כך תתאימו לעצמכם את המיטה המושלמת: המדריך לעיצוב חדר השינה

מיטה היא אחד הרהיטים החשובים בבית אבל רובנו עדיין לא יודעים איך לבחור אותה בצורה נכונה. רוצים לעצב מחדש את חדר השינה אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? הנה המדריך שיעזור לכם

איך להתאים את סוג המיטה שלך אליך. צילום: שאטרסטוק
איך להתאים את סוג המיטה שלך אליך. צילום: שאטרסטוק
25 בדצמבר 2017

תוכן שיווקי | גוד נייט

ישראלים אוהבים לקנות רהיטים ולהשתמש בהם כדי לעצב את חלל הפנים של הבית. מדי שנה בחודשים מרץ-אפריל שלפני פסח נרשם גידול ממוצע של 20% בהיקף מכירות הרהיטים בארץ, ואת אחד הנתחים הגדולים ביותר תופסות המיטות. בנוסף, השנים האחרונות ירדו מחירי הרהיטים ב-5% בממוצע והחלפת מיטה היא כבר לא פריבילגיה של בעלי הון בלבד.

מצד שני, גם מי שמבין שמיטה היא אחד הרהיטים הכי חשובים בבית לא תמיד יודע איך לבחור אותה. ההבדלים בין המיטות גדולים מכפי שנהוג לחשוב והם משפיעים באופן ישיר על איכות ורמת החיים. הפתרון הוא להכיר את המאפיינים של המיטות השונות ולהימנע מטעויות נפוצות כאשר מחליטים לעצב מחדש את חדר השינה.

לפעמים נדרש שינוי בעיצוב. צילום:שאטרסטוק
לפעמים נדרש שינוי בעיצוב. צילום:שאטרסטוק

מיטה זוגית – לא רק לבני זוג נשואים

בשביל להתאים את סוג המיטה שלך אליך צריך להכיר את המאפיינים השונים של הדגמים הנפוצים. הכי קל להתחיל עם הדגם הקלאסי של מיטה זוגית, כי היא הכי פופולארית בישראל ואפשר להשתמש בה בלי קשר למערכת יחסים רומנטית. במילים אחרות, רווקים ורווקות מעדיפים לישון על מיטה זוגית לא פחות מאשר זוגות נשואים ויש להם סיבה טובה.

מיטה זוגית מבוססת על מסגרת עץ עם רגליים ומשטח תחתון עשוי פלטה דקה או רצועות גמישות. על גבי הפלטה או הרצועות אפשר להניח מזרני קפיצים, מזרני לטקס, מזרני ויסקו או מזרני ספוג ולהעניק תמיכה אופטימאלית לגב ולעמוד השדרה. כמו כן, את המיטה הזוגית ניתן להשיג במידת קווין סייז סטנדרטית או במידת קינג סייז שנחשבת הרבה פחות שכיחה וגם יותר יקרה.

מיטה זוגית ומפנקת. צילום: שאטרסטוק
מיטה זוגית ומפנקת. צילום: שאטרסטוק

כל מיטה וקהל היעד שלה

כשנכנסים לעובי הקורה מגלים עוד כמה סוגים של מיטות וכך קל יותר להצביע גם על ההבדלים ביניהן. מיטת יחיד נפתחת לדוגמא משמשת לעיתים בתור ספה, מתאימה בעיקר למי שרגיל לישון לבד ועוזרת לחסוך במקום בדירות חדר, חדרי ילדים או בתים קטנים. היא נפתחת לצורה של ספה ואפשר להשיג אותה בדגמים של מיטת יחיד או מיטה וחצי. היתרון הוא רכישת המיטה יחד עם שטח אחסון מובנה ומזרון לחיסכון בהוצאות ומאמץ.

לשם השוואה, מיטה וחצי רחבה יותר ממיטת יחיד אך צרה ממיטה זוגית. בעבר קראו לה "מיטת נוער" אך כיום היא משמשת גם סטודנטים ואנשים מבוגרים. היתרון של מיטה וחצי בא לידי ביטוי בתצורה שזהה למיטה זוגית. זה אומר שגם למיטה וחצי יש מעטפת עם רגליים ופלטה תחתית, אך לרוב היא מיוצרת ללא שטח אחסון נפרד.

מיטת נוער. צילום: שאטרסטוק
מיטת נוער. צילום: שאטרסטוק

מיטה מתכווננת היא ללא ספק האופציה הכי מפנקת ברשימה. את המיטה המתכווננת ניתן להשיג בתצורת יחיד או זוגית, היא מבוססת על חיבור של כמה חלקים שניתנים לכוונון בגובה ובזווית באמצעות מנוע חשמלי והיא מתאימה בעיקר למי שמשתמש בחדר השינה לקריאה, צפייה בטלוויזיה ופעילויות נוספות. שלדת המתכת מייקרת אותה בעשרות אחוזים אפילו בהשוואה למיטות זוגיות בגודל קינג סייז אבל היא מבטיחה איכות חיים בלתי מתפשרת.

בסופו של דבר, בשביל לעצב חדר שינה שמתאים לך צריך לקבוע סדר עדיפויות ברור ולהימנע מטעויות נפוצות. כדאי להשקיע בתאורה חזקה ומתג דימר לעמעום ושליטה בעוצמת האור, למקם את המיטה במרכז החדר כדי לאפשר גישה נוחה ולא לשכוח לתלות וילונות כדי להשיג פרטיות.