לנפוש כמו הסנדק: המלונות הכי יוקרתיים באיטליה

איטליה (צילום: שאטרסטוק)
איטליה (צילום: שאטרסטוק)

אם אתם מחפשים באמת לחגוג, הגעתם למקום הנכון: מלונות שהוקמו בטירות מימי הרנסנס או בנקודה הכי שווה בוונציה

מהאלפים שבצפון ועד לקצה הבוהן של איטליה – פלוס האיים השונים – במדינה המכשפת הזאת יש מגוון מבלבל של מקומות לשהות בהם. שלא במפתיע עבור מדינה עם היסטוריה כל כך ארוכה ומרתקת, לא קשה מדי למצוא מלונות שהיו בעבר ארמונות רנסנס, מגדלים מימי הביניים ובתי חווה כפריים. תוסיפו למגוון העשיר הזה כמה הבדלים משמעותיים בין צפון לדרום – בכל דבר מהארכיטקטורה ועד האוכל, התרבות והבילויים – ויש לכם מדינה שממש משתלמת למי שמעוניין (ועשיר מספיק) לעשות בה סיבוב ניצחון לכל אורכה המפואר. בחרנו כמה מהמלונות והריזורטים הכי בולטים שיעזרו לכם לעשות את הדבר הזה בדיוק, לטיול של פעם בחיים.

קבלו המלצות פחות מתוירות לרומא ומילאנו
פסטיבלי המוזיקה המומלצים של הקיץ

Lupaia, Tuscany

לופייה היא מסוג המקומות הכפריים שמגיעים אליהם כדי להיעלם לקצת ואז לא רוצים לעזוב. בתי חווה מהמאה ה-17 הוסבו ל-11 חדרים וסוויטות נוחים להפליא, מלאים בפרטי עיצוב כמו קירות אבן וקורות חשופות. לחלקם מחוברות גינות קטנות, עם נופים לעיירות קרובות, כולל מונטפולצ'יאנו. הגינות, המרפסות ואזור הבריכה כולם מבוצעים לעילא, וכך גם המטבח הפתוח בו מוגשות מיטב המנות של המטבח הטוסקני.
להזמנת חדר במלון

Hotel Marincanto, Positano

בין ארמונות המפוארים והנוצצים שמפוזרים לאורך חוף אמאלפי, הוטל מרינקנטו (ארבעה כוכבים) בולט בזכות הקסם האדיר שלו והמחיר הנגיש יחסית. לא רק שלרוב החדרים שלו (מתוך 32 חדרים סך הכל) יש מרפסות עם נוף מדהים לחוף ולכפר הסמוך פוזיטנו, אלא יש גם בריכת אינפיניטי וחוף פרטי. לחדר או שניים יש אפילו פטיו פרטי. תבחרו אחת מכמה מרפסות שאפשר להיזרק עליהן ולהירגע מול הים התיכון – וזה עוד מבלי לדבר על מסעדת Terrazza Cele והנוף הנהדר הנשקף ממנה.
להזמנת חדר במלון

Borgo Egnazia, Puglia

יש ריזורטים ויש את הבורגו אגנצייה. הכפר הזעיר הזה בין בארי לברינדיסי על החוף האדריאטי נראה כמו חתיכה כל כך אותנטית של חצי האי פוגליה ההיסטורי שלא הייתם מעלים על דעתכם שהוא בסביבה רק מאז 2010. אופציות הלינה נעות בין חדרים שלווים בצבע קרם ועד לדופלקסים ווילות – כולם עשויים מאבן הטופה המקומית. אם לא לקחתם וילה עם בריכה פרטית, עדיין עומדות לרשותכם שלוש בריכות פתוחות בריזורט, וכן שני חופים פרטיים, ספא, מגרש גולף ומספיק פעילויות שיעסיקו אתכם לאורך שבועות.
להזמנת חדר במלון

Belmond Villa Sant’Andrea, Taormina

יש ניחוח נפלא של גלאם איטלקי של פעם בבלמונד וילה סאן-אנדראה, שיושבת על חוף פרטי בעיירה הכי שיקית בסיציליה. לרבים מהחדרים הקלילים והאווריריים יש מרפסות עם נופים למפרץ מזארו, ואפשר לקפוץ על הרכבל הקרוב (או לקחת שאטל חינם) בשביל להגיע למרכז טאורמינה. בנוסף לחוף הפרטי, יש גם בריכת אינפיניטי וספא מוקפת בגנים מפוארים, ומדד הזוהר עולה אפילו יותר עם מסעדת אוליביירה הסמוכה למים. אם אתם מעדיפים את לב טאורמינה התוססת, ה-Belmond Grand Hotel Timeo מרשים באותה מידה.
להזמנת חדר במלון

