שמרו על קור רוח: מצאנו את המזגנים המזדמנים הטובים בתל אביב

השתלטות הרובוטים שתל אביב צריכה כדי להפוך לאוטופיה. עיבוד תמונה. צילום: Shutterstoc
השתלטות הרובוטים שתל אביב צריכה כדי להפוך לאוטופיה. עיבוד תמונה. צילום: Shutterstoc

גל החום האכזרי שצפוי ליפול עלינו בימים הקרובים גרם לנו לאבד כל צלם אנוש, ולחפש כל פינה קרירה שרק אפשר להתייבש בה. אחרי מסע מתיש (בחום!) מצאנו את המזגנים הכי מושלמים בעיר שאפשר להתקרר תחתיהם ברחבי העיר לעת חירום - החל מהחנויות הצוננות ועד לאוטובוס עם המזגן המצטיין

12 ביולי 2023

גל החום הצפוי בסופ"ש הקרוב מלחיץ את כולנו, ובהתחשב בהתחממות הגלובלית, כל מה שנשאר זה רק לתהות עד כמה חם יכול להיות כאן. אז זהו, שהרבה. לכן יצאנו לכתת רגליים (בחום!) כדי לאתר בעבורכם את המזגנים המזדמנים הכי טובים בתל אביב – אלה שתוכלו פשוט להיכנס אליהם באמצע יום לוהט ולהצטנן, גם אם זה אומר להעמיד פנים שאתם מתכננים לקנות משהו. רק אל תבואו אלינו אחרי זה בטענות שחטפתם שפעת מזגנים. גם ככה חם לנו.

אדידס/נייקי בסנטר

המזגן של אדידס ידוע באיכותו המקפיאה, עד כדי כך שאפשר לחלוף על פני החנות ולחוש בקיפאון העז, ואפילו לא צריך להיכנס פנימה. בימים אלה אדידס בשיפוצים, וזה לא כל כך נעים לראות מזגן סגור, אבל אל דאגה – חנות נייקי הצמודה מספקת אותה חוויה מקפיאה בדיוק. ואפילו לא צריך להעמיד פני קונים – אפשר להישאר מחוץ לחנות דקה אחת, להתקרר ולהמשיך ביום הלוהט.
דיזנגוף 50

תתקררו, אם תצליחו למצוא את הסניף. דיזנגוף סנטר (צילום: דין אהרוני רונלד)
תתקררו, אם תצליחו למצוא את הסניף. דיזנגוף סנטר (צילום: דין אהרוני רונלד)

סניפי B

בתור פמיניסטים, קשה לנו להמליץ על רשת הפארם מבית B אחרי פרשיית הסתרת פרצופי הנשים על המוצרים בבני ברק, אבל – וזה אבל חשוב – בדומה לאדידס ונייקי תוכלו לחוש בקיפאון הצונן גם מבחוץ. למעשה, זו מצווה (חה!) לבזבז להם את המזגן בהסתובבות חסרת מטרה בתוך החנות. אם תשאלו אותנו, זה אפילו ניצחון פמיניסטי – כי לכולן מגיעה הזכות להתקרר, בלי הדרה.

בוסר

אם התמזל מזלכם לתפוס כיסא בבוסר – כל כיסא שהוא, או אפילו, רחמנא ליצלן, ספסל – כבר זכיתם בענק. ואם במקרה התמזל מזלכם לתפוס כיסא בפנים, תחת כנפיו של המזגן הכי מחשמל ברחוב החשמל – לכו למלא לוטו עכשיו. מדובר בחוויה מקפיאה מהזן הטוב, שלא לדבר על יין לבן קר ורענן לצדה.
החשמל 5

תיכנסו תיכנסו, קריר פה. בוסר (צילום: תור ורדימון)
תיכנסו תיכנסו, קריר פה. בוסר (צילום: תור ורדימון)

חדר הכושר בקאנטרי העלייה

כשתיכנסו לקאנטרי העלייה תחושו במזגן חביב, ותצפו ליותר – במיוחד כשהגעתם מהסחוניה שבחוץ. אבל כשתיכנסו לחדר הכושר עצמו, תמצאו את מבוקשכן. או במילים אחרות, יקפאו לכן הביציות, בקטע טוב, כן? כנראה שאפקט הקירור העוצמתי יעלם ברגע שתתחילו להתאמן, אז נמליץ פשוט לעמוד במזגן ולספוג כל עוד אתם יכולים, מבלי להתאמן. כן, זו המלצה רפואית שלנו. לא, אנחנו לא דוקטור.
העלייה 27

קאנטרי העליה. צילום: אילן ספירא
קאנטרי העליה. צילום: אילן ספירא

AM:PM שינקין

כל אמפם מחזיק במזגן לא רע בכלל, רובם טובים אפילו – אבל לא לכולם יש את המזגן של אמפמ שינקין. הוא פשוט תמיד פועל על לפחות חמש מעלות פחות מהרגיל, רץ ב-50 כוחות סוס (ניחוש שלנו, לא מכירים סוסים) ומספק חוויה ממזגת במיוחד. 24 שעות של מזגן קיפאון לפי הספר, מידע נחוץ מאוד בחודשים בהם צריך מזגן מקפיא גם באמצע הלילה. חוץ מזה, אפילו הם יצאו בקמפיין שקורא לכם לנצל את מזגני הסניפים, ככה שאפשר להיפטר מתחושת האשמה של להיכנס רק עבורו.
שינקין 66

ספריית אוניברסיטת תל אביב

חווית מזגן ששמורה לסטודנטים בלבד, אבל סטודנטים בתקופת מבחנים הם אנשים אומללים לכן אנחנו שמחים לפרגן על המזגן המפואר על אמת של ספריית סוראסקי. כמה נעים הוא? ברמת אולי להפוך את חווית הלמידה לנסבלת יותר. למעשה, יש לנו זיכרון מהתואר הראשון על הסטודנטית שראינו לבושה בסוודר באמצע יולי, מרוב שהמזגן אפקטיבי.
חיים לבנון 70

לא UCLA, אבל כמעט. ספריית סוראסקי. צילום: דוד שי
לא UCLA, אבל כמעט. ספריית סוראסקי. צילום: דוד שי

מוזיאון תל אביב

כל מי שאומר לכם שהוא הולך לתערוכה מאלפת באמצע יולי בשביל הקולטורה משקר. הם מגיעים אך ורק בשביל המזגן, וכל השאר זה בונוס. אמנות, טובה ומסקרנת ככל שתהיה, פשוט לא מספיקה כשבחוץ 36 מעלות עם 80 אחוז לחות. בואו נדבר על מיצגים אחרי שנתקרר טיפה.
שדרות שאול המלך 27

מוזיאון תל אביב (צילום: אלעד שריג)
מוזיאון תל אביב (צילום: אלעד שריג)

קו 44

לרוב אנחנו יורדים על קו 44 הידוע לשמצה על תדירותו הנמוכה והאמינות המפוקפקת. אבל כשצריך לפרגן צריך – נסיעה מרובה בקו זה לימדה אותנו שברוב האוטובוסים בקו המזגן פשוט פנטסטי. והוא אפילו לא מטפטף! פשוט מזגן שעובד נפלא, ברמת קרירות שגורמת לנו לחשוב לרגע (ממש קצר) שאולי אנחנו בכל זאת נמצאים מדינת עולם ראשון. ואז אנחנו מאחרים ליעד ונזכרים שבמקרה הטוב, התחבורה הציבורית שלנו היא הודו.
ברחבי המסלול של קו 44, למה איפה עוד?

האם תחלוף על פנינו או שנמצא אותך? אוטובוס בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)
האם תחלוף על פנינו או שנמצא אותך? אוטובוס בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)