באט של מלך: המלונות הכי יוקרתיים בתאילנד

תאילנד (צילום: שאטרסטוק)
תאילנד (צילום: שאטרסטוק)

תאילנד ידועה כאתר נופש זול, אבל מה יש לחופשה שם להציע כשמחליטים להוציא עליה קצת יותר כסף? מתברר שהרבה

אין ספק שתאילנד, עם החוף הארוך שלה ו-1430 איים, היא היעד התיירותי מס' 1 באסיה, ומציעה מגוון רחב של דברים לעשות. בודהיסטים ותרמילאים, נהנתנים ונופשים, כולם יכולים למצוא את הנירוונה שלהם בממלכה (שלמעשה מנוהלת על ידי הצבא). למרות הבום התיירותי של העשורים האחרונים, עדיין אפשר למצוא שם כמה נקודות שקטות מאוד, בין אם זה בריטריט מדיטציה ברמות הצפוניות או על שולחן מסאז'ים באי נופש יוקרתי. אי אפשר לוותר על סיבוב קצר בבנגקוק המטורללת, אבל גם אי אפשר להתעלם מהפיתוי פשוט לרבוץ על החול הלבן.

The Siam, Bangkok

כמה סופרלטיבים כבר אפשר לזרוק על המקום המרגיע והמדהים הזה על גדת הנהר? 28 חדרים מלאים בעתיקות ובעיצוב ארט דקו מעורבב עם השפעות תאילנדיות. הספא (שנקרא כאן "האופיום") והבריכה (שאורכה 23 מטרים) מרשימים, כמו גם השירות חסר הרבב (שנמצא בקצה הפורמלי של הספקטרום). המלון מרוחק למדי מהאקשן של מרכז העיר אבל נמצא במיקום אידיאלי לסיבוב ברובע דוסיט ההיסטורי. או שתתנו לצוות המלון להשיט אתכם על הנהר על הסירה הפרטית והמוזהבת של המלון, הגולדן נאגה.
להזמנת חדר במלון

Mandarin Oriental, Bangkok

המלון ההיסטורי הזה (שפתוח מאז 1876) שעומד על גדות נהר צ'או פראיה, המוסד הזה (חמישה כוכבים מוצדקים, כמובן) מתפקע מרוב שפע ואלגנטיות. הצוות כאן עושה את כל ההבדל (הם אפילו זוכרים את השם שלך) ובאמת מקפידים לקחת כמה צעדים נוספים בשביל לוודא שהם דואגים לכל רצון שלך. תתלבשו יפה לארוחה במסעדת לה נורמנדי (בעלת כוכב מישלן) – אין כאן פאד תאי, רק מטבח צרפתי מודרני, או שוטו על הנהר אל עבר הספא ותיהנו מהטיפול הייחודי, שכולל קומפרס למונגראס וכורכום. משובח.
להזמנת חדר במלון

Bangkok Tree House, Bangkok

אם לילה אחד בבנגקוק התגלה כיותר מדי ואתם כבר צריכים להימלט מהטירוף, סעו 24 קילומטר דרומה לריאה הירוקה של העיר, המובלעה שלצד הנהר, באנג קרצ'או. השטח הירוק החכם והמודרני הזה נגיש רק בסירה, באופניים או ברגיל, והוא מורכב מ-11 "קנים" בני שלוש קומות שנבנו בהתאם לכל החוכמה האקולוגית המודרנית. תמצאו שם במבוק, זכוכית ובטון, מקלחות חוץ ומרפסת גג משלכם. האוכל פשוט ובסטנדרט גבוה; מקומי, אורגני ומשלב מנות תאילנדיות ובינלאומיות. כשתהיו מוקפים בטבע ובצמחייה, יהיה קשה לחשוב שאתם נמאים רק 20 דקות מתחנת הרכבת הקרובה ללב בנגקוק.
להזמנת חדר במלון

Shanghai Mansion, Bangkok

תרגישו כמו מלכת צ'יינהטאון ברגע שתעשו צ'ק אין במלון הבוטיק המסוגנן הזה, ששופץ באהבה בסגנון שנות ה-30. החדרים והחללים המשותפים כולם מלאים ברהיטים מהתקופה, בעתיקות ובמנורות… קיטש? כן. מוגזם? לא. שדרגו את עצמכם לחדר הפונה לרחוב עם חלון אמיתי שמביא אור טבעי, כי יש גם חדרים ללא חלונות שנעזרים בתאורה ובבדים בשביל להאיר את העניינים. החדרים פשוטים, אבל ברוב הלילות יש הופעות ג'אז חיות ובמסעדת רד רוז מוגש מטבח סיני מודרני ויצירתי.
להזמנת חדר במלון