La Palazzetta del Vescovo, Umbria

עם תשעה חדרים בלבד, זהו מלון בוטיק אמיתי. בלב האזורים הכפריים של אומבריה, המלון הנסתר הזה מעוצב בסגנון איטלקי כפרי חם. יש תקרות עם קורות, קשתות אבן ורצפות טרהקוטה, ולחלק מהחדרים יש מרפסת קטנה. הנופים ממרפסת המסעדה הנחשקת ומבריכת האינפיניטי נראים כאילו הם משתרעים לנצח, והם רק מעצימים את התחושה – אתם במקום הכי שקט באיטליה. בשביל להיכנס לרוח האומבריינית, הצטרפו לאחד משיעורי הבישול הקבועים במלון.
להזמנת חדר במלון

Rosa Alpina, Dolomites

 בחורף ובקיץ, הרוזה אלפינה מתחרה היטב מול היופי הייחודי של הרי הדולומיטים עם הפאר האינטימי והמאופק שלו. ההרים, עם הגוון הורוד הקליל שלהם, מוסיפים רקע דרמטי למלון הזה, שמזכיר בקתה מהמאה ה-19, עם 51 חדרים וסוויטות שמעוצבים בסגנון אלפיני מעולה – בדיוק מספיק עץ אורן בשביל אווירה נעימה וחמימה. לספא יש בריכה מקורה, ויש גם אזור ספא למבוגרים בלבד. בהתאם לאזור אלטה באדיה, האובססיבי לאוכל, יש מסעדה מדהימה עם שני כוכבי מישלן.
להזמנת חדר במלון

Gran Meliá, Rome

הגראן מליה היא כמו חופשה עירונית אבל עם כל הנוחות של ריטריט כפרי. בין הגנים המפוארים של גבעת ג'יאנקולו, המלון נמצא בנקודה מעולה בטראסטוורה שליד הותיקן. יש בו 116 חדרים וסוויטות עם עיצוב עדכני ומסוגנן הכולל ציורי קיר בסגנון הרנסנס; לחלק יש מרפסות פרטיות. השקיפו על נופי העיר מאחת משתי הבריכות הפתוחות ומהבר שבפטיו, ותהנו מבישול עילית במסעדת ויוה ווצ'ה.
להזמנת חדר במלון

Castello di Casole, Tuscany

טירה וכפר מימי הביניים הוסבו במקצועיות לאתר נופש מדהים בלב טוסקנה, עם 39 חדרים וסוויטות כפריים בחלקים מהטירה והכפר – ואפשר גם לשכור וילות מבתי החווה המשוחזרים שבאתר. מן הבריכה ניתן לראות נופים מדהימים של ברושים, גפנים ומטעי זיתים, ואפשר גם לעשות סיבוב בשטח הפתוח על אחד מאופני ההרים השייכים למלון, מיד אחרי שניסיתם את שיעורי היוגה במקום.
להזמנת חדר במלון

Gritti Palace, Venice

אם יש לכם כיסים עמוקים, קשה למצוא רבב בארמון גריטי. הכל די מושלם בארמון הזה מהמאה ה-15, מהמיקום שלו על הגרנד קאנאל מול כנסיית סנטה מריה דה לה סלוטה, ועד למסעדה העילאית שלו – גם היא על הגרנד קנאל. 82 החדרים והסוויטות שלו מעוצבים בסגנון ונציאני קלאסי – זהב מסתלסל, סטוקו צבעוני ובדים מפוארים – ושמונה מהם משקיפים על הגרנד קנאל. לפינוק מיוחד, נסו את אחד משיעורי הבישול של המלון, שכוללים ביקור בשוק האוכל ריאלטו.

Hotel Villa & Palazzo Aminta, Lake Maggiore

אם אתם מחפשים קצת אלגנטיות אולדסקול לצד האגם, מה שאתם מחפשים הוא את המלון הזה, הגבירה הזקנה והמכובדת של אגם מג'ורה. העובדה שאחת הסוויטות שלו נקראת על שם ליז טיילור נותן לכם מושג באיזה מין מקום מדובר. 67 החדרים והסוויטות שלו משקיפים או על האגם או על הגנים המפוארים, עם קישוטים מפוארים כגון שנדלירים וזכוכית מוראנו. תירגעו בבריכה, או תשתמשו בחוף הפרטי של המלון, שמשקיף לאיי בורומאו.
להזמנת חדר במלון