פרסי האוכל 2018: המארחים הביתיים הטובים ביותר בתל אביב

אירוח ביתי הוא הטרנד החדש לבילוי ערב שהוא לא רק ארוחה במסעדה, אבל איך בוחרים בין כל הארוחות? אלו הם שמונת המארחים הביתיים המצטיינים של השנה

22 בנובמבר 2018

כל מי שמחפש בילוי שהוא יותר מאשר רק ארוחה במסעדה מוצא בשנים האחרונות את המארחים הביתיים, שמספקים לא רק אוכל טעים ומעניין אלא גם חווית מפגש עם אנשים זרים שחולקים איתנו את אותה אהבה לאוכל טעים ולאלכוהול. יש המון מארחים מכל הסוגים, אבל אלו שמונת המצטיינים של השנה.

KOMATA – רנן ודניאל בלומנרייך / יפני 

הארוחה הביתית של רנן ודניאל היא הדבר הכי קרוב ליפן שיש בישראל. ההקפדה על חומרי הגלם, ובעיקר הדגים, העדינות של הטעמים, האירוח המוקפד והאווירה השקטה הם כולם כליל השלמות היפנית ואם כל מה שאתם מכירים מהמטבח הקסום הזה הוא סושי, תהיו מוכנים להרפתקה אמיתית ומרתקת.

עינת ואור / ישראלי

דלת כחולה גדולה תוביל את האוכלים אצל אור ועינת אל תוך חלל יפואי קסום עם תקרות גבוהות וקשתות אבן עתיקות. טעים להכיר: אור, קונדיטורית ומנהלת מסעדה; עינת, שפית עם ניסיון של 15 שנה בלונדון (בין השאר אצל גורדון רמזי) ובתל אביב במיטב המסעדות. יחד הן בנו תפריט שמבוסס על פירות ים ודגים מהדגה הטרייה של יפו וליקטו את ירקות העונה הטריים מהשוק. השולחן הארוך והערוך בקפידה לא ישאיר אף אחד מהאורחים אדיש ובספק אם מישהו ירצה לקום אחרי הקינוח.

My Thai Kitchen – לי מלילי / תאילנדי

עם אילן יוחסין יוקרתי כמו של לי מלילי, הבת הבכורה שי יריב ולק מלילי מבית תאילנדי, הציפיות לארוחות שהיא מכינה יחד עם בן זוגה או פדטי (שעובד גם בבית תאילנדי) גבוהות, והן כולן מתממשות. תשכחו מפאד תאי ותתחילו להתרגל למנות קצת יותר מסורתיות ופחות מוכרות כמו כדורי לוק שין משרימפס ודגים וצ'יפס שרימפס, יחד עם אלכוהול תאילנדי שיעשה לכם שמח.

לי מלילי (צילום: שלומי יוסף)
לי מלילי (צילום: שלומי יוסף)

ברנע שלס / מטבח שף עונתי

הבנות אוהבות אוכל – קרן ויעל / ים תיכוני – בדייט הראשון שלהן מצאו את עצמן הבנות במסעדת דגים ופירות ים, מתענגות על צלחת אויסטרים וכמה (וכמה) סיבובי מרגריטות. משם הדרך לחיים משותפים ולמטבח משותף הייתה קצרה. בדירת הגג היפיפיה שלהן במרכז תל אביב מארחות הבנות ארוחות רבות-משתתפים שהמשותף להם הוא יצר סקרנות והרפתקנות לצד אהבה לאוכל טוב והרבה אלכוהול. קרן מפגינה את אהבתה הגדולה לטעמים עזים ורעננים, הרבה עשבי תיבול וגיחות למטבחי הים התיכון; ואילו יעל מוציאה מתחת ידיה לחמים ומאפים חושניים וקינוחים מושחתים.

 

ליאור משיח / קונדיטוריה ומאפים

הבראנץ' שעורכת בביתה הקונדיטורית ליאור משיח הוא החלום הרטוב של כל חובב פחמימות באשר הוא. אחרי דרינקים של פתיחה מתחילים לזרום אל השולחן באגטים, חלות, סקונס ועוד מאפים, עליהם אפשר למרוח רק דגים מלוחים, ממרחים, אנטיפסטי ועוד מאכלים שווים. אחריהם מגיעים גם קישים, סלמון, מקושקשת ועוד הפתעות, לפני הבליץ הסופי של העוגות והמאפים המתוקים לקינוח. נשאר לכם עוד אוויר? סימן שיש מקום לעוד ביס של עוגת שמרים עם שוקולד.

מיה ויונתן / צרפתי-איטלקי משוגע

ביום רביעי בערב מתחילים להריח את סוף השבוע וההפתעות שהוא מביא איתו. לכן אפשר להבין את החיוך על פני כל מי שנכנס בפתח דלתם של מיה ויונתן – שף ושף־קונדיטורית שהם גם בני זוג. הלוקיישן מרשים כשלעצמו: דירת סטודיו יפהפייה באזור השוק היווני ביפו, מעל סמטה קטנה ושקטה בקרבת שוק הפשפשים. מהמטבח הפתוח עולים ניחוחות מפתים והשולחן ערוך בכלי חרסינה רומנטיים ובנרות. כדי לשבור את הקרח עוד לפני שהוא נוצר מקבל כל אורח כוס יין אדמה סוביניון בלאן 2016 צונן ופירותי, המשקה המושלם להפיג בו את החמסין המפתיע.

ארוחת ה-EatWith של מיה ויונתן. צילום: פרדי מולי
ארוחת ה-EatWith של מיה ויונתן. צילום: פרדי מולי

און משען / מעבדה קולינרית

אחרי שבע שנים בהן טייל בעולם, עבד במקומות נידחים ואכל את כל מה שיש לאדמה ולים להציע, החליט און משען (אורבנו) להתחבר דווקא למטבח המולקולרי. את המטבח הוא הפך למעבדה, ואת הלופט המרווח שלו בפלורנטין לחלל אירוח. משען, שהחוק "זה חייב להיות טעים" מלווה אותו בכל ארוחה, מזמין את האורחים שלו למסע קולינרי-מדעי באורך שלוש שעות.

און משען. צילום: סיוון מולכו
און משען. צילום: סיוון מולכו