Rachamanka, Chiang Mai

הפנינה האדריכלית הזאת, המאופקת והאלגנטית, היא מהדברים הכי יפים בבירה הצפונית של תאילנד. הימלטו מהבלאגן של העיר הישנה ותלכו לאיבוד בשלווה של החצרות הפנימיות והגנים או בספרייה, שמחזיקה אוסף מרשים של למעלה מ-2000 ספרים. 23 חדרים וסוויטות מפוארים משלבים עתיקות אסייתיות, אירופאיות ואפריקאיות לצד אמנות מודרנית. תסעדו אל פרסקו בחצר היפהפיה עם תפריט שמתמקד במטבח הצפון תאילנדי, הבורמזי והשאני.
להזמנת חדר במלון

View this post on Instagram

SD Travels | Architect Ong Ard’s wonderful Chiang Mai library

A post shared by Sarah Davison (@sarahdavisoninteriors) on

Sala Lanna, Chiang Mai

צפו לקבלת פנים סופר-חייכנית במלון הבוטיק הזה (15 חדרים בלבד), כמה דקות מהעיר העתיקה לגדות נהר הפינג. החדרים קלאסיים ופשוטים וכדאי להוציא קצת יותר כסף בשביל לקבל נוף לנהר, עם הפנים למערב בשביל לצפות בשקיעה. הבריכה על הגג והבר הם מציאה אמיתית והם מציעים גם נופים עירוניים נהדרים וגם נקודת תצפית על הסביבה הירוקה. יש עוד בריכה קטנה וניתן לקבוע מסאז'. מחירים סבירים.
להזמנת חדר במלון

Pimalai, Koh Lanta

בהחלט שווה לעשות את הטרנספר (הכלול במחיר) בן השעתיים משדה התעופה קראבי (ואן ואז סירת מנוע). המטרה המקורית של המלון הזה הייתה להשתלב עם הצמחייה העשירה על הגבעה בה מוקם, בפינה דרומית נשכחת; זה עבד. וילות שיקיות אבל מאופקות יושבות מעל לסוויטות רגילות יותר, שמובילות בתורן לרצועת חוף מופלאה וחולית. אתם צפויים להיתקל שם במשפחות, בזוגות מאירופה או אפילו בפיל מקומי שחוזר מרחצה (אם יהיה לכם מזל). שלוש מסעדות וספא נהדר מציעים את החוויות היוקרתיות הטיפוסיות.
להזמנת חדר במלון

Kamalaya, Koh Samui

אתם תמצאו הארה רק 40 דקות נסיעה משדה התעופה בריזורט החוף הזה שנבנה ברגישות מסביב לגבעה ומערה אליה נזירים ותושבי המקום היו מגיעים (ועדיין מגיעים) כדי לעשות מדיטציה במשך מאות שנים. זהו המקום להתנתק, להתאפס ולאתחל את הגוף והנשמה, ולא מדובר בסתם שיעור מדיטציה או יוגה; טיפול ספא מותאם אישית ותוכנית וולנס אישית תורכב עבורכם בצ'ק אין. החדרים הם בסיסיים אבל כוללים יצירות אמנות מקומיות, ושתי מסעדות באוויר הפתוח מתמקדות בחיים בריאים (אל תדאגו, יש תפריט יין).
להזמנת חדר במקום

X2 River Kwai Resort, Kanchanaburi

אם מצאתם את עצמכם בעיירה המערבית קנצ'נבורי, אולי במסע בעקבות "הגשר על נהר קוואי", לכו ישר לריזורט המגניב הזה, המורכב ב-22 בקתות שכולן הוסבו מקונטיינרים. כל החדרים, שחלקם צפים על הנהר, משקיפים לנהר – תחשבו על שיק תעשייתי שהושלך פתאום על גבי נהר יפהפה. הבר והביסטרו של המלון הוא קז'ואלי ומתאר את המטבח שלו ככפרי. תשאילו אייפד או שתמצאו ספר ותיזרקו ליד בריכת האינפיניטי אם עדיין לא הצלחתם להתנתק.
להזמנת חדר במלון

Soneva Kiri, Koh Kut

במרחק זריקת אבן מקמבודיה, האי המזרחי קואה קוט לא ממש עונה להגדרה של "לא ידוע" אבל הוא עדיין יחסית בתולי, והכפר הזה, של וילות משובחות (ולמעלה מזה) הוא ה-מקום לשהות בו אם אתם רוצים לגלות אותו. הוילות משתלבות באופן מושלם עם הג'ונגל שמסביב. הן נבנו תוך שימוש בחומרים מקומיים (מישהו אמר קיימות?) והם אפילו מכינים במקום את כל האוכל (כולל השוקולד). והפינוק האמיתי הוא להגיע לשם: בלי מעבורות, במקום זאת אתם מוסטים מבנגקוק במטוס פרטי לשדה תעופה על אי שכן, ומשם מתניידים על סירת מנוע. תאמינו לנו – זה שווה את זה.
להזמנת חדר במלון