שבועות 2018: אירועי תיקון ליל שבועות בתל אביב

שבועות ידוע בקרב חילונים בעיקר כחג הגבינות, אבל כבר כמה שנים שגם תל אביבים אדוקים מוצאים יופי במסורת של תיקון ליל שבועות. אז איפה מתקנים בתל אביב?

שבועות. שאטר סטוק
שבועות. שאטר סטוק
15 במאי 2018

בימים כתיקונם קריאה בתורה לא מזוהה בהכרח עם תל אביב, אבל בלילות התיקונים (מצטערים על משחק המילים) צצים בשנים האחרונות יותר ויותר אירועים שקורצים גם לקהל החילוני, שלא בהכרח מאמין למקובלים שאומרים שבשבועות יורד אור לעולם. אלא אם הם דלוקים. אז למה זה בכל זאת אירועי תיקון ליל שבועות מתפשטים בעיר? אולי כי ללמוד טיפה מכל ספר מתאים להפרעת הקשב והריכוז שלנו ואולי כי לילה לבן זה פשוט קונספט כיף. כך או כך, האירועים התל אביביים מציעים לא רק קריאת תורה, אלא גם סדנאות בנושא מיניות האישה ואווירה כללית של "בואו נעשה מהחג הזה משהו שמתאים לנו". כי להתנכר ליהדות זה לא מגניב יותר, ואפשר להחזיר אותה לעם בצורה שתדבר לכולם. הנה כמה אירועים שילבשו לבן השבוע. תעשו שנ"צ לפני.

הופעה של עלמה זהר

מלבד ההופעה יתקיימו באירוע "פנים אל פנים" שיחה עם אבי גבאי, הקרנה של "לפני שהרגליים נוגעות בקרקע" ושיחה עם הבמאית דפני ליף, הרצאה על שיימינג ברשתות, הליכות בגן הבוטני, אקרובאלאנס, הצצה אל בתי הכנסת הנטושים של תל אביב ועוד דברים מגניבים שלא בהכרח קשורים זה לזה. אמרתם תל אביב, אמרתם אקראיות.

הישיבה החילונית, הרצל 155 תל אביב, שבת (19.5) 20:00 עד הזריחה, כניסה חופשית בהרשמה מראש

החוויה הנשית

שבועות בסימן נשים בנווה שכטר. באירוע "תנודות" יתקיימו שיחה עם רננה רז, דיון בנושא מיניות בין אסתי זקהיים לתמר מור סלע, מחברת הספר "ערות?", ועוד תכנים שקשורים לנשים בספרות ובאמנות.

רננה רז. צילום- אביטל פלג
רננה רז. צילום- אביטל פלג

נווה שכטר, שלוש 42 תל אביב, שבת (19.5) 23:00 עד הבוקר, כניסה חופשית

דורשים שפה

בעלמא עושים את החג על טוהרת השפה העברית עם מופעי תיאטרון, אמנות, מוזיקה ועוד. במשתתפים: קבוצת רות קנר, שאנן סטריט, ציבי גבע, הדיי עפאים וצור שיזף. מרשים שהצליחו להתחמק בכל המילוליות הזו ממופע ספוקן וורד.

שאנן סטריט. צילום: איליה מלניקוב
שאנן סטריט. צילום: איליה מלניקוב

עלמא בית לתרבות עברית, שד"ל 6 תל אביב, שבת (19.5) 22:00־2:00, כניסה חופשית בהרשמה מראש

התיקון הגדול בצוותא

תיקון ליל שבועות המרכזי של תל אביב יתקיים בפעם השמינית בצוותא ודווקא מיועד למי שלא מפחד מיהדות הארדקור (טוב, כמעט, זהו בכל זאת אירוע רפורמי). בערב ישתתפו מגוון רחב של אנשי רוח, רבנים, פעילים חברתיים, מרצים, אמנים ואנשים משלל פלחי החברה הישראלית.

צוותא, אבן גבירול 30 תל אביב, שבת (19.5) 23:00, כניסה חופשית על בסיס מקום פנוי

תיקון אלטרנטיבי בהרצליה

אלטרנטיבי זה המיינסטרים החדש גם אצל אחותנו הבורגנית, מתברר, שם תוכלו לבחור בין הרצאות שונות שיתקיימו במקביל, לנשנש משהו לתיקון הקיבה ולהכיר חתיכים הרצליינים במסווה של הרחבת אופקים.

אשכול פיס, יהודה הנשיא 92 הרצליה, שבת (19.5) 21:30־6:00, כניסה חופשית

הרצאות בבית דניאל

הבית ליהדות מתקדמת בתל אביב מפציץ בתותחים כבדים, בהם דפני ליף, מיקה אלמוג ויוכי ברנדס והופעה של דויד ברוזה. נשמע הכי מגוון ומעניין. ובבוקר יש קפה ומאפה, אז בכלל.

תיקון בבית דניאל
תיקון בבית דניאל

בית דניאל, בני דן 62 תל אביב, שבת (19.5) 21:30־9:00, 50 ש"ח

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!