בילינו עד השעות הקטנות עם אור בירון, מנהלת סושיאל המתמחה בחיי הלילה

היא יצרה לעצמה מקצוע המשלב בין דיי-ג'וב קלאסי לאהבה לחיי הלילה, והיא נהנית מכל רגע: "אי אפשר להתווכח עם עבודה שבחלקה זה לצאת לשתות ולעשות כיף עם חברים"

אור בירון (צילום: תמיר דוידוב)
אור בירון (צילום: תמיר דוידוב)
1 באפריל 2019

23:00 אור בירון (30) יצרה לעצמה מקצוע המשלב בין דיי-ג'וב קלאסי לאהבה לחיי הלילה של תל אביב. בעבודה שלה היא חייבת להיות עם היד על הדופק, אחת שיכולה לעבוד כל היום על המחשב לבד – אבל עדיין לצאת לבילוי טוב באמצע השבוע. היא התחילה עם רדיו EPGB לפני כחמש שנים כאשר הציעה להם לעשות אינסטגרם, כשמקצוע ניהול הרשתות החברתיות עוד היה בחיתולים. משם הכל התחיל להתגלגל ובמהרה הפכה למנהלת סושיאל בנישת הלילה והלייף סטייל במשרה מלאה. "אומרים שאחרי גיל שלושים אתה לא מרחיב את מעגל החברים שלך", היא צוחקת ולוקחת שלוק מהקוקטייל שלה. "כשעובדים במקומות שמושתתים על פאן ובילוי, קשה שלא להכיר את הטבע האמיתי של אנשים".

00:00 היא יודעת הרבה על מאחורי הקלעים של הלילה. היא רואה איך הקהל משתנה, איך סף הגירוי שלו עולה משנה לשנה, איך חייבים לרגש אותו עם תוכן. רק מוזיקה טובה כבר מזמן לא מספיקה. יש לה ידע של בעלת מועדון, על אף שהיא אינה כזאת. היא לא רומנטיקנית באשר לאפשרות לפתוח מקום משלה "המשולש 'משטרה-עירייה-מקומות' הוא אחד מהקשים להתמודד איתו. אני באמת מעריצה את בעלי הברים שממשיכים להרים את הראש ואת תרבות הלילה כאן". הטלפון שלה לא מפסיק לרטוט במשך הערב, הוואטסאפ מתפוצץ מהודעות – אבל לאור זה לא מפריע. היא רגילה לתובענות של העבודה.

אור בירון (צילום: תמיר דוידוב)
אור בירון (צילום: תמיר דוידוב)

01:00 את לקוחותיה כולם מכירים: פסטיבל גראונדד השנתי, בית מעריב, סליפרס, אוזן בר, רדיו EPGB, ליין המסיבות אנינומיס, מחאת הנשים הארצית, פסטיבל הקולנוע "לסבית קטלנית" – והרשימה עוד ארוכה. חשוב לה לשלב פמיניזם בעבודה שלה, לראות עוד נשים בעמדות מפתח בלילה. "לעבוד מול נשים בלילה זה אחרת, בקטע טוב". אין כזה דבר בלי "תודה" או "בבקשה". לא דורשים, מבקשים בנימוס. הם גם לא תענה באמצע הלילה או בשישי בערב. "אם אמא שלהם לא חינכה אותם – אני אחנך".

אור בירון (צילום: תמיר דוידוב)
אור בירון (צילום: תמיר דוידוב)
אור בירון (צילום: תמיר דוידוב)
אור בירון (צילום: תמיר דוידוב)

2:00 היא ממשיכה לדרינק בפיי, כי בסליפרס עוד מוקדם מדי. היא אוהבת את הווייב הלא מחייב של הפיי, הישיבה תחת כיפת השמיים. "בלילה אנחנו קצת באווירת 'סופר סייז מי' ואנשים עלולים לאבד את עצמם. ישנה יריבות בין הפקות ואפשר לראות באופן ברור תחרות למי יש יותר גדול, מי הביא את הדי.ג'יי הכי גדול, ההפקה הכי מושקעת, הקהל הכי יפה. כל אחד רוצה להוציא את העיניים לאחר, זה מזכיר לי קצת את הטורטלים". היא ממשיכה לסליפרס, אנה הלטה מנגנת היום. גם הסליפרס לקוח שלה והיא מרגישה כאן בבית. "אי אפשר להתווכח עם עבודה שבחלקה זה לצאת לשתות ולעשות כיף עם חברים".

גו טו אאוטפיט: החוק הראשון הוא שיהיה לכם נוח. החוק השני שיהיה לכם סטייל נטול חוקים ובולט
מקום בילוי אהוב: לרקוד בסליפרס, לקשקש עם חברות בפיי, לנשנש בבאנה
טרנד שחייב לעוף מחיי הלילה: מערכי כניסה אנטיפתיים – זה היה מגניב לפני עשור
ז'אנר מוזיקלי מועדף: נאמנה לעולמות הרוק אבל נהנית מאלקטרוני וטכנו