המגלשה הארוכה בעולם וכל מה ששווה לעשות בלונדון הקיץ

המשך קורותיו של הילד שנשאר בחיים, תערוכה של אמן שנוי במחלוקת ועוד דברים שלא כדאי לפספס בביקור בלונדון הקיץ

התערוכה WOW של ג'ף קונס
התערוכה WOW של ג'ף קונס

הארי פוטר

הקוסם הממושקף חוזר, ובגדול. אחד האירועים התרבותיים הגדולים של הקיץ הזה (אם לא של השנה, העשור, המאה, המילניום) הוא המחזה "הארי פוטר והילד המקולל חלקים 1 ו־2" שיעלה בווסט אנד ב־31 ביולי. רשמית, מדובר בהרפתקאה השמינית בסדרה של ג'יי.קיי רולינג והסיפור ממשיך בדיוק בנקודה שבה הסתיים "הארי פוטר ואוצרות המוות".

מ־40 ליש"ט, כרטיסים באתר

הארי פוטר והילד המקולל. צילום: צ'רלי גריי
הארי פוטר והילד המקולל. צילום: צ'רלי גריי

פסטיבל סופרנטורל

לונדונים מעודכנים שמאסו בפסטיבלים המסורתיים שהפכו למפלצות מסחריות יקרות, פונים בשנים האחרונות על רקע הנופים הפסטורליים של אוקספורדשייר (שעה ורבע מלונדון) שמארח אמנים ומוזיקאים עולים. השנה מומלץ במיוחד לתפוס שם את טריו הבנות באס ג'אן, שאותו מובילה הבסיסטית ונגנית הנבל סארפינה סטיר, בת טיפוחיו של ג'ארביס קוקר.

5.8־7.8, 85 ליש"ט

לפרטים נוספים

דיוויד הוקני ברויאל אקדמי אוף ארט

אחד האמנים הכריזמטיים בממלכה חוזר לרויאל אקדמי עם תערוכה אינטימית שמוקדשת לפורטרטים חדשים או מוכרים פחות של חברים ובני משפחה. מומלץ להזמין כרטיסים מראש וגם לא לפסוח על תערוכת הקיץ הגדולה של הרויאל אקדמי, המציגה עבודות של מיטב חברי האקדמיה המפורסמים בצד הגשות מהקהל הרחב, שנאצרה באופן מוצלח במיוחד השנה.

מ־2.7, 11.5 ליש״ט

לפרטים נוספים

דיוויד הוקני ברויאל אקדמי. צילום: Getty Images
דיוויד הוקני ברויאל אקדמי. צילום: Getty Images

הקרנבל של נוטינג היל

אף שמדובר באירוע שהחל את דרכו ב־1964, מסיבת הרחוב האדירה הזאת מצליחה מדי שנה להחדיר רוחות של רייב ג'מייקני בשכונה שהפכה כבר לפני יותר מעשור למעוז יאפי על גבול האוליגרכי. מומלצות במיוחד הן מסיבות סוף היום במועדון בנוטינג היל ארטס קלאב ודוכני אוכל הרחוב הג'מייקני, בייחוד המאולתרים שבהם.

28.8־29.8 ברחבי שכונת נוטינג היל

צ'אטסוורת' רוד מרקט

היה כאן שוק חזק בשנות ה־30 שהלך וגווע עם השנים עד שנסגר סופית ב־1990. ב־2010, לדרישת תושבי השכונה, השוק נפתח מחדש ומאז הוא עובד בכל יום ראשון. אפשר למצוא פה אוכל מעולה, מעצבים צעירים, מקומיים ומעניינים ופארק ציבורי במרחק הליכה.

כתובת: chatsworth road

לפרטים נוספים

לבקר באגף החדש של הטייט מודרן

האגף החדש של אחד המוזיאונים והבניינים האהובים בלונדון ייחשף השבוע, ועוד לפני שזה קרה הוא סופג לא מעט ביקורת, באופן שמעלה כמה זיכרונות לפתיחת האגף החדש במוזיאון תל אביב שעמו הוא חולק אפיל עתידני. כך או כך מדובר בהרחבה משמחת לאתר שהוא תחנת חובה בכל ביקור בלונדון, בין שהוא הראשון ובין שהוא ה־21.

לפרטים נוספים

לרדת במגלשה הארוכה בעולם

המבנה האדום המפותל שיצר האמן אניש קפור עבור הפארק האולימפי של לונדון ב־2012 הפך לאחד מסימני ההיכר של המשחקים. הקיץ, לכבוד העברת הלפיד לריו, הוסיף לו האמן הבלגי קרסטן מגלשה חללית שהוכתרה כארוכה ביותר בעולם. ביום יפה מומלץ לשלב עם סיור בפארק האולימפי שבו גם שוכן המרכז האקווטי שעיצבה זאהה חדיד, ולהימנע בכל מחיר מקניון ווסטפילד האיום, הגרסה הלונדונית לקניון הזהב.

מ־29.6, 5־10 ליש"ט

לפרטים נוספים

המגלשה הארוכה בעולם. צילום: Getty Images
המגלשה הארוכה בעולם. צילום: Getty Images

ללכת לתערוכה NOW של ג'ף קונס

אחד האמנים החשובים, המעניינים והקונטרוברסלים ביותר שפועלים כיום בעולם, שאנחנו חושדים שמסוגל להפוך כל חפץ לכלב פודל בכוח המחשבה. בתערוכה שנפתחה במאי האחרון בגלריה של דמיאן הרסט, ניופורט, הוא מסכם 35 שנות יצירה. תביאו בלונים.

לפרטים נוספים

התערוכה NOW של ג'ף קונס
התערוכה NOW של ג'ף קונס