המנחם הרשמי של החורף: 5 גרסאות סחלב שאתם חייבים לנסות

עם בוא החורף הישראלי הקצרצר אפשר להשיק באופן רשמי את עונת הסחלב החם (וזה שדווקא אינו חם). טבעוני, צבעוני או מעדני – אספנו את הגרסאות שיגרמו לכם להתאהב מחדש בקלאסיקה

מי אמר סחלב ולא קיבל? צילום: שאטרסטוק
מי אמר סחלב ולא קיבל? צילום: שאטרסטוק
7 בנובמבר 2018

תוכן שיווקי

מילת המפתח בחורף היא "מנחם". ממגע שמיכת הפוך שחיכינו כל הקיץ להחזיר למיטה שלנו ועד הקרייבינג הבלתי נשלט לפחמימות, לחורף יש טעמים ותחושות שעושים אותו למה שהוא. ומה יותר מנחם מהמשקה החמים, הסמיך והמתקתק שהפך מזוהה עם החורף הישראלי – הסחלב. טבעוני, צבעוני או מעדני – אספנו את הגרסאות הכי טובות לסחלב המיתולוגי שיתנו לכם חיבוק חורפי מבפנים.

היפואי – הסחלב של מלבי ג'אן

לפני שהקפה והתה השתלטו על העולם, סחלב היה מלך המשקאות החמים של המזרח התיכון. בישראל ספציפית יפו הייתה מעוז הסחלב ובמשך שנים תל אביבים נהרו דרומה כדי ללגום מהמשקה הלבן, המתקתק והריחני שלה. כיאה למיתולוגיה קולינרית, מלבי ז'אן הוא בסך הכול דוכן קטנטן שצמוד לאבולעפיה, אבל הסחלב החם המפורסם שלו הוא תירוץ טוב לחטוף פחמימות לפני הקינוח ולהיכנס לתרדמת חורף.

רחוב יפת 3, כיכר השעון, תל אביב

אותנטי. צילום: עמוד הפייסבוק של מלבי ג'אן
אותנטי. צילום: עמוד הפייסבוק של מלבי ג'אן

הבורגני – הסחלב של קפה זוריק

במהלך השנים הפך הסחלב ממשקה שלוגמים באישון ליל בקיוסקים השכונתיים לדרינק צהריים חמים בבתי קפה בורגניים, ואין יותר בורגני משכונת יהודה המכבי. הקפה השכונתי זוריק משקיף לכיכר מילאנו הירוקה, נוף נפלא לסחלב צהריים באווירה של בית קפה. הסחלב של זוריק לא בורח מהסגנון הקלאסי של משקה הענן הלבן והחמים, אבל אם תרגישו הרפתקנים (ואין דבר יותר טוב מבורגנות הרפתקנית) תוכלו לבקש תוספת בננה לסחלב, שתספק לו טוויסט פירותי עדין ומושלם.

יהודה המכבי 4א', תל אביב

קפה זוריק. צילום: עמוד הפייסבוק של קפה זוריק
קפה זוריק. צילום: עמוד הפייסבוק של קפה זוריק

המעודן – מילקי בטעם סחלב

מהדורת החורף של מילקי נותנת כבוד למתיקות המעודנת של הסחלב הקלאסי בלי לאבד את הקסם שבמילקי המקורי. במקום לחפש את הסחלב שלכם תוך שוטטות בגשם עם מטריה שבורה, וודאו שיש לכם במקרר את המעדן הזה ותוכלו להישאר בנעלי בית. לצד טעם הקצפת הפלאפית של מילקי, מדובר בטייק צונן ומוצלח על הסחלב הטורקי המקורי שיחמם לכם את הלב כמו אלף שמיכות פוך קטנות וצמריריות.

מילקי סחלב. צילום: יח"צ
מילקי סחלב. צילום: יח"צ

התאום הצונן – המלבי של המלבייה

מלבי, האח התאום הקריר של הסחלב, הפך לאחד מהקינוחים האהובים בתל אביב, הרבה בזכות סניפי המלבייה הממוקמים בנקודות אסטרטגיות בעיר (שוק הפשפשים, שוק הכרמל ושדרות וושינגטון בפלורנטין). הגרסה הצוננת לסחלב החם אידיאלית לרגעים המוכרים לכולנו בהם החורף משנה את דעתו ונסוג לכמה ימים. השמש חזרה לצלות אתכם ואתם רק רוצים סחלב? פשוט קפצו למלבייה הקרובה לביתכם וקבלו את הגרסה הצוננת והמעולה.

המלבייה. צילום: אנטולי מיכאלו
המלבייה. צילום: אנטולי מיכאלו

ההרפתקני – אייס מלבי טבעוני של מיץ מרק

אל דאגה טבעונים, לא שכחנו אתכם. במסעדה הטבעונית מיץ מרק תוכלו למצוא הרבה מעבר למיץ ומרק. האייס מלבי, גרסה טבעונית ומקוררת לסחלב החורפי שמגישים במקום, מבוססת על משקה אורז שקדים, חלב סויה, קרם קוקוס וכמובן מי ורדים. המרקם של המשקה אומנם לא זהה לחברו החלבי, אך הטעם המיוחד והטוויסט המעניין הוא משהו שכל חובב סחלב אמיתי צריך לנסות.

ארלוזרוב 62, תל אביב

עוד לא מכירים? צילום: עמוד הפייסבוק של מיץ מרק
עוד לא מכירים? צילום: עמוד הפייסבוק של מיץ מרק