המדריך לחמומת המוח

מה עושים עם כל הכעסים? כך תתמודדו עם התסמונת הקדם וסתית (PMS)

כעס. איור: נעם וינר
כעס. איור: נעם וינר
2 באוקטובר 2014

תזונה ופעילות גופנית

כמעט כמו כל דבר בחיים, אפשר לפתור גם את הרצון לדרוס את החבר או לדקור את אימא בעזרת תזונה וספורט. כדאי להימנע מקפאין ומאלכוהול בתקופה המדוברת ולהרבות בפעילות גופנית שמאזנת את ההורמונים ועוזרת להרים את רמת הסרוטונין.

שמנים ארומטיים

יש כמה תמציות שמנים המיועדות להרגעה. אם את בקטע הזה וגם אם לא – שווה מאוד לנסות. תמצית חרדל למשל מיועדת לדיכאון פתאומי ולא מובן ועוזרת להחזיר יציבות לחייך. גם לשמן שזיף דובדבן יש תכונות מרגיעות והוא עשוי להרחיק היסטריה וקפריזות. שמן ורדים מפורסם ביכולתו לרכך את לבך בימים שזה נחוץ.

[tmwdfpad]

שמן נר הלילה

נכון, השם העברי קצת מוזר, אבל באנגלית, Evning Primrose Oil, זה נשמע קצת יותר טוב ולא כמו כלי עזר רקטלי ממאדים. השמן מופק מצמח הנפוץ באירופה ובצפון אמריקה, שידוע בסגולותיו באשר לעור חלק ורך ומערכת הורמונלית מאוזנת, ומוכר בעולם כתכשיר שמיועד ל־PMS.

איור: נעם וינר
איור: נעם וינר

שיטת Arvigo

מוצאה של שיטת הטיפול הזאת באמריקה וייעודה הוא חיזוק הרחם. באמצעות עיסוי חיצוני של הבטן והאגן רצועות הרחם מתחזקות וזרימת הדם מתגברת. במערכת העיכול מיוצרים יותר מ־95 אחוז מהסרוטונין שבגוף, לכן עיסוי שכזה יכול לעזור לשחרר אותו לחופשי.

גלולות למניעת הריון ותרופות פסיכיאטריות

כאן כבר אפשר לשלוף את התותחים הכבדים. כל תרופה פסיכיאטרית שמאזנת סרוטונין יכולה להירשם על ידי פסיכיאטר לצורך הימים ההם, לאחר אבחון כמובן. גם נוגדי חרדה כמו קסנקס יכולים לעזור. גלולות נגד הריון מנטרלות כליל את הביוץ ובכך גם מבטלות שינויים הורמונליים קדם וסתיים.

מרפאת PMS, תל השומר

5305000־03. תגידו שאני שלחתי אתכן.

בחנו את עצמכם: האם אתם מלאי כעס?