוב עליו (ועל עוד מיליונים רבים של אנשים בעולם) הוא כמובן קפטן קראנץ'. מעניין/מחריד לחשוב מה יקרה אם טרנטינו יתקל ב"קינמונים" או "דלי פקאן".

האמינו בעצמכם

אם תחכו שמישהו יעשה את זה עבורכם, אז חבל. אחת התכונות הנהדרות של טרנטינו היא כמובן היכולת לבטוח בעצמו ובשיקול דעתו, מה שהיה קריטי בתחילת דרכו כקולנוען שלא עבר "הכשרה מסודרת" (היום זה לגיטימי, בניינטיז זה עוד היה סיבה להתנשא על יוצר. יופי דור ה-X, חבורה של דאונרים). "כשנכנסתי לתעשיית הקולנוע הייתי בהלם מכמה מעט אמון אנשים מפרגנים לעצמם", סיפר טרנטינו, שכידוע כותב בעצמו את כל התסריטים לסרטיו. "אנשים כותבים תסריט ואז מביאים אותו לעוד שלושה אנשים לקרוא ולחוות דעה. לי יש דעות מאוד מוצקות תמיד".

החזירו עטרה ליושנה עם משחקי קופסה

אוקי, משחקי קופסה זה השיט ומי שלא אוהב מונופול, לא אוהב את החיים. אגב, אם יש בקהל אנשים שזוכרים את המשחק האגדי "לגמור ת'חודש", הם מוזמנים להגיב לנו פה למטה ולזכות בתהילת עולם. בכל מקרה, גם טרנטינו קרוע על משחקי קופסה ויש לו אוסף די רציני של כאלה, עם דגש על משחקי וינטג' שקשורים בסדרות טלוויזיה ישנות.

נשים –שימו גז ומי שלא טוב לו יום טוב לו

ג'קי בראון, ביאטריס קידו, שושנה דרייפוס. תיזהרו לא לעצבן אותנו למה זה יבוא לכם בהפוכה. ליידיז, קחו השראה אנד גו גט איט! Pussy Society!

כחול הוא הצבע החם ביותר

בכל גוון, בכל אירוע, בכל תצורה שהיא וסגרתם את הפינה